U svijetu u kojem se umjetnost često prepliće s osobnim identitetom, brend Garoful izrasta iz jedne posebne priče – one o glazbi, rukama koje stvaraju i očima koje vide ljepotu u detaljima. Iza svega stoji Tereza Špralja, čija kreativnost ne poznaje granice između zvuka i materije.– Iza brenda Garoful stojim ja, Tereza Špralja – muzikologinja po struci i nastavnica u glazbenoj školi. Rođena sam u Zadru, a 2008. sam upisala Muzičku akademiju u Zagrebu, gdje sam ostala i nakon završetka studija. Garoful je rezultat mog dugogodišnjeg interesa za ručni rad i oblikovanje, koji se s vremenom razvio u samostalan kreativni projekt – otkrila nam je.Ljubav prema izradi nakita nije došla preko noći. Prije nego što su nastali prvi komadi pod imenom Garoful, prošle su godine isprobavanja, učenja i igre s različitim materijalima i tehnikama.– Uz glazbu, jako me ispunjava rad s rukama i stvaranje nečeg konkretnog i opipljivog. Od brojnih hobija i vještina koje sam isprobala, izrada nakita ostala je konstanta. Počelo je još u osnovnoj školi s mirisom polimerne gline u maminoj pećnici, da bi s vremenom preraslo u današnju „kovačnicu“ u stanu. Tehnike obrade metala savladala sam na Pučkom otvorenom učilištu kod Davora Šuka, gdje sam stekla zvanje oblikovateljice suvremenog nakita – objašnjava Tereza.Proces izrade svakog komada nije samo tehnički zadatak – on je putovanje. Od prvotne ideje do konačnog proizvoda, svaki korak ima svoje mjesto, smisao i ritam.– Proces započinje unaprijed zamišljenim oblikom, koji nastaje spontano ili se danima „mota“ po mojim mislima. Slijedi tehnička razrada i faza izrade – rezanje, oblikovanje i obrada metala. U završnoj fazi kombiniram metal s epoksidnom smolom i biljem, čime se stvara vizualni i materijalni kontrast. Svaki komad prolazi kroz više faza kontrole i dorade prije nego što je spreman za kupca – kaže nam.Garoful je prepoznatljiv po specifičnim materijalima i tehnikama koje donose spoj tradicionalnog i suvremenog, prirodnog i apstraktnog.– Najčešće koristim tradicionalne tehnike obrade metala – piljenje, lotanje (spajanje metala), brušenje i poliranje. Materijali koje upotrebljavam su srebro, mjed i epoksidna smola, a česti elementi su i biljni motivi koje pažljivo biram i integriram u dizajn. Izrada traje više dana zbog epoksidne smole koja se lijeva i suši u nekoliko navrata – otkriva nam Tereza.No, priroda nije samo inspiracija – ona je doslovno dio svakog komada nakita. Biljke, lišajevi, latice... svi oni nalaze svoje mjesto u Garofulovoj estetici.– Motivi u mojim radovima često su osušene biljke koje uranjam u smolu. Skupljam ih tijekom šetnji prirodom, u maminom vrtu, ali i u svakodnevnim šetnjama gradom – oči su mi već istrenirane i primjećuju biljke svuda oko sebe. Nerijetko se dogodi da odlutam s nogostupa u „lov” do obližnjeg stabla jer obožavam lišaj. Kad se to stablo nalazi blizu škole u kojoj radim, često me nasmije pomisao što bi učenici mogli pomisliti ako me uhvate u tim, naizgled čudnim, radnjama. –Ipak. stvaranje između osobnog izraza i komercijalne realnosti ponekad djeluje kao hod po žici. No za Terezu, to je balans koji se može doseći.– Trendovi svakako imaju određen utjecaj, jer nas doslovno napadaju sa svih strana i teško ih je potpuno izbjeći. Ipak, trudim se ostati dosljedna vlastitom izrazu i inspiriram se raznim stilovima koji možda nisu nužno "u modi". Imam afinitet prema određenim estetikama, pa tako, kroz moj vlastiti filter, nastane moj rad, koji ne mora nužno pratiti trenutne trendove – kaže Tereza.I svaki autor ima onaj jedan komad koji mu posebno priraste srcu. Pitanje je samo hoće li ga zadržati – ili će ga pustiti dalje.– S vremena na vrijeme nastane komad na koji sam posebno ponosna i poželim ga zadržati za sebe. No, kako kažu, „kod postolara najgore cipele“, tako je i kod mene. –Pokretanje vlastitog brenda nikada nije jednostavno. Pored kreativnog izraza, tu su i brojni logistički i tržišni izazovi koje treba savladati.– Kao i većina malih brendova, suočila sam se s izazovima vezanima uz organizaciju proizvodnje, nabavu kvalitetnih materijala i izgradnju vidljivosti na tržištu – što je proces kojem se treba stalno posvećivati. U svladavanju tih prepreka pomogle su mi edukacije, ali i iskustva drugih kreativaca. Ovdje moram istaknuti udrugu kreativaca ArtiZanat, čiji su mi savjeti bili dragocjeni i bez kojih bih vjerojatno previše odugovlačila s pokretanjem obrta –otkriva.I sada, nakon nekoliko uspješnih godina razvoja i građenja prepoznatljivog vizualnog identiteta, brend Garoful ulazi u novu fazu. – U planu mi je daljnji razvoj nakita i dodatno usavršavanje tehnika, koliko mi vrijeme dopusti. Ove godine želim proširiti prisutnost na domaćem tržištu kroz suradnje s galerijama, što će omogućiti širu vidljivost mog rada. Dugoročno, cilj mi je stabilno razvijati brend, uz zadržavanje kvalitete i prepoznatljivosti, bez žurbe, već korak po korak – zaključila je Tereza.