U svijetu domaćih brendova, Amas Bijoux već se godinama ističe kao ime koje nosi karakter, simboliku i prepoznatljiv potpis. Iza njega stoji Petra Mičić Garibović - Zadranka, majka dvoje djece, supruga, kreativka i strastvena zaljubljenica u modu i nakit. Njezin put prema brendu nije bio unaprijed planiran niti strateški posložen; zapravo, priča je krenula sasvim spontano, iz jedne od onih situacija u kojima se strast, slučajnost i talent u savršenom trenutku spoje.Petra se danas nalazi na poziciji osobe koja vodi autentičan i prepoznatljiv brend, no početak je bio skroman i itekako neočekivan. Prve narukvice nastale su bez ambicije da prerastu u išta više od malog hobija, no ljudi su vrlo brzo reagirali. Zainteresiranost je rasla, narudžbe su se gomilale, a Petra je istovremeno radila i kao dizajnerica za drugi brend. Upravo ju je taj trenutak prevelike potražnje “natjerao” da donese odluku koja joj je promijenila život.– Ideja je nastala sasvim slučajno, prve narukvice su bile na konopcu i tada su ljudima bile zanimljive, tako da je cijela priča brzo krenula. U nekom trenutku sam imala zaista puno narudžbi te radila i kao dizajner za jedan drugi brand, te sam odlučila osnovati vlastiti – otkrila nam je.Iako radi u dizajnu nakita, Petru se ne može odvojiti od njezina prvotnog obrazovanja — novinarstva i odnosa s javnošću. Taj joj je background dao stabilnost, samopouzdanje i razumijevanje komunikacije koje se danas pokazuje iznimno korisnim, pogotovo u vremenu kada se dinamika marketinga mijenja iz dana u dan. Kao vlasnica malog brenda igra gotovo sve uloge istovremeno, a upravo joj to omogućuje potpunu kontrolu nad identitetom Amasa.– Što se tiče PR-a i novinarstva mogu reći da sam i dalje u toj domeni u više aspekata. Kao vlasnica malog brenda često preuzimam više uloga – od dizajna i produkcije do komunikacije i PR-a. Dinamika PR-a i marketinga posljednjih se godina značajno promijenila, pa nastojim stalno pratiti trendove i prilagođavati se kako moj brend ne bi zaostajao. Vjerujem da autentičnost, dosljednost i spremnost na učenje danas čine najveću razliku – ispričala je.Proces izrade Amas nakita nije kratka ni jednostavna priča, naprotiv, riječ je o detaljnom, strpljivom i često emocionalnom putovanju. Sve počinje skicom, ali završava tek nakon mnoštva pokušaja, dorada i ručnog rada. – Moj proces izrade počinje jednostavnom skicom, ali put do finalnog komada traje dugo -od grafičke obrade do ručne izrade. Ponekad nakit ne izgleda onako kako sam ga zamislila, pa se vraćam i po nekoliko puta dok ne postignem ono što želim. Najviše radim sa srebrom i čelikom, a za neke modele naušnica potrebno je čak sedam mjeseci da se razviju od prve ideje do gotovog proizvoda. –Amas je danas prepoznat po svojim rozetama - motivu koji je duboko ukorijenjen u hrvatskoj arhitekturi. Petra ističe da inspiracija za nju nije nešto što se događa rijetko ili planski; dapače, najčešće se pojavljuje spontano, u svakodnevnim prizorima, oblicima, teksturama. – Zvuči kao floskula, ali istina je da inspiracija može doći odasvud. Kako su rozete postale naš zaštitni znak, prirodno je da me posebno privlači hrvatska arhitektura i njeni prekrasni detalji koji nose priče prošlih vremena – kaže Petra.U moru modela koje svakodnevno stvara, Petra ima posebnu strast prema bisernom prstenju i naušnicama prodavanima na komad. Upravo ti modeli nose jedinstvenu energiju, boje i priče, jer prirodni materijali vrlo rijetko dopuštaju ponavljanje.– Najviše volim biserno prstenje i naušnice koje prodajemo na komad. Svaka od njih ima svoj karakter i priču, a rijetko kada napravimo više od deset istih. To je ljepota rada s biserima i poludragim kamenjem - neke od njih pronađemo samo jednom, a takva se jedinstvenost više ne ponovi – objašnjava.Kada je riječ o balansu između kreativnosti i poslovnih zahtjeva, Petra iskreno priznaje - pravilo ne postoji. Radi intuitivno, po osjećaju, a upravo ta spontanost daje posebnost njezinom radu. – Iskreno, ne znam kako balansiram... radim po svome pa di puklo... Imamo našu stalnu Amas kolekciju na koju su naši kupci navikli, a imamo i Studio kolekcije gdje se poigram i dva puta godišnje izbacim nešto novo i drugačije. –Petri je izuzetno važno da njezin nakit bude nosiv - ne samo estetski, nego i emocionalno. Amas vole mlade djevojke, žene zrele dobi, bake, pa i muškarci, što joj je najveće priznanje.– To mi je zaista važno! Predivno mi je što Amas nose i cure i bake, i što svatko može pronaći nešto za sebe. Neopisivo me raduje kada vidim svoj nakit na ženama i muškarcima potpuno različitih godina i stilova - to mi je najveća potvrda da radim nešto što ljudi osjećaju kao svoje – kaže nam pa dodaje:– Naš prepoznatljivi element su rozete. Bili smo prvi koji su taj motiv prenijeli u srebro i zlato, i baš zato je Amas danas najpoznatiji upravo po njima. Možda je netko kasnije pokušao napraviti replike, ne znam, ali znam da je naša izrada jako fina, prepoznatljiva i originalna. To je nešto što se jednostavno vidi i osjeti. —Kao i svi mali poduzetnici u Hrvatskoj, Petra svakodnevno prolazi kroz brojne izazove. Unatoč svemu, njezin optimizam, predanost i strast održavaju brend na stabilnim nogama.– Izazova ima beskrajno, najveći su naravno izazovi s kojima se bore svi mali (a veliki!) poduzetnici u Hrvatskoj, ali evo preživjeli smo koronu pa guramo lagano i dalje… -Planovi za budućnost ne nedostaju, ali za Petru je ključno da rast ostane prirodan i autentičan, bez kompromisa po pitanju kvalitete, čak i u vremenu kada tržište zlata "skače" iz mjeseca u mjesec.– Plan mi je, prije svega, zadržati kvalitetu, čak i u uvjetima nestabilnog tržišta zlata i stalnih promjena cijena. To je nešto što ne želim kompromitirati. Imam puno ideja za nove kolekcije i materijale, a voljela bih u budućnosti polako zakoračiti i prema inozemnom tržištu. Važno mi je da brend raste prirodno, bez gubitka kvalitete i osobnog pristupa – zaključuje Petra.