U 2020. godini svi smo se našli u potpuno novoj situaciji. Svi smo osjetili barem malu tjeskobu zbog neizvjesnosti i zabrinutosti kad su u pitanju posao i budućnost. No, pandemija koja je pokosila cijeli svijet, donijela je barem jednu dobru stvar – jako puno nepotrebnih sastanaka i poslova preselilo se online. Počeli smo se snalaziti, štedjeti vrijeme i prestati gubiti silne sate na vožnju i sastanke za koje mnogi kažu da nisu poslovni sastanci ako uz njih ne dolazi i – poslovni ručak.U ožujku je provodeno istraživanje o promjenama potrošačkih navika u online kupovini uslijed izbijanja epidemije koronavirusa prema kojem je porasla online kupovina hrane u odnosu na online kupovinu robe. I to s 27% na 32%. Osim tog istraživanja, istraživanje provedeno prije nekoliko dana, uoči zatvaranja ugostiteljskih objekata, pokazalo je kako je pandemija ostavila traga i na našim posjetima restoranima. Sve više ljudi počelo je naručivati dostavu. Čini se zaista kako nije porastao samo broj online sastanaka, online “dateanja” već i online oblika – hrane. Odnosno naše prehrane.“Naišao sam na Facebooku na grupu Virtualni zagrebački plac, netko od mojih prijatelja me pozvao. Ušao sam u grupu da malo proučim iako nisam u Zagrebu”, govori nam Bojan Stojnić, magistar nutricionizma s trenutnom adresom u Španjolskoj gdje je na doktoratu iz područja Nutrigenomike i Personalizirane prehrane.„Mislim da grupa sada broji preko 60.000 članova. Dogodio se boom kad je krenula korona, a ljudi su htjeli domaće namirnice i htjeli su – dostavu“, kaže Bojan i nastavlja:„Mislim da je to jedina pozitivna stvar ove pandemije ili barem jedna od rijetkih pozitivnih. Ljudi su počeli puno više razmišljati o zdravoj prehrani i brizi za zdravlje, a online hrana odnosno prehrana kroz dostavu i istraživanje koje su to „super namirnice“, došli su pod još veće povećalo“. Stojnić nas doduše uvjerava kako treba paziti s guglanjem i istraživanjem i kako ne postoji „super hrana“ koja će nas spasiti:„Prvi spomen termina superhrane vezan je za banane. Početkom 20. stoljeća United Fruit Company kao dio marketinške strategije povećanja uvoza banana, naziva ih superhranom. A danas, nove supernamirnice se pojavljuju na mjesečnoj bazi. Chia, açaí, avokado, brokula, kokosovo ulje, kvinoja, kurkuma, lanene sjemenke… Svakim pročitanim člankom o superhrani, popis raste. Međutim, vrlo je važno znati da se koncept superhrane popularizirao u medijima, a ne među znanstvenicima".Stojnić redovito naglašava kako je tijelu potrebno sve – proteini, ugljikohidrati, vitamini. Odnosno, sada kad nam je gotovo sve dostupno online, kada možemo dobiti domaći kelj na kućna vrata, ali i čokoladu iz supermarketa, idealna je prilika za organizirati i prehranu online.“Ako nam je online život olakšao dosta područja, zašto ne bi olakšao i odnos s hranom i doveo nas, korak po korak, do zdravog života u kojem nismo pod stresom još i zbog borbe s kilogramima i/ili lošom prehranom?”, pita se nutricionist te nastavlja:“To je moje područje, portal nutricionizam.hr je projekt kojeg sam započeo prvenstveno s ciljem da ljudima objasnim da usluga nutricionista na kraju mjeseca nije ništa skuplja od računa za hranu koji imamo ako nepromišljeno kupujemo. Zapravo, dugoročno je i više nego isplativije. U pitanju je promjena mentalnog sklopa koji je nužan kojeg god nutricionista odabrali. Odnosno, kojeg god dobrog nutricionista odabrali”.Nekoliko je koraka ako se odlučite olakšati si život po tom pitanju. Prvi je svakako ili razgovor s nutricionistom odnosno savjetovalište gdje možete saznati jesu li vaša kilaža i prehrana zdravi. Drugi korak je logično – online analiza kvalitete prehrane. Analiza se vrši putem jednostavnog upitnika nakon kojeg ćete imati bolji uvid u to što unosite u svoj organizam. Rezultate ćete besplatno primiti na vašu mail adresu, a ekipa s portala nutricionizam.hr ponudit će vam i termin neobveznog savjetovanja.Nakon utvrđivanja stanja, jedan od njihovih nutricionista će donijeti odluku može li vam pomoći. Ako se utvrdi da vam mogu pomoći i na koji način, slijedi izrada plana djelovanja te početak suradnje. Odnosno početak vaše „online hrane“ i još jednog područja života koje nam više ne stvara stres.