Talijanski modni dizajner Giorgio Armani je bio dokaz posvećenosti svakom aspektu brenda koji je stvorio. Njegova smrt 4. rujna ostavila je prazninu koja se teško može nadomjestiti: u milanskom modnom kalendaru, ali i u širem modnom sustavu. Više od pola stoljeća Armani je bio oličenje elegancije i discipline, oblikujući ideju "Made in Italy" koja je talijansku proizvodnju pretvorila u svjetski sinonim za kvalitetu i luksuz.Godina koja je trebala biti posvećena proslavi pedesete obljetnice brenda pretvorila se u početak nove, neizvjesne epohe. Dakle, što i kako nakon njega? U jednom od posljednjih razgovora, Armani je govorio o želji da prijelaz bude „što prirodniji“, uz postupno prepuštanje odgovornosti najbližim suradnicima. Među njima je posebno izdvojio Lea Dell’Orca, dugogodišnjeg suradnika i životnog partnera, koji već desetljećima vodi mušku liniju kuće i obnaša funkciju glavnog direktora grupe. No, osim najbližeg kruga, ostaje pitanje koje se nadvija godinama: može li Giorgio Armani S.p.A. doista ostati neovisan?U galeriji pogledajte najbolje street style kombinacije sa zagrebačkih ulica ovih dana:U usporedbi s francuskim modnim divovima poput LVMH-a i Keringa, Armani se doima kao „veliki među malima“: talijanski gigant, ali razmjerno skroman u svjetskim razmjerima. Uz pitanje neovisnosti, otvara se i nova dilema: treba li kuća Armani zaposliti slavnog dizajnera ili ostati vjerna dosadašnjoj kreativnoj ekipi? Posljednjih godina „igra stolaca“ u svijetu mode, osobito u vrhu luksuznog dizajna, postala je gotovo uobičajena, stalne smjene kreativnih direktora redefiniraju imidž i smjer mnogih kuća. No, postavlja se pitanje ima li za Armanija smisla dovesti „zvijezdu“ i pritom potencijalno mijenjati stil. Jer, naslijeđe je ono što je sada njihova najveća vrijednost. Mnoge modne kuće koje su angažirale nova imena doživjele su radikalne promjene u estetici, vizualnoj strukturi i komunikaciji, što je ponekad donijelo svježinu, ali i rizik udaljavanje od vlastitih korijena. U slučaju Armanija, čija je snaga uvijek bila u dosljednosti, nije izvjesno bi li takav zaokret bio dobitna odluka ili bi narušio identitet građen desetljećima.Statut kuće, izmijenjen 2023., otkriva složenost prijelaza: različite klase dionica, prava glasa i upravni odbor u kojem uz članove obitelji sjede i ključni menadžeri. Na papiru ta struktura jamči stabilnost i kontinuitet vrijednosti, no ostavlja otvorenom i mogućnost izlaska na burzu, ali ne prije 2030. godine.Unatoč financijskoj snazi, koju dokazuju prihod od 2,3 milijarde eura u 2024. i imovina vrijedna 12 milijardi dolara, pred kućom ostaje pitanje može li samostalno parirati globalnim konglomeratima. Još prošle godine Armani je, prvi put, otvoreno priznao kako „neovisnost je vrijednost, ali ništa ne želim isključiti“, naglašavajući da je ključ njegova uspjeha uvijek bio u prilagodbi vremenu.Samo su Dolce & Gabbana i Armani danas ostale velike neovisne talijanske kuće. Sudbina milanskog brenda sada ovisi o obitelji i menadžerskom timu, odnosno hoće li nastaviti čuvati nasljeđe u duhu osnivača ili prihvatiti novu globalnu logiku spajanja i preuzimanja. I jednako važno, hoće li odabrati put kontinuiteta ili se upustiti u potragu za novom kreativnom zvijezdom.