"}, {"type": "p", "element": "
- Influenceri su kao \u0161to i sama rije\u010d ka\u017ee osobe velikog utjecaja, a velik utjecaj nosi i veliku odgovornost - isti\u010de Ana Petri\u010di\u0107 Gojanovi\u0107 , vlasnica agencije Priredba . - Mislimo da je, s obzirom na imid\u017e obiteljske \u017eene, osobe koja promi\u010de \"prave vrijednosti\" Chiara Ferragni u\u010dinila prili\u010dan propust. Ve\u0107 godinama na dru\u0161tvenim mre\u017eama slovi za vrlo autenti\u010dnu osobu, koja \u017eivi \u017eivot kakav i promovira, u tome je vjerojatno i tajna njenog velikog uspjeha. Ovakav je komunikacijski propust, ako uzmemo u obzir da iza nje stoji cijeli tim komunikacijskih stru\u010dnjaka odnosno agencija, nedopustiv. -
"}, {"id": "145492", "alt": "", "src": "https://app-diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/apg-autor-fotke-denis-butorac.jpg", "type": "image", "title": "", "resize": "100%xauto", "element": "
", "attributes": "css:", "custom_description": ""}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/C0y6y4doh0n/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Humanitarne su akcije uvijek i to s pravom vrlo osjetljiv teren i tu treba dr\u017eati o\u010di \u0161irom otvorene, budu\u0107i da se propusti te\u0161ko opra\u0161taju, tim vi\u0161e ako je rije\u010d o te\u0161ko bolesnoj djeci, navodi stru\u010dnjakinja.
"}, {"type": "p", "element": "
- Isto tako, tanka je linija izme\u0111u obo\u017eavanja i hejtanja savr\u0161enog \u017eivota kakav nam Chiara predstavlja na svom profilu. Ova je nesretna situacija opomena i ostalim Influencerima , bez obzira na to koliko mo\u0107ni bili u svijetu dru\u0161tvenih mre\u017ea, budu\u0107i da direktno ovise o svojim pratiteljima i da im je imid\u017e u smislu autenti\u010dnosti i iskrenosti \u2013 osnovno sredstvo rada - naglasila je Petri\u010di\u0107 Gojanovi\u0107.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/reel/C0_wGLQIKPK/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Ona i njezin tim u Priredbi smatra da je reakcija Chiare Ferragni u datim okolnostima jedina ispravna, odnosno ispri\u010dati se javno.
"}, {"type": "p", "element": "
- Ponukani na\u0161im iskustvom, i brojnim suradnjama s regionalnim Influencerima, u vi\u0161e smo se navrata uvjerili da se pogre\u0161ke ipak opra\u0161taju, pa i zaboravljaju, a da se klijenti naposlijetku vra\u0107aju 'posrnulim'\u00a0Influencerima. Ne sumnjamo da \u0107e Chiarina marketin\u0161ka agencija u\u010diniti sve da ona svoje pratitelje zadr\u017ei i povrati si imid\u017e koji ve\u0107 jako dugo gradi. Ukratko, ako je ne napuste njeni pratitelji, ne\u0107e je napustiti ni klijenti - smatraju u Priredbi.
"}, {"type": "p", "element": "
Slu\u010daj je komentirala jo\u0161 jedna na\u0161a stru\u010dnjakinja za komunikaciju s medijima, Romana Dugand\u017eija, senior PR Account u Abeceda komunikacijama.
"}, {"id": "145493", "alt": "", "src": "https://app-diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/romana-dugandzija-autor-fotke-biljana-simic.jpg", "type": "image", "title": "", "resize": "100%xauto", "element": "
", "attributes": "css:", "custom_description": ""}, {"type": "p", "element": "
- Vjerodostojnost i autenti\u010dnost je najva\u017enija karakteristika dobrog Influencera. Zanimljivost sadr\u017eaja, kreativnost i inovativnost dolaze tek nakon toga. Svaki Influencer treba biti svjestan vlastite odgovornosti za ono \u0161to komunicira jer oni su medij kao i svaki drugi i imaju znatan utjecaj na publiku kojoj se obra\u0107aju. Oni koji to shva\u0107aju nikad ne\u0107e pre\u0107i granicu dobrog ukusa i ne\u0107e komunicirati suprotno od uvjerenja i stavova koje zaista zastupaju - isti\u010de Romana.
"}, {"type": "embed", "object": {"script": "", "source": "https://www.instagram.com/p/C0teBdeoaRK/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading", "provider": "instagram"}, "element": "
\n\n "}, {"type": "script", "element": ""}, {"type": "p", "element": "
Smatra da je poslovanje s Influencerima isto kao s nekim drugim poslovnim subjektom.
"}, {"type": "p", "element": "
- Oni moraju imati neki oblik poslovnog subjekta, tvrtku ili obrt, koji je reguliran zakonima svake dr\u017eave, moraju ispunjavati svoje obaveze i trebaju se jasno definirati uvjeti suradnje , a to zna\u010di sadr\u017eaj, koli\u010dina i cijena. Svi moraju poslovati u skladu sa zakonom i svako nedopu\u0161teno ogla\u0161avanja ili zavaravaju\u0107e ogla\u0161avanje, je ka\u017enjivo - pojasnila je.
"}, {"type": "p", "element": "
No, kod Influencera se osim zakonskih sankcija dogodi i gubitak kredibiliteta, \u0161to zna\u010di pad popularnosti i poslovanja.
"}, {"type": "p", "element": "
Jasno je, dakle, da posao Influencera ovisi upravo o publici i ljudima koji ih prate. Jer, oni su upravo zahvaljuju\u0107i publici razvili posao. Oni su ih uzdigli, a mogu ih i 'sru\u0161iti'.
"}, {"type": "p", "element": "
Razvoj digitalnih medija postavio je Influencere na posebno mjesto, radi \u010dega su oni danas relevantna grana online ekonomije.
"}, {"type": "p", "element": "
- No, era direktnog marketinga po\u010dela je puno prije Influencera i nije nikakva novost. Svi \u0107emo rado poslu\u0161ati ne\u010diju preporuku prije kupnje nekog proizvoda i upravo to tra\u017eimo odnosno dobijemo na dru\u0161tvenim mre\u017eama. To je potpuno legitiman na\u010din komunikacije no, pravo je pitanje, kao i uvijek, vjerodostojnost izvora . Kad me netko pita, a \u010desto pitaju, kad \u0107e se prestati ta popularnost influencera, ja volim re\u0107i 'kad prestane popularnost reklama'\u00a0- zaklju\u010dila je Romana.
"}, {"id": "21508", "src": "", "type": "article", "title": "Jedna od najpoznatijih modnih influencerica Chiara Ferragni u skandalu zbog prevare s dobrotvornom akcijom", "element": "
", "custom_description": ""}, {"id": "12659", "src": "", "type": "article", "title": "Tko su najpoznatije hrvatske mame blogerice \u010dije obiteljske dogodov\u0161tine pratimo u stopu?", "element": "
", "custom_description": ""}, {"id": "20980", "src": "", "type": "article", "title": "10 najutjecajnijih modnih influencera na internetu u 2023., prema kultnom Forbesu", "element": "
", "custom_description": ""}], "ads": true, "thread_deleted": null, "thread_locked": null}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "145495", "attributes": {"width": 1420, "height": 924, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/untitled-design-17_IdavuEd.png", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:18:09.465188+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": null}}}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3", "attributes": {"name": "Lifestyle", "slug": "lifestyle", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "lifestyle"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21524/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "2519", "attributes": {"name": "Dubravka Prpi\u0107 Znaor", "slug": "dubravka-prpic-znaor", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21524/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "7791", "attributes": {"name": "prevara", "slug": "prevara"}}, {"type": "keyword", "id": "303", "attributes": {"name": "kampanja", "slug": "kampanja"}}, {"type": "keyword", "id": "3374", "attributes": {"name": "influenceri", "slug": "influenceri"}}, {"type": "keyword", "id": "4491", "attributes": {"name": "Ana Petri\u010di\u0107 Gojanovi\u0107", "slug": "ana-petricic-gojanovic"}}, {"type": "keyword", "id": "7795", "attributes": {"name": "Romana Dugand\u017eija", "slug": "romana-dugandzija"}}, {"type": "keyword", "id": "5224", "attributes": {"name": "Chiara Ferragni", "slug": "chiara-ferragni"}}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21524/keywords"}, "meta": {"count": 6}}, "image": {"data": {"type": "image", "id": "145495", "attributes": {"width": 1420, "height": 924, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/untitled-design-17_IdavuEd.png", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:18:09.465188+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": null}}}}, "layout": {"data": null}, "seo": {"data": null}, "special": {"data": {"type": "article-special-article", "id": "21524", "attributes": {"logo_image_url": null, "logo_url": null, "logo_title": null}, "relationships": {"special_cover_image": {"data": null}}}}, "native": {"data": {"type": "article-native", "id": "21524", "attributes": {"header_url": "", "logo_url": "", "client_label": null, "client_name": null}, "relationships": {"header_image": {"data": null}, "logo_image": {"data": null}}}}, "videos": {"data": []}, "galleries": {"data": []}, "images": {"data": [{"type": "image", "id": "145492", "attributes": {"width": 1931, "height": 2414, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/apg-autor-fotke-denis-butorac.jpg", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:09:19.809100+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "18", "attributes": {"name": "Denis Butorac", "slug": "denis-butorac", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}, {"type": "image", "id": "145493", "attributes": {"width": 3573, "height": 5360, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/romana-dugandzija-autor-fotke-biljana-simic.jpg", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:09:46.919908+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "5772", "attributes": {"name": "Biljana \u0160imi\u0107", "slug": "biljana-simic", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}]}, "related_articles": {"data": []}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3", "attributes": {"name": "Lifestyle", "slug": "lifestyle", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "lifestyle"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}}, "subsection": {"data": null}, "files": {"data": []}, "extra_contents": {"data": []}, "related_xinline_articles": {"data": [{"type": "article", "id": "21508", "attributes": {"title": "Jedna od najpoznatijih modnih influencerica Chiara Ferragni u skandalu zbog prevare s dobrotvornom akcijom", "lead_text": "Sada se sve zarolalo poput lavine, jedna od najpla\u0107enijih influencerica na svijetu na tankom je ledu radi raznih drugih poslova", "slug": "jedna-od-najpoznatijih-modnih-influencerica-chiara-ferragni-u-skandalu-zbog-prevare-s-dobrotvornom-akcijom", "label": "veliki neuspjeh i blam", "link": "/moda/jedna-od-najpoznatijih-modnih-influencerica-chiara-ferragni-u-skandalu-zbog-prevare-s-dobrotvornom-akcijom-21508", "publish_date": "2024-01-08T12:24:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "145406"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "2519"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "3374"}, {"type": "keyword", "id": "7791"}, {"type": "keyword", "id": "7790"}, {"type": "keyword", "id": "7789"}, {"type": "keyword", "id": "5224"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/21508"}}, {"type": "article", "id": "20980", "attributes": {"title": "10 najutjecajnijih modnih influencera na internetu u 2023., prema kultnom Forbesu", "lead_text": "Forbesova lista pokazuje da broj sljedbenika nije jedini pokazatelj uspje\u0161nosti modnih influencera na internetu.", "slug": "10-najutjecajnijih-modnih-influencera-na-internetu-u-2023-prema-kultnom-forbesu", "label": "izdana nova lista", "link": "/moda/10-najutjecajnijih-modnih-influencera-na-internetu-u-2023-prema-kultnom-forbesu-20980", "publish_date": "2023-11-03T10:39:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "141989"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "7642"}, {"type": "keyword", "id": "3374"}, {"type": "keyword", "id": "5224"}, {"type": "keyword", "id": "7641"}, {"type": "keyword", "id": "7640"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/20980"}}, {"type": "article", "id": "12659", "attributes": {"title": "Tko su najpoznatije hrvatske mame blogerice \u010dije obiteljske dogodov\u0161tine pratimo u stopu?", "lead_text": "Ponukane milijardom pitanja, nastale su i mame blogerice. I dok je tzv. \u201cmommy blogging\u201d krenuo otprilike 2000. godine s ciljem da jedna drugoj bar nekako olak\u0161aju \u017eivot, zahvaljuju\u0107i \u2018mikrobloganju\u2019 na Instagramu dogodio se pravi boom ove skupine blogerica", "slug": "tko-su-najpoznatije-hrvatske-mame-blogerice-cije-obiteljske-dogodovstine-pratimo-u-stopu", "label": "Mame na zadatku", "link": "/lifestyle/tko-su-najpoznatije-hrvatske-mame-blogerice-cije-obiteljske-dogodovstine-pratimo-u-stopu-12659", "publish_date": "2020-08-08T07:00:00+02:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "77832"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "3371"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "4418"}, {"type": "keyword", "id": "4417"}, {"type": "keyword", "id": "3645"}, {"type": "keyword", "id": "4416"}, {"type": "keyword", "id": "2776"}, {"type": "keyword", "id": "4415"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/keywords"}, "meta": {"count": 6}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/12659"}}]}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21524/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/21524", "next_article_urls": ["https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21521", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21505", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21501", "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21463"]}}, "included": [{"type": "article", "id": "12659", "attributes": {"title": "Tko su najpoznatije hrvatske mame blogerice \u010dije obiteljske dogodov\u0161tine pratimo u stopu?", "lead_text": "Ponukane milijardom pitanja, nastale su i mame blogerice. I dok je tzv. \u201cmommy blogging\u201d krenuo otprilike 2000. godine s ciljem da jedna drugoj bar nekako olak\u0161aju \u017eivot, zahvaljuju\u0107i \u2018mikrobloganju\u2019 na Instagramu dogodio se pravi boom ove skupine blogerica", "slug": "tko-su-najpoznatije-hrvatske-mame-blogerice-cije-obiteljske-dogodovstine-pratimo-u-stopu", "label": "Mame na zadatku", "link": "/lifestyle/tko-su-najpoznatije-hrvatske-mame-blogerice-cije-obiteljske-dogodovstine-pratimo-u-stopu-12659", "publish_date": "2020-08-08T07:00:00+02:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "77832"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "3"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "3371"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "4418"}, {"type": "keyword", "id": "4417"}, {"type": "keyword", "id": "3645"}, {"type": "keyword", "id": "4416"}, {"type": "keyword", "id": "2776"}, {"type": "keyword", "id": "4415"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/keywords"}, "meta": {"count": 6}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "3"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/12659/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/12659"}}, {"type": "article", "id": "20980", "attributes": {"title": "10 najutjecajnijih modnih influencera na internetu u 2023., prema kultnom Forbesu", "lead_text": "Forbesova lista pokazuje da broj sljedbenika nije jedini pokazatelj uspje\u0161nosti modnih influencera na internetu.", "slug": "10-najutjecajnijih-modnih-influencera-na-internetu-u-2023-prema-kultnom-forbesu", "label": "izdana nova lista", "link": "/moda/10-najutjecajnijih-modnih-influencera-na-internetu-u-2023-prema-kultnom-forbesu-20980", "publish_date": "2023-11-03T10:39:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "141989"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "5536"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "7642"}, {"type": "keyword", "id": "3374"}, {"type": "keyword", "id": "5224"}, {"type": "keyword", "id": "7641"}, {"type": "keyword", "id": "7640"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/20980/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/20980"}}, {"type": "article", "id": "21508", "attributes": {"title": "Jedna od najpoznatijih modnih influencerica Chiara Ferragni u skandalu zbog prevare s dobrotvornom akcijom", "lead_text": "Sada se sve zarolalo poput lavine, jedna od najpla\u0107enijih influencerica na svijetu na tankom je ledu radi raznih drugih poslova", "slug": "jedna-od-najpoznatijih-modnih-influencerica-chiara-ferragni-u-skandalu-zbog-prevare-s-dobrotvornom-akcijom", "label": "veliki neuspjeh i blam", "link": "/moda/jedna-od-najpoznatijih-modnih-influencerica-chiara-ferragni-u-skandalu-zbog-prevare-s-dobrotvornom-akcijom-21508", "publish_date": "2024-01-08T12:24:00+01:00", "explicit_content": false, "article_type": "article", "is_premium": false}, "relationships": {"cover_image": {"data": {"type": "image", "id": "145406"}}, "sections": {"data": [{"type": "section", "id": "1"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/sections"}, "meta": {"count": 1}}, "authors": {"data": [{"type": "author", "id": "2519"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/authors"}, "meta": {"count": 1}}, "keywords": {"data": [{"type": "keyword", "id": "3374"}, {"type": "keyword", "id": "7791"}, {"type": "keyword", "id": "7790"}, {"type": "keyword", "id": "7789"}, {"type": "keyword", "id": "5224"}], "links": {"related": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/keywords"}, "meta": {"count": 5}}, "live": {"data": null}, "section": {"data": {"type": "section", "id": "1"}}, "subsection": {"data": null}}, "meta": {"comment_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/articles/21508/comment-count", "view_count_url": "https://app-diva.vecernji.hr/fapi/analytics/object/content.article/21508"}}, {"type": "article-native", "id": "21524", "attributes": {"header_url": "", "logo_url": "", "client_label": null, "client_name": null}, "relationships": {"header_image": {"data": null}, "logo_image": {"data": null}}}, {"type": "article-special-article", "id": "21524", "attributes": {"logo_image_url": null, "logo_url": null, "logo_title": null}, "relationships": {"special_cover_image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "18", "attributes": {"name": "Denis Butorac", "slug": "denis-butorac", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "2519", "attributes": {"name": "Dubravka Prpi\u0107 Znaor", "slug": "dubravka-prpic-znaor", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "3371", "attributes": {"name": "Marija Paji\u0107", "slug": "marija-pajic", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "5536", "attributes": {"name": "Tina Hajduk", "slug": "tina-hajduk", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "author", "id": "5772", "attributes": {"name": "Biljana \u0160imi\u0107", "slug": "biljana-simic", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}, {"type": "image", "id": "141989", "attributes": {"width": 3055, "height": 2035, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2023-44/pxl-aba-060723-101310638.jpg", "crop": {}, "created_date": "2023-11-03T10:38:11.576225+01:00"}}, {"type": "image", "id": "145406", "attributes": {"width": 1640, "height": 924, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/untitled-design-14.png", "crop": {"left": 101, "top": 1, "right": 1578, "bottom": 924}, "created_date": "2024-01-08T12:44:53.739264+01:00"}}, {"type": "image", "id": "145492", "attributes": {"width": 1931, "height": 2414, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/apg-autor-fotke-denis-butorac.jpg", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:09:19.809100+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "18", "attributes": {"name": "Denis Butorac", "slug": "denis-butorac", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}, {"type": "image", "id": "145493", "attributes": {"width": 3573, "height": 5360, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/romana-dugandzija-autor-fotke-biljana-simic.jpg", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:09:46.919908+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": {"type": "author", "id": "5772", "attributes": {"name": "Biljana \u0160imi\u0107", "slug": "biljana-simic", "title": ""}, "relationships": {"image": {"data": null}}}}}}, {"type": "image", "id": "145495", "attributes": {"width": 1420, "height": 924, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2024-02/untitled-design-17_IdavuEd.png", "crop": {}, "created_date": "2024-01-10T14:18:09.465188+01:00"}, "relationships": {"author": {"data": null}}}, {"type": "image", "id": "77832", "attributes": {"width": 3901, "height": 5843, "caption": "", "title": "", "url": "https://diva.vecernji.hr/media/images/2020-31/sonja.jpg", "crop": {}, "created_date": "2020-08-06T16:23:44.420947+02:00"}}, {"type": "keyword", "id": "303", "attributes": {"name": "kampanja", "slug": "kampanja"}}, {"type": "keyword", "id": "3374", "attributes": {"name": "influenceri", "slug": "influenceri"}}, {"type": "keyword", "id": "4491", "attributes": {"name": "Ana Petri\u010di\u0107 Gojanovi\u0107", "slug": "ana-petricic-gojanovic"}}, {"type": "keyword", "id": "5224", "attributes": {"name": "Chiara Ferragni", "slug": "chiara-ferragni"}}, {"type": "keyword", "id": "7791", "attributes": {"name": "prevara", "slug": "prevara"}}, {"type": "keyword", "id": "7795", "attributes": {"name": "Romana Dugand\u017eija", "slug": "romana-dugandzija"}}, {"type": "section", "id": "1", "attributes": {"name": "Moda", "slug": "moda", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "moda"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}, {"type": "section", "id": "3", "attributes": {"name": "Lifestyle", "slug": "lifestyle", "is_special": false, "is_primary": true, "label": "", "description": "", "slug_path": "lifestyle"}, "relationships": {"cover_image": {"data": null}}}]};
//-->
Komunikacijske i marketinške stručnjakinje o slučaju Chiare Ferragni: 'Ovakav je komunikacijski propust nedopustiv'
Ana Petričić Gojanović i Romana Dugandžija osvrnule su se na slučaj prevare koji je napravila jedna od najpopularnijih influencerica Chiara Ferragni
<p>Situacija s <strong>Chiarom Ferragni</strong> opomena je za sve Infuencere i one koji računaju na svoj dobar imidž, pojasnili su nam naši stručnjaci za komunikaciju s medijima.</p><p>Da podsjetimo, Chiara je napravila projekt <strong>s tvrtkom slatkiša Balocco</strong> kako bi lansirala pandoro (božićni kolač) s logotipom Ferragni, po cijeni od 9 eura, što je trostruko više od uobičajene cijene. Na kutiji proizvoda pisalo je da će novac od prodaje kolača biti doniran pedijatrijskoj bolnici Regina Margherita u Torinu. No, istina je zapravo drugačija - donaciju od 50.000 eura već je dala sama kompanija Balocco prije nego što su kolači uopće pušteni u prodaju, a Ferragni je tom kampanjom <strong>zaradila milijun eura.</strong></p><p>Na koncu je morala javno se ispričati jer je napravila 'komunikacijsku pogrešku', a video je objavila na Instagramu, gdje je prati gotovo 30 milijuna pratitelja. Izjavila je potom da je milijun eura donirala upravo toj bolnici. No, lavina je tek krenula.</p><p>- Influenceri su kao što i sama riječ kaže osobe velikog utjecaja, a velik utjecaj nosi i veliku odgovornost - ističe <strong>Ana Petričić Gojanović</strong>,<strong> vlasnica agencije Priredba</strong>. - Mislimo da je, s obzirom na imidž obiteljske žene, osobe koja promiče "prave vrijednosti" Chiara Ferragni učinila priličan propust. Već godinama na društvenim mrežama slovi za vrlo autentičnu osobu, koja živi život kakav i promovira, u tome je vjerojatno i tajna njenog velikog uspjeha. Ovakav je komunikacijski propust, ako uzmemo u obzir da iza nje stoji cijeli tim komunikacijskih stručnjaka odnosno agencija, nedopustiv. -</p><p>Humanitarne su akcije uvijek i to s pravom vrlo osjetljiv teren i tu treba držati oči širom otvorene, budući da se propusti teško opraštaju, tim više ako je riječ o teško bolesnoj djeci, navodi stručnjakinja.</p><p>- Isto tako, tanka je linija između obožavanja i hejtanja savršenog života kakav nam Chiara predstavlja na svom profilu. Ova je nesretna situacija<strong> opomena i ostalim Influencerima</strong>, bez obzira na to koliko moćni bili u svijetu društvenih mreža, budući da direktno ovise o svojim pratiteljima i da im je imidž u smislu autentičnosti i iskrenosti – osnovno sredstvo rada - naglasila je Petričić Gojanović.</p><p>Ona i njezin tim u Priredbi smatra da je reakcija Chiare Ferragni u datim okolnostima jedina ispravna, odnosno ispričati se javno.</p><p>- Ponukani našim iskustvom, i brojnim suradnjama s regionalnim Influencerima, u više smo se navrata uvjerili da se pogreške ipak opraštaju, pa i zaboravljaju, a da se klijenti naposlijetku vraćaju 'posrnulim' Influencerima. Ne sumnjamo da će Chiarina marketinška agencija učiniti sve da ona svoje pratitelje zadrži i povrati si imidž koji već jako dugo gradi. Ukratko, ako je ne napuste njeni pratitelji, neće je napustiti ni klijenti - smatraju u Priredbi.</p><p>Slučaj je komentirala još jedna naša stručnjakinja za komunikaciju s medijima, <strong>Romana Dugandžija, senior PR Account u Abeceda komunikacijama.</strong></p><p>- Vjerodostojnost i autentičnost je najvažnija karakteristika dobrog Influencera. Zanimljivost sadržaja, kreativnost i inovativnost dolaze tek nakon toga. Svaki Influencer treba biti svjestan vlastite odgovornosti za ono što komunicira jer oni su medij kao i svaki drugi i imaju znatan utjecaj na publiku kojoj se obraćaju. Oni koji to shvaćaju nikad neće preći granicu dobrog ukusa i neće komunicirati suprotno od uvjerenja i stavova koje zaista zastupaju - ističe Romana.</p><p>Smatra da je poslovanje s Influencerima isto kao s nekim drugim poslovnim subjektom.</p><p>- Oni moraju imati neki oblik poslovnog subjekta, tvrtku ili obrt, koji je reguliran zakonima svake države, moraju ispunjavati svoje obaveze i trebaju se<strong> jasno definirati uvjeti suradnje</strong>, a to znači sadržaj, količina i cijena. Svi moraju poslovati u skladu sa zakonom i svako nedopušteno oglašavanja ili zavaravajuće oglašavanje, je kažnjivo - pojasnila je.</p><p>No, kod Influencera se osim zakonskih sankcija dogodi i gubitak kredibiliteta, što znači pad popularnosti i poslovanja.</p><p>Jasno je, dakle, da posao Influencera ovisi upravo o publici i ljudima koji ih prate. Jer, oni su upravo zahvaljujući publici razvili posao. Oni su ih uzdigli, a mogu ih i 'srušiti'.</p><p>Razvoj digitalnih medija postavio je Influencere na posebno mjesto, radi čega su oni danas relevantna grana online ekonomije.</p><p>- No, era direktnog marketinga počela je puno prije Influencera i nije nikakva novost. Svi ćemo rado poslušati nečiju preporuku prije kupnje nekog proizvoda i upravo to tražimo odnosno dobijemo na društvenim mrežama. To je potpuno legitiman način komunikacije no, pravo je pitanje, kao i uvijek, <strong>vjerodostojnost izvora</strong>. Kad me netko pita, a često pitaju, kad će se prestati ta popularnost influencera, ja volim reći 'kad prestane popularnost reklama' - zaključila je Romana.</p>