U industrijskoj zoni Zaprešića, svega nekoliko minuta vožnje od Zagreba, smjestila se tvornica Hrvatski kišobran, jedino mjesto u Europi gdje se kišobrani još uvijek proizvode ručno i to u svim fazama, od početka do samog finiša. Ova tvrtka, koja danas izvozi diljem svijeta te niz svjetskih brendova naručuje od njih te autentične proizvode, svoj je put započela 2008. godine, kad osnivač Marin Rogić pokreće ideju o domaćoj proizvodnji kišobrana, tako da već 2010. nastaje brend Hrvatski kišobran. Prvi modeli izrađeni su u suradnji s Kaznionicom Lipovica, a potom su proizvodnju preuzele šivačice bivše tekstilne tvrtke Kamensko, čime se brend angažira u socijalnom smislu."Danas se u pogonu u Zaprešiću proizvode kišobrani svih veličina, namjena i stilova, od klasičnih modela do onih oslikanih rukom. Uz vlastitu liniju, tvrtka je realizirala niz mini kolekcija i suradnji s hrvatskim dizajnerima poput Elfs-a, Zigmana, Ivane Popović i Anite Krolo, ali i s influencerima poput Elle Dvornik, koja je osmislila vlastiti dizajn kišobrana", naveo je Rogić.Bijela haljina uvijek je sjajan izbor za tople dane: Izdvajamo 20 najljepših modela iz ZareTvornica je opremljena suvremenim strojevima, no, imaju i one koji im garantiraju da će nastaviti tradiciju te očuvati "know-how". Naime, tvrtka je 2018. postala vlasnik strojeva za proizvodnju drški koji su kupljeni od zadnje postojeće tvornice drški u Europi s tradicijom preko 150 godina. Danas surađuju s raznim svjetskim modnim kućama, kraljevskim obiteljima i državnicima."Vjerujemo da svaka osoba koja je voljna raditi zaslužuje priliku, a to se u konačnici pokaže kao obostrana korist. Kao nadogradnju u području zapošljavanja ranjivih skupina, 2022. godine pokrenuli smo integrativnu radionicu u sklopu koje je zaposleno šest osoba sa statusom invaliditeta. Vrlo brzo su se uspješno integrirali u tim i postali važan dio naših poslovnih procesa. Iste godine zaposlili smo i psihologa koji pruža podršku kako novozaposlenima, tako i cijelom kolektivu. Planiramo nastaviti razvijati program i povećati broj zaposlenih osoba s invaliditetom", dodao je Rogić.Uz proizvodnju, Hrvatski kišobran aktivno sudjeluje u edukaciji mladih, od vrtićke do studentske dobi. Tvornica redovito otvara vrata školama, fakultetima i drugim zainteresiranim skupinama, pokazujući kako izgleda proces proizvodnje, ali i što znači odgovorno poslovanje. Kompanija je često predmet diplomskih i stručnih radova, a edukativni aspekt postao je sastavni dio njegova identiteta. Tvrtka redovito izlaže na svjetskim sajmovima poput PSI Düsseldorf, koristi sredstva iz EU fondova za razvoj i internacionalizaciju poslovanja te sudjeluje na brojnim manifestacijama HGK-a, uključujući i poznatu akciju Kupujmo hrvatsko."Na jednoj od zagrebačkih manifestacija 'Kupujmo hrvatsko', obitelj iz Kanade ciljano je doputovala baš u vrijeme događanja kako bi kupila Hrvatski kišobran ručno oslikan motivima Zadra, djelo umjetnice Anite Krolo. Njihovu priču zabilježili su i mediji", ponosno ističe Rogić.Hrvatski kišobran prepoznat je i po svojim društveno odgovornim praksama, nositelj je oznaka Hrvatska kvaliteta i Hrvatski tradicijski obrt, a dobitnik je i nagrada za održivi razvoj. Za 2024., osvojili su "Generali SME EnterPRIZE – heroji održivosti", na što su također vrlo ponosni.Dodatni iskorak u smjeru ekološke odgovornosti ostvaren je 2023. puštanjem u rad vlastite solarne elektrane, čime su značajno smanjeni energetski troškovi i emisija ugljikova otiska. Tvornica u Zaprešiću tako je kroz godine postalo mjesto lokalne proizvodnje, održivog razvoja, društvene odgovornosti i suvremenog dizajna.