U svijetu dizajna, kreativnost dolazi u mnogim oblicima i veličinama, ali za Filipu Sorko, vlasnicu ChiaCups Studia, kreativnost se pretvorila u preslatke šalice s točkastim dizajnom koje osvajaju srca diljem Hrvatske. Domaća kreativka koja zajedno sa svojim partnerom stoji iza brenda ChiaCups Studio otkrila nam je par detalja o svom super brendu, uključujući i kako je krenula u ovaj pothvat.– Sve u vezi naših Chia šalica, pa tako i one same, krenulo je i nastalo dosta spontano. U njihovu izradu nismo krenuli sa vizijom o brendu i ciljem da to pretvorimo u naš prvi pravi posao. Krenuli smo ih izrađivati za nas. Prvih 6 šalica izradio je moj dečko, inače kipar, za mene, po mojoj narudžbi i uputama. Nakon što su te moje prve točkaste šalice naišle na dosta dobre reakcije na mojem Instagramu, i kada su krenule narudžbe i puno upita o njima u inbox, pala je odluka da se okušamo u tome – otkrila je.Njezin dečko Toni taman je završio Akademiju, a ona je bila između nekih svojih projekata, tako da je tajming bio idealan. Prve šalice radili su s dva kalupa, dugotrajnim procesom, na svojoj ljetnoj terasi, da bi svoju malu proizvodnju kasnije, tijekom hladnijih dana preselili u dnevni boravak te točkali, brusili i oblikovali šalice na blagavaonskom stolu. – Nismo imali svoju peć za keramiku, pa smo šalice pakirali u kutije i gotovo svaki drugi dan vozili 100-tinjak kilometara dalje na pečenje. A zatim smo, kada smo dobili poticaje za samozapošljavanje, kupili peći, preselili se u staru susjednu kuću i tamo si uredili svoj mali atelje. Nije bilo planski osmišljeno, nimalo jednostavno, ali smo bili uporni i išli korak po korak. Sada kada se ovaj naš hobi pretvorio u ozbiljniji posao, sada već razmišljamo kako bi ga mogli unaprijediti i kako bi mogli napredovati i proširiti se. Kod nas to ide dosta sporo, ali uživamo u cijelom tom procesu koji se, nadam se, neće nikada završiti – objasnila nam je Filipa.Za izradu, ne samo njihovih šalica, nego predmeta od keramike općenito, potrebno je dosta vremena. Svaka faza u procesu nastajanja traži svoje vrijeme, i to se ne da puno ubrzati. – To je meni, kao osobi koja bi htjela sve sada i odmah i koja ne volim nešto čekati, bilo jako izazovno. Naučilo me strpljenju i da se neke stvari ne mogu i ne trebaju ubrzati. Za izradu jedne ture naših šalica treba oko 10 dana. Od modeliranja šalice, njezinog zaglađivanja, stavljanja ručkice, sušenja, točkanja, biskvitnog paljenja, glaziranja, sušenja glazure, njezinog popravljanja, zaglađivanja i skidanja sa dna, pa glazurnog paljenja, i za kraj nanošenje zlatnog listera kistićem na svaku ručkicu i ponovnog, trećeg paljenja. Kada su šalice gotove, onda smo u sljedećoj fazi koja se sastoji od njihovog fotkanja, javljanja kupcima, pakiranja i slanja, a uz sve to tu su i etikete i naljepnice koje sami lijepimo na kutije – ispričala je.Inspiraciju za šalice traže svuda oko njih, no najviše što utječe na odabir dizajna su društvene mreže i platforme kao što su Pinterest i Instagram. Tamo se zbilja mogu pronaći divne stvari koje će vas potaknuti i inspirirati te usmjeriti u kreativnosti. – Imam mapu u koju si slažem sve stvari na koje naiđem, a koje kasnije u nekom razdoblju poželim iskoristiti kao pomoć pri realizaciji nekih svojih zamisli i ideja. Također se jako često inspiriram i na putovanjima. Kada vas nešto zanima onda primjećujete te stvari, pronađete se okružen njima, ja bi na primjer, u nekom gradu, uvijek prije odabrala odlazak na lokalni vintage market, nego obilazak turističkih znamenitosti, a doma se sa putovanja uvijek vratim s nekom knjigom, keramičkim predmetom, pletenom košarom ili jastučićem, umjesto magneta i razglednica – otkrila je Filipa pa dodaje:– Uvijek koristimo prozirnu glazuru kako bi istaknuli samu boju gline. A boje s kojima onda crtamo o šalicama odabiremo iz palete našeg dobavljača. Prvo dobijemo ideju i osmislimo dizajn, pa prođemo paletu boja i odaberemo koje nam se sviđaju, a zatim napravimo njihove probe. Ako boja prođe test, bude uvrštena u naše u boje s kojima crtamo naše točkice i više ju ne mijenjamo. Sve materijale od kojih radimo našu keramiku nabavljamo od jednog talijanskog brenda. –Trenutno se ChiaCups šalice mogu kupiti preko njihovog web shopa i tamo je izbor najveći, zatim u poslovnicama knjižara Hoću knjigu u koje su plasirali manji broj svoje keramike, a uskoro otvaraju i svoju prvu trgovinu u Zagrebu. Lokacija se nalazi u samom centru grada, na uglu Palmotićeve i Šenoine ulice, a prostor će urediti sama Filipa koja kaže kako će u kafiću prevladavati točkice, a za budućnost imaju i velike planove:– Imamo velike planove, vizije i ciljeve za naš brend. Puno radimo i trudimo se, tako da uspjeh ne bi trebao izostati. Malim, ali sigurnim koracima idemo prema naprijed i prema proširenju našeg ChiaCups Studija. Na tržištu smo prisutni već pet godina i svake godine napravimo neki iskorak u nešto novo. Jako smo zahvalni što se našim kupcima sviđa ono što radimo, jer bez njih, nema ni budućnosti našeg brenda, na kraju su ipak oni koji nas motiviraju i guraju naprijed svojim narudžbama i pozitivnim recenzijama – zaključila je.