Naslovnica
Moda
Beauty
Lifestyle
Green
Diva za Divu
B&H 360
Mario Vijačkić za jesen/zima 2015./2016.
Nova kampanja mladog hrvatskog dizajnera Maria Vijačkića....
<p>Mario Vijačkić, mladi dizajner novog vala hrvatskog modnog dizajna donosi nove vizuale za svoju jesen/zima 2016. kolekciju koju je predstavio na prošlosezonskom 25. Cro a porteru. Kombinacija crne i plave u različitim teksturama, ukrojeni nabori , umjetno krzno, elementi sportsweara te minimalistička estetika dobivaju svojstven zaokret u dizajnerovu sporty-chic izričaju. Vijačkić donosi seriju fotografija nagrađivanog mladog hrvatskog fotografa Srećka Rundića u kojoj su glavnu ulogu zauzela čak tri modela; Sara Sorić i Magdalena May Gero , Talia models i Maja Karačić, Bialy Inc. , dok je čitavu dizajnerovu viziju uokvirila neizostavna Petra Sever koja je zaslužna za makeup i kosu. Kampanja, koja je na neki način odraz trenutne slike suvremenog drustva sadrži reference iz područja, povijesti umjetnosti kao i suvremene umjetnosti. Uz prizvuk hladne i sterilne estetike sa daškom romantizma dizajner je zadržao svoj futurističko-minimalistički sporty-chic izričaj, a sve to je nastalo u dvorani Muller kultnog Kina Europa.</p><p>Kolekcija je rezultat dizajnerove fascinacije društvenim fenomenom identiteta, njegove fluidnosti i korelacije sa tradicijom na koju se nadovezuje problematika tijela u suvremenoj modi.<br/> Naime, slika našeg tijela nije prirodno tijelo, već oblikovano očekivanjima i kulturom u kojoj živimo. Tijelo u suvremenoj modi nalazi se na sjecištu granica između živoga i mrtvog. Tijelo kao prijelazni objekt fascinira odsustvom granica - kada subjekt tendira prema stvari, a stvar prema živom biću; kada se gubi sposobnost razlučivanja između života i smrti, subjekta i objekta. Identitet kao svojstvo svakog pojedinca je nešto što je u doba globalizacije i masovnog konzumerizma podložno promjenama i fluidnosti. Lice kao najbanalnija oznaka identiteta postaje također objekt transformacija u dizajnerovu izričaju postaje stilizirani protežni motiv koji se suptilno provlači kroz kolekciju.</p><p>Upravo na tom području svoj umjetnički rad temelji i suvremena performativna umjetnica , ORLAN koja je bila također izvor inspiracije za aktualnu Vijačkićevu kolekciju. Dizajner kroz svoj rad istražuje identitet, koji on vidi kao nešto fluidno, čak i nomadsko ,transgresivno, nepredvidivo promjenljivo, razlikovno i definitivno nešto neograničeno, dok francuska performativna unjetnica Orlan sebe i svoje tijelo vidi kao umjetničko djelo i izvor za mnogobrojne intervencije u smislu fizikalnih trnasformacja.</p><p>Kao i u prethodnim kolekcijama , vidljiv je utjecaj sportske odjeće u dizajnu inkorporiran sa chic i elegantnim elementima koji čine jedinstven hibrid. Crna i tamnoplava kao dominantne u više varijacija, kombinacija umjetnog krzna, velura, kašmira, mesha , intervencija u sportske mrežice tradicionalnom metodom izrade tapiserija, ukrojeni nabori te harness u sportskoj verziji u vidu modnih dodataka , samo su neki od elemenata kolekcije koja pokazuje zrelo dizajnersko promišljanje.</p>
kampanja
moda
dizajneri
jesen
zima