Miko Fashion modni je brend kojeg su stvorile dvije generacije žena, majka i kći, a zasniva se na obiteljskoj tradiciji i ljubavi prema modi. Mali je slavonski brend ručno rađenih i prepoznatljivih torbi s motivima Šokice i Šokca iz srca Slavonije, koje je naslikao slikar Miljen Šimunić prije gotovo 20 godina.Svojim je odlaskom ostavio neizbrisiv trag u povijesti, a zahvaljujući svojoj supruzi i kćeri, Šokac i Šokica postali su glavni likovi ove obiteljske i modne priče te krase baš svaku Miko torbu, kao i ostale modne detalje iz njihovog raznolikog asortimana.Dizajnerski duo čine majka, učiteljica Mirela i kći, akademska kiparica Matea iz Vinkovaca koje su svoju ljubav prema umjetnosti i modi odlučile pretvoriti u kreativnu i posebnu poslovnu ideju. Razgovarali smo s Mateom Šimunić koja nam je otkrila kako je sve krenulo, što možemo očekivati u budućnosti te kako nalaze inspiraciju za svoje dizajne.– Motivi slavonske tradicije su bili ‘kostur’ a moda je zapravo došla naknadno. Radove je naslikao pokojni otac 2004/2005. godine te je vrlo brzo nakon toga preminuo. Radovi su dugo godina bili čuvani unutar četiri zida naše kuće i obitelji. Tek 2016. godine je mama Mirela prvi put spomenula radove u skroz novom kontekstu. Prvotna ideja bila je intervenirati na motivima s bojama i uzorcima te ih ponuditi kao ukrase za zid za interijer. Dio koji je falio u tom konceptu bile smo mi, naše ambicije, želje i naša kreativnost te smo krenule u smjeru mode. Mama je neko vrijeme hobistički dizajnirala i stvarala za sebe i mene, zatim i za svoje prijateljice i kolegice s posla te smo shvatile da se krug zainteresiranih širi sve više. Jedini logičan potez bio je službeno stvoriti MIKO te se 2018. upravo to i dogodilo – ispričala nam je Matea.Nemaju nekakav ‘recept’ kojeg se drže. Svaka kolekcija je rezultat drugačijeg procesa. Za primjer, Matea je dala kolekciju na kojoj trenutno rade jer je imala puno varijacija i na kraju su završile na skroz nečem drugačijem od početne ideje i još uvijek nije finalizirana. – Nekad ide jednostavno, a nekad ‘muku mučimo’, ali sve je to dio procesa stvaranja i koliko god zna biti frustrirajuce, uvijek je prisutan onaj unutarnji mir jer znaš da ćeš doći do rješenja s kojim ćeš biti zadovoljan. Primjerice, jedna od starijih kolekcija (koju zbog integriteta iste nećemo imenovati (smijeh) nastala je sasvim slučajno. Znale smo koje boje, materijale i teksture želimo i to smo naručile te kad je sve stiglo smo sve stavile na stol i krenule ‘mozgati’. Otprilike smo presložile materijal i prislonile uz druge elemente da vidimo koliko dobro vizualno idu jedni s drugim i u trenutku odlaganja materijala smo obje zastale i zbunjeno se pogledale jer nas je taj ‘slučajni’ oblik, odloženog materijala na stolu osvojio, to je bilo to, to je bio model torbe koji je kasnije obilježio kolekciju – ispričala nam je.– Ono čime se uvijek, bez iznimke vodimo je da su torbe nosive na više načina ili da se uz torbu primjerice dobije dodatni remen u drugoj boji ili da se može nositi kao ruksak, u ruci, na jedno rame i slično. Bitno nam je postići to da naši proizvodi nisu samo za jednu svrhu ili isključivo za posao i slično, nego da se mogu nositi za razne prilike. Inspiraciju pronalazimo svugdje. U svakodnevnom životu, na društvenim mrežama, u prirodi, razgovorima i onda na kraju te elemente spajamo u ‘kolaž“‘ i krećemo sa stvaranjem. Za neke kolekcije znamo kakve će biti 2-3 godine unaprijed, imamo jasnu viziju i krećemo se prema istoj, a stvaranje drugih kolekcija traje duže, jednostavno stvari ne ‘sjednu’ na prvu. Proizvode ne predstavljamo dok nismo 100% zadovoljne dizajnom, funkcijom i kvalitetom i to zna biti poprilično teško postići, ali ne odustajemo – dodala je.Kod svojih dizajna, fokusirane su na visokokvalitetnoj umjetnoj koži jer se pokazala kao najkvalitetnija i najizdržljivija opcija. U cilju im je da MIKOljupke svoje torbe nose nekoliko sezona i godina i da torbe što duže zadržavaju svoj izvorni sjaj i oblik. – Također nudimo i uslugu reparacije i ‘osvježavanja’ naših proizvoda nakon određenih godina nošenja. Nije nam u cilju masovna prodaja, želimo pružiti konkretan, kvalitetan, praktičan, a opet estetski lijep i privlačan proizvod. Ne radimo velike zalihe i vodimo se politikom maksimalne iskoristivosti i minimaliziranju otpada. Puno materijala koristimo za više kolekcija i prilikom naručivanja većih količina bilo kojih elemenata potrebnih za izradu proizvoda, uvijek gledamo da ih možemo iskoristiti za više kolekcija i u budućnosti – objasnila nam je Matea.Jedan motiv koji možete primijetiti u njihovim dizajnim su Šokica i Šokaca, upravo onih koje je nacrtao njihov otac i muž Miljen. Na ovaj način spajaju motive slavonije dekorativne funkcije s proizvodima koji su praktični, a i modni komadi. – Motivi su začetnici priče, provlače se kroz svaki proizvod od početka branda te MIKO nikad ne bi bio MIKO kakav je, da nema njih. Uvijek će na neki način biti prisutni jer nisu tu samo zbog očuvanja tradicije, širenja priče o Slavoniji, građenju branda nego i zbog naše obitelji i autora motiva. Šokica i Šokac nisu samo obilježili MIKO nego i našu obitelj, naš život, život moga oca i svih ljudi koji su ga poznavali – otkriva Matea.– Želimo svima približiti tradiciju, pokazati kako može biti moderna, stilizirana, modno usklađena i povezana te da ne mora samo biti smještena u prošlost koje se prisjećamo nego ju ponosno možemo nositi i danas, prilagođenu današnjem stilu života. Trudimo se sve raditi srcem, bazirani smo na naš kraj, naš grad. Većina naših suradnika je tu i to su vrijednosti koje ne prenosimo nužno direktno na ljude, ali u konačnici oni konzumiraju te vrijednosti svjesno ili nesvjesno – dodala je.Kada smo pitali Mateu da opiše Miko Fashion u tri riječi, bilo joj je teško odlučiti koje su to riječi, ali kaže:– Iskreno, mislim da je ovo najteže pitanje koje nam je itko ikad postavio za MIKO! (smijeh) Ono što mi prolazi kroz glavu kada netko iz moje okoline spomene MIKO je: ljubav, briga i rad. Ali riječi za koje mislim da generalno najbolje opisuju MIKO su: poštovanje (načina proizvodnje, ljudi koji rade s nama, procesa, proizvoda i krajnjeg kupca MIKOljupca), ljubav i praktičnost. –Što se tiče budućnosti brenda, u vidu imaju izbacivanje novih kolekcija torbi, ali i uvođenje novih modnih dodataka u ponudu:– Toliko ideja, želja i vizija da nikad ne znamo od kud bismo krenuli. U zadnjih godinu dana proširili smo asortiman te osim torbi ponudili i naušnice i marame. Trenutno radimo na novoj kolekciji torbi, ali i na novim dodacima koje planiramo uskoro ubaciti u ponudu. Radi se o dodacima koje nismo do sada imali u ponudi, čak ni nešto slično njima tako da se jako veselimo onome što dolazi – zaključila je Matea.