"}, {"type": "p", "element": "
Naslijediti Michelea, jednu od klju\u010dnih figura modne industrije, \u010diji su rasko\u0161 i eklekti\u010dna estetika sedam godina vladali Guccijem, nije bilo ni lako ni jednostavno. Zapravo, te\u0161ko da bi itko mogao bezbolno preuzeti ulogu nakon takvog talenta - osobe s iznimnim smislom za oblikovanje mode i stila.
"}, {"type": "p", "element": "
Istovremeno, ju\u010der je objavljeno kako \u0107e sljede\u0107u kolekciju za milanski tjedan mode potpisati Guccijev dizajnerski tim, \u0161to sugerira da je prekid suradnje zapravo nastupio prije nekoliko mjeseci.
"}, {"type": "p", "element": "
U galeriji pogledajte \u0161to se ovih dana nosi na zagreba\u010dkim ulicama:
"}, {"id": "4450", "src": "https://app-diva.vecernji.hr/media/img/0c/0c/7ed0adcc8e21777a8479.jpeg", "type": "gallery", "title": "street style - velja\u010da", "element": "
", "custom_description": ""}, {"type": "p", "element": "
Pozadina ovog razlaza zasad ostaje nepoznata, no prema glasinama, biv\u0161i kreativni direktor bio je pod sve ve\u0107im pritiskom vode\u0107eg menad\u017ementa da pobolj\u0161a komercijalne rezultate brenda. Unato\u010d solidnim, ali ne pretjerano inovativnim kreativnim i komunikacijskim odlukama, kao i globalnoj krizi luksuznog sektora koja je pogodila i najve\u0107e modne ku\u0107e, rezultati su oti\u0161li u suprotnom smjeru.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/DFQEqbuMjZe/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Strategija brenda imala je nekoliko propusta . Prvi je bio prenagla i forsirana proslava De Sarna kao \u201espasitelja mode\u201d. Njegova estetika naginjala je le\u017eernosti, dok je sam brend izgubio smjer, nalaze\u0107i se negdje na pola puta izme\u0111u izlaska iz starog Guccija i ulaska u novi... koji zapravo nije bio jasno definiran.
"}, {"type": "p", "element": "
U komunikaciji su se oslanjali na intelektualni minimalizam, dok su u prodaji nastavili nuditi zastarjele proizvode opsjednute logomanijom. To je stvorilo disbalans izme\u0111u onoga \u0161to se vidjelo na pisti i ponude u buticima. Zbog previsokih cijena, ta nedosljednost dovela je do pada prodaje, a nit estetike prekinuta je negdje na pola puta od prezentacije do du\u0107ana, \u0161to je ozbiljno naru\u0161ilo imid\u017e brenda.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/DEri0YNMRnO/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Sve to vidjelo se i u samom dizajnu: minimalisti\u010dki proizvodi \u010desto su bili prekriveni pretjeranim brendiranjem ili nepotrebnim detaljima, kao da se poku\u0161avala prona\u0107i nova formula\u2014koja, kako bismo rekli, nije bila ni tu ni tamo.
"}, {"type": "p", "element": "
Jedan od klju\u010dnih problema bila je i nemogu\u0107nost Keringa da kapitalizira viralnost vlastitih kodova. Slavna Guccijeva nijansa predivne bordo boje, \u201eRosso Ancora \u201d, postala je hit, a Google je zabilje\u017eio porast pretraga za njom od \u010dak 365% u godinu dana.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/DEXNfd2iXm_/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
No, Gucci pritom nije imao pove\u0107anje prodaje. Dakle, napravili su trend i svi smo nosili bordo, ali to za njih nije bilo lukrativno. To otkriva ozbiljan propust u pravovremenom kreiranju proizvoda koje bi kapitalizirali na trendovima.
"}, {"type": "p", "element": "
Na kraju, De Sarno je postao \u201e\u017ertva \u201d strategije cijelog brenda, iza koje stoje \u010ditavi timovi ljudi, od menad\u017ementa do ekipa za vizualni merchandising i komercijalni razvoj. Klju\u010dni donosioci odluka ostali su u sjeni, dok je kreativni direktor preuzeo odgovornost i dobio otkaz. To nije nimalo lagan posao, on je najvidljivija osoba brenda, odgovorna za mnogo toga, ali u kona\u010dnici i najizlo\u017eenija javnosti i klijentima.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/reel/DER9H1WCzJX/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Naime, kreativni direktor modnog brenda klju\u010dna je osoba odgovorna za vizualni identitet i umjetni\u010dku viziju brenda. Njegova uloga nadilazi samo dizajn odje\u0107e, on postavlja estetske smjernice, definira pri\u010du iza kolekcija, usmjerava modne kampanje i odlu\u010duje o klju\u010dnim suradnjama.
"}, {"type": "p", "element": "
Osmi\u0161ljava i nadzire kolekcije, postavljaju\u0107i smjer koji brend treba slijediti u pogledu krojeva, boja, materijala i estetike. Tako\u0111er je odgovoran za odr\u017eavanje dosljednosti vizualnog izraza kroz sve aspekte, uklju\u010duju\u0107i modne revije, reklamne kampanje i vizualni merchandising. Da, ovaj je posao je super zahtjevan.
"}, {"type": "p", "element": "
Ujedno religiozno prati modne trendove i tr\u017ei\u0161ne zahtjeve kako bi kolekcije bile relevantne, ali istovremeno prepoznatljive unutar brendovskog naslije\u0111a. Odabire fotografe, modele, influencere i suradnje koje ja\u010daju imid\u017e brenda. Osim toga, kreira koncept modnih revija, vode\u0107i ra\u010duna o scenografiji, glazbi i narativu koji prati kolekciju.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/DDhrJMPi_f4/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Kreativni direktor na koncu postaje lice brenda i nositelj njegove pri\u010de. Njegova vizija mo\u017ee definirati eru, a dobri su primjeri, osim Michelea za Gucci, i Karl Lagerfeld za Chanel, Phoebe Philo za C\u00e9line te Demna za Balenciagu. Kada se estetika brenda promijeni, \u010desto je to rezultat dolaska novog kreativnog direktora, \u0161to mo\u017ee zna\u010dajno utjecati na prodaju, imid\u017e i poziciju na tr\u017ei\u0161tu.
"}, {"type": "p", "element": "
U suvremenoj modi, kreativni direktor mora balansirati izme\u0111u umjetni\u010dke vizije i komercijalnog uspjeha, \u0161to nije lak zadatak, posebno u doba dru\u0161tvenih mre\u017ea, instant reakcija publike i pritiska dioni\u010dara.
"}, {"type": "p", "element": "
Gucci je brend s filmskim glamourom, hedonisti\u010dkim stilom i estetikom koja slavi bogatstvo, u\u017eivanje u \u017eivotu, strast. Nije bilo lako nastaviti nakon Michelea, no o\u010dito je bila pogre\u0161ka tako brzo napustiti njegovu estetiku. Na kraju, De Sarno je postao kolateralna \u017ertva dubljih problema. Mo\u017eda je bio i ispravan odabir za brend koji se uru\u0161avao pod te\u017einom Michelea, no, sve skupa, o\u010dito Gucci to nije dobro odigrao.
"}, {"id": "24543", "src": "", "type": "article", "title": "Omiljena zagreba\u010dka slasti\u010darnica i ove je godine pripremila ukusne krafne: Evo koji okusi nas o\u010dekuju", "element": "
", "custom_description": ""}, {"id": "24542", "src": "", "type": "article", "title": "Katica je sa 47 godina pretrpjela mo\u017edani udar: 'Bolje je reagirati ranije, nego sanirati posljedice'", "element": "
", "custom_description": ""}, {"id": "24539", "src": "", "type": "article", "title": "Genijalne cargo hla\u010de i \u010dizme koje izazivaju rasprave: Studentica savr\u0161eno spaja sportske i elegantne komade!", "element": "
", "custom_description": ""}], "ads": true, "thread_deleted": null, "thread_locked": null}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "165995", "attributes": {"width": 2450, "height": 1673, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/pxl-reu-060225-127844169.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-07T08:30:19.586267+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "3061", "attributes": {"name": "Reuters/Pixsell", "slug": "reuterspixsell", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1", "attributes": {"name": "Moda", "slug": "moda", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "moda"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24541/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "2519", "attributes": {"name": "Dubravka Prpi\u0107 Znaor", "slug": "dubravka-prpic-znaor", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24541/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "4020", "attributes": {"name": "luksuzni proizvodi", "slug": "luksuzni-proizvodi"}}, {"type": "keyword", "id": "7807", "attributes": {"name": "Sabato de Sarno", "slug": "sabato-de-sarno"}}, {"type": "keyword", "id": "387", "attributes": {"name": "Gucci", "slug": "gucci"}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24541/keywords"}, "meta": {"count": 3}}, "image": {"data": {"type": "image", "id": "165995", "attributes": {"width": 2450, "height": 1673, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/pxl-reu-060225-127844169.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-07T08:30:19.586267+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "3061", "attributes": {"name": "Reuters/Pixsell", "slug": "reuterspixsell", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}}, "layout": {"data": null}, "seo": {"data": null}, "special": {"data": {"type": "article-special-article", "id": "24541", "attributes": {"logo_image_url": null, "logo_url": null, "logo_title": null}, "relationships": {"special_cover_image": {"data": null}}}}, "native": {"data": {"type": "article-native", "id": "24541", "attributes": {"header_url": "", "logo_url": "", "client_label": null, "client_name": null}, "relationships": {"header_image": {"data": null}, "logo_image": {"data": null}}}}, "videos": {"data": []}, "galleries": {"data": [{"type": "gallery", "id": "4450", "attributes": {"title": "street style - velja\u010da", "description": "", "item_count": 18, "is_embedded": true}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "166071", "attributes": {"width": 3853, "height": 4816, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/magdalena-kopilas-2046.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-09T21:55:06.687830+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "28"}}}}}}}]}, "images": {"data": []}, "related_articles": {"data": []}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1", "attributes": {"name": "Moda", "slug": "moda", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "moda"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}}, "subsection": {"data": null}, "files": {"data": []}, "extra_contents": {"data": []}, "related_xinline_articles": {"data": [{"type": "article", "id": "24543", "attributes": {"title": "Omiljena zagreba\u010dka slasti\u010darnica i ove je godine pripremila ukusne krafne: Evo koji okusi nas o\u010dekuju", "lead_text": "Osim bogatih punjenja, posebna pa\u017enja pridana je i dekoraciji \u2013 od komadi\u0107a lje\u0161njaka, bijelih \u010dokoladnih kuglica do su\u0161enih malina, svaka krafna izgleda kao mala umjetnost na tanjuru.", "slug": "omiljena-zagrebacka-slasticarnica-i-ove-je-godine-pripremila-ukusne-krafne-evo-koji-okusi-nas-ocekuju", "label": "mljaac!", "link": "/lifestyle/omiljena-zagrebacka-slasticarnica-i-ove-je-godine-pripremila-ukusne-krafne-evo-koji-okusi-nas-ocekuju-24543", "publish_date": "2025-02-07T09:54:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "166005"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "5059"}, {"type": "keyword", "id": "2720"}, {"type": "keyword", "id": "3692"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/keywords"}, "meta": {"count": 3}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24543"}}, {"type": "article", "id": "24542", "attributes": {"title": "Katica je sa 47 godina pretrpjela mo\u017edani udar: 'Bolje je reagirati ranije, nego sanirati posljedice'", "lead_text": "Katica, 49-godi\u0161nja \u017eena iz Hrvatske, do\u017eivjela je mo\u017edani udar u rujnu 2022. godine. Njezina pri\u010da isti\u010de va\u017enost prepoznavanja simptoma i brzog djelovanja.", "slug": "katica-je-sa-47-godina-pretrpjela-mozdani-udar-bolje-je-reagirati-ranije-nego-sanirati-posljedice", "label": "va\u017ena poruka", "link": "/lifestyle/katica-je-sa-47-godina-pretrpjela-mozdani-udar-bolje-je-reagirati-ranije-nego-sanirati-posljedice-24542", "publish_date": "2025-02-07T09:10:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "165996"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "31"}, {"type": "keyword", "id": "5014"}, {"type": "keyword", "id": "5013"}, {"type": "keyword", "id": "8602"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/keywords"}, "meta": {"count": 4}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24542"}}, {"type": "article", "id": "24539", "attributes": {"title": "Genijalne cargo hla\u010de i \u010dizme koje izazivaju rasprave: Studentica savr\u0161eno spaja sportske i elegantne komade!", "lead_text": "Bez obzira na niske temperature, na \u0161pici i dalje svjedo\u010dimo odli\u010dnim stajlinzima, a jedan od njih pro\u0161etala je i studentica Ana", "slug": "genijalne-cargo-hlace-i-cizme-koje-izazivaju-rasprave-studentica-savrseno-spaja-sportske-i-elegantne-komade", "label": "Inspirirajte se", "link": "/moda/genijalne-cargo-hlace-i-cizme-koje-izazivaju-rasprave-studentica-savrseno-spaja-sportske-i-elegantne-komade-24539", "publish_date": "2025-02-07T07:00:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "165993"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "1969"}, {"type": "keyword", "id": "99"}, {"type": "keyword", "id": "2382"}, {"type": "keyword", "id": "335"}, {"type": "keyword", "id": "2"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24539"}}]}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24541/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24541", "next_article_urls": ["https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24540", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24532", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24533"]}}, "included": [{"type": "article", "id": "24539", "attributes": {"title": "Genijalne cargo hla\u010de i \u010dizme koje izazivaju rasprave: Studentica savr\u0161eno spaja sportske i elegantne komade!", "lead_text": "Bez obzira na niske temperature, na \u0161pici i dalje svjedo\u010dimo odli\u010dnim stajlinzima, a jedan od njih pro\u0161etala je i studentica Ana", "slug": "genijalne-cargo-hlace-i-cizme-koje-izazivaju-rasprave-studentica-savrseno-spaja-sportske-i-elegantne-komade", "label": "Inspirirajte se", "link": "/moda/genijalne-cargo-hlace-i-cizme-koje-izazivaju-rasprave-studentica-savrseno-spaja-sportske-i-elegantne-komade-24539", "publish_date": "2025-02-07T07:00:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "165993"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "1969"}, {"type": "keyword", "id": "99"}, {"type": "keyword", "id": "2382"}, {"type": "keyword", "id": "335"}, {"type": "keyword", "id": "2"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24539/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24539"}}, {"type": "article", "id": "24542", "attributes": {"title": "Katica je sa 47 godina pretrpjela mo\u017edani udar: 'Bolje je reagirati ranije, nego sanirati posljedice'", "lead_text": "Katica, 49-godi\u0161nja \u017eena iz Hrvatske, do\u017eivjela je mo\u017edani udar u rujnu 2022. godine. Njezina pri\u010da isti\u010de va\u017enost prepoznavanja simptoma i brzog djelovanja.", "slug": "katica-je-sa-47-godina-pretrpjela-mozdani-udar-bolje-je-reagirati-ranije-nego-sanirati-posljedice", "label": "va\u017ena poruka", "link": "/lifestyle/katica-je-sa-47-godina-pretrpjela-mozdani-udar-bolje-je-reagirati-ranije-nego-sanirati-posljedice-24542", "publish_date": "2025-02-07T09:10:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "165996"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "31"}, {"type": "keyword", "id": "5014"}, {"type": "keyword", "id": "5013"}, {"type": "keyword", "id": "8602"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/keywords"}, "meta": {"count": 4}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24542/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24542"}}, {"type": "article", "id": "24543", "attributes": {"title": "Omiljena zagreba\u010dka slasti\u010darnica i ove je godine pripremila ukusne krafne: Evo koji okusi nas o\u010dekuju", "lead_text": "Osim bogatih punjenja, posebna pa\u017enja pridana je i dekoraciji \u2013 od komadi\u0107a lje\u0161njaka, bijelih \u010dokoladnih kuglica do su\u0161enih malina, svaka krafna izgleda kao mala umjetnost na tanjuru.", "slug": "omiljena-zagrebacka-slasticarnica-i-ove-je-godine-pripremila-ukusne-krafne-evo-koji-okusi-nas-ocekuju", "label": "mljaac!", "link": "/lifestyle/omiljena-zagrebacka-slasticarnica-i-ove-je-godine-pripremila-ukusne-krafne-evo-koji-okusi-nas-ocekuju-24543", "publish_date": "2025-02-07T09:54:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "166005"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "5059"}, {"type": "keyword", "id": "2720"}, {"type": "keyword", "id": "3692"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/keywords"}, "meta": {"count": 3}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/24543/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/24543"}}, {"type": "article-native", "id": "24541", "attributes": {"header_url": "", "logo_url": "", "client_label": null, "client_name": null}, "relationships": {"header_image": {"data": null}, "logo_image": {"data": null}}}, {"type": "article-special-article", "id": "24541", "attributes": {"logo_image_url": null, "logo_url": null, "logo_title": null}, "relationships": {"special_cover_image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "2519", "attributes": {"name": "Dubravka Prpi\u0107 Znaor", "slug": "dubravka-prpic-znaor", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "28", "attributes": {"name": "Goran \u010ci\u017eme\u0161ija", "slug": "goran-cizmesija", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "3061", "attributes": {"name": "Reuters/Pixsell", "slug": "reuterspixsell", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "5536", "attributes": {"name": "Tina Hajduk", "slug": "tina-hajduk", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "gallery", "id": "4450", "attributes": {"title": "street style - velja\u010da", "description": "", "item_count": 18, "is_embedded": true}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "166071", "attributes": {"width": 3853, "height": 4816, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/magdalena-kopilas-2046.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-09T21:55:06.687830+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "28"}}}}}}}, {"type": "image", "id": "165993", "attributes": {"width": 3552, "height": 2021, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/ana-usmiani-1915_UBYPV0w.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-06T23:17:02.537623+01:00"}}, {"type": "image", "id": "165995", "attributes": {"width": 2450, "height": 1673, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/pxl-reu-060225-127844169.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-07T08:30:19.586267+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "3061", "attributes": {"name": "Reuters/Pixsell", "slug": "reuterspixsell", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}, {"type": "image", "id": "165996", "attributes": {"width": 2048, "height": 1365, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/katica-sertic-4-foto-zvonimir-ferina.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-07T09:10:48.315775+01:00"}}, {"type": "image", "id": "166005", "attributes": {"width": 2667, "height": 4000, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/pxl-050225-127811279_MENvdIw.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-07T09:57:37.954324+01:00"}}, {"type": "image", "id": "166071", "attributes": {"width": 3853, "height": 4816, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2025-05/magdalena-kopilas-2046.jpg", "crop": {}, "created_date": "2025-02-09T21:55:06.687830+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "28"}}}}, {"type": "keyword", "id": "387", "attributes": {"name": "Gucci", "slug": "gucci"}}, {"type": "keyword", "id": "4020", "attributes": {"name": "luksuzni proizvodi", "slug": "luksuzni-proizvodi"}}, {"type": "keyword", "id": "7807", "attributes": {"name": "Sabato de Sarno", "slug": "sabato-de-sarno"}}, {"type": "section", "id": "1", "attributes": {"name": "Moda", "slug": "moda", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "moda"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}, {"type": "section", "id": "3", "attributes": {"name": "Lifestyle", "slug": "lifestyle", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "lifestyle"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}]};
//-->
Gucci ponovno bez kreativnog direktora: Sabato De Sarno nakon manje od dvije godine odlazi iz kompanije
Jučer ujutro modno carstvo Kering objavilo je kraj suradnje sa Sabatom De Sarnom putem vrlo šture press objave. Na „divnoj suradnji” zahvalili su mu izvršni direktor Guccija, Stefano Cantino, i zamjenica glavnog izvršnog direktora Keringa, zadužena za razvoj brendova, Francesca Bellettini
<p>Glavni dizajner Guccija, <strong>Sabato De Sarno</strong>, napušta ovu vodeću talijansku modnu kuću nakon manje od dvije godine na toj poziciji. Ova odluka dolazi u trenutku kada brend nastoji privući imućniju klijentelu i preokrenuti slabije prodajne rezultate. De Sarno, 42-godišnji talijanski ljubitelj stilskog minimalizma, preuzeo je ulogu glavnog dizajnera Guccija 2023. godine, naslijedivši <strong>Alessandra</strong> <strong>Michelea</strong>.</p><p>Naslijediti Michelea, jednu od ključnih figura modne industrije, čiji su<strong> raskoš i eklektična estetika </strong>sedam godina vladali Guccijem, nije bilo ni lako ni jednostavno. Zapravo, teško da bi itko mogao bezbolno preuzeti ulogu nakon takvog talenta - osobe s iznimnim smislom za oblikovanje mode i stila.</p><p>Istovremeno, jučer je objavljeno kako će sljedeću kolekciju za milanski tjedan mode potpisati Guccijev dizajnerski tim<strong>, </strong>što sugerira da je prekid suradnje zapravo nastupio prije nekoliko mjeseci.</p><p><strong>U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:</strong></p><p>Pozadina ovog razlaza zasad ostaje nepoznata, no prema glasinama, bivši kreativni direktor bio je pod sve većim pritiskom vodećeg menadžmenta da poboljša komercijalne rezultate brenda. Unatoč solidnim, ali ne pretjerano inovativnim kreativnim i komunikacijskim odlukama, kao i globalnoj <strong>krizi luksuznog sektora </strong>koja je pogodila i najveće modne kuće, rezultati su otišli u suprotnom smjeru.</p><p>Strategija brenda imala je <strong>nekoliko propusta</strong>. Prvi je bio prenagla i forsirana proslava De Sarna kao „spasitelja mode”. Njegova estetika naginjala je ležernosti, dok je sam brend izgubio smjer, nalazeći se negdje na pola puta između izlaska iz starog Guccija i ulaska u novi... koji zapravo nije bio jasno definiran.</p><p>U komunikaciji su se oslanjali na intelektualni minimalizam, dok su u prodaji nastavili<strong> nuditi zastarjele proizvode </strong>opsjednute logomanijom. To je stvorilo disbalans između onoga što se vidjelo na pisti i ponude u buticima. Zbog previsokih cijena, ta nedosljednost dovela je do pada prodaje, a nit estetike prekinuta je negdje na pola puta od prezentacije do dućana, što je ozbiljno narušilo imidž brenda.</p><p>Sve to vidjelo se i u samom dizajnu: minimalistički proizvodi često su bili prekriveni pretjeranim brendiranjem ili nepotrebnim detaljima, kao da se pokušavala pronaći nova formula—koja, kako bismo rekli, nije bila ni tu ni tamo.</p><p>Jedan od ključnih problema bila je i nemogućnost Keringa da kapitalizira viralnost vlastitih kodova. Slavna Guccijeva nijansa predivne bordo boje, „<strong>Rosso Ancora</strong>”, postala je hit, a Google je zabilježio porast pretraga za njom od čak 365% u godinu dana.</p><p>No, Gucci pritom nije imao povećanje prodaje. Dakle, napravili su trend i svi smo nosili bordo, ali to za njih nije bilo lukrativno. To otkriva ozbiljan propust u pravovremenom kreiranju proizvoda koje bi kapitalizirali na trendovima.</p><p>Na kraju, De Sarno je postao „<strong>žrtva</strong>”<strong> strategije cijelog brenda,</strong> iza koje stoje čitavi timovi ljudi, od menadžmenta do ekipa za vizualni merchandising i komercijalni razvoj. Ključni donosioci odluka ostali su u sjeni, dok je kreativni direktor preuzeo odgovornost i dobio otkaz. To nije nimalo lagan posao, on je najvidljivija osoba brenda, odgovorna za mnogo toga, ali u konačnici i najizloženija javnosti i klijentima.</p><p>Naime, kreativni direktor modnog brenda ključna je osoba odgovorna za vizualni identitet i umjetničku viziju brenda. Njegova uloga nadilazi samo dizajn odjeće, on postavlja estetske smjernice, definira priču iza kolekcija, usmjerava modne kampanje i odlučuje o ključnim suradnjama.</p><p>Osmišljava i nadzire kolekcije, postavljajući smjer koji brend treba slijediti u pogledu krojeva, boja, materijala i estetike. Također je odgovoran za održavanje dosljednosti vizualnog izraza kroz sve aspekte, uključujući modne revije, reklamne kampanje i vizualni merchandising. Da, ovaj je posao je super zahtjevan.</p><p>Ujedno religiozno prati modne trendove i tržišne zahtjeve kako bi kolekcije bile relevantne, ali istovremeno prepoznatljive unutar brendovskog naslijeđa. Odabire fotografe, modele, influencere i suradnje koje jačaju imidž brenda. Osim toga, kreira koncept modnih revija, vodeći računa o scenografiji, glazbi i narativu koji prati kolekciju.</p><p>Kreativni direktor na koncu postaje lice brenda i nositelj njegove priče. Njegova vizija može definirati eru, a dobri su primjeri, osim <strong>Michelea </strong>za Gucci, i <strong>Karl</strong> <strong>Lagerfeld </strong>za Chanel, <strong>Phoebe Philo </strong>za Céline te <strong>Demna </strong>za Balenciagu. Kada se estetika brenda promijeni, često je to rezultat dolaska novog kreativnog direktora, što može značajno utjecati na prodaju, imidž i poziciju na tržištu.</p><p>U suvremenoj modi, kreativni direktor mora balansirati između umjetničke vizije i komercijalnog uspjeha, što nije lak zadatak, posebno u doba društvenih mreža, instant reakcija publike i pritiska dioničara.</p><p>Gucci je brend s filmskim glamourom, hedonističkim stilom i estetikom koja slavi bogatstvo, uživanje u životu, strast. Nije bilo lako nastaviti nakon Michelea, no očito je bila pogreška tako brzo napustiti njegovu estetiku. Na kraju, De Sarno je postao kolateralna žrtva dubljih problema. Možda je bio i ispravan odabir za brend koji se urušavao pod težinom Michelea, no, sve skupa, očito Gucci to nije dobro odigrao.</p>