Na hrvatskoj kreativnoj sceni sve je više mladih brendova koji dokazuju da dizajn može biti istovremeno funkcionalan, umjetnički i duboko osoban. Među njima posebno se ističe Monarte Ceramique, iza kojeg stoji nesvakidašnji dvojac – Mona Khaled Fikry i Martin Lešković. Njihova priča nije samo o keramičkom posuđu, već o spajanju kultura, emocija i estetike u predmete koji svakodnevni život pretvaraju u mali ritual ljepote.Odmah na početku otkrivaju nam tko stoji iza imena Monarte Ceramique i što ih je potaknulo na ovaj kreativni put.– Iza brenda Monarte Ceramique stojimo mi – Mona Khaled Fikry i Martin Lešković egipatsko-hrvatski dvojac koji je spojio svoje kreativne svjetove i iskustva kroz projekt koji objedinjuje umjetnost, dizajn i strast prema estetici. Naša vizija bila je stvoriti brend u kojem će keramički tanjuri i posuđe biti više od samog uporabnog predmeta – oni su ujedno i platno za umjetnički izraz te priča koju donosimo na stol. Kroz Monarte Ceramique želimo naglasiti važnost detalja, ručne izrade i osobnog pečata u svakodnevnom životu, pa svaki naš komad nosi unikatnost i toplinu stvaranja – otkrili su nam.Njihov brend nije nastao preko noći – iza svega stoji duboka želja da se hrvatski dizajn afirmira na svjetskoj sceni, ali i da se pokaže kako i najjednostavniji predmeti mogu imati umjetničku vrijednost. – Kroz Monarte Ceramique željeli smo pokazati da hrvatski dizajn može ići bok uz bok sa svjetskim trendovima, spajajući lokalnu tradiciju s globalnom estetikom i inovativnim pristupom. Brend Monarte Ceramique nastao je iz naše zajedničke strasti prema umjetnosti i želje da svakodnevne predmete pretvorimo u nositelje priče i emocije. Inspiraciju smo pronašli u Moni, čija predanost i osjećaj za oblik i materijal daju život svakom keramičkom komadu, te u meni, gdje se kroz pažljivo odabrane boje i kombinacije izražava naš vizualni identitet. Željeli smo stvoriti brend u kojem svaki keramički tanjur ili zdjela ne bude samo uporabni predmet, nego i jedinstveni umjetnički izraz – sklad između forme i boje, gdje svaki komad priča vlastitu priču i donosi radost u svakodnevni život – objašnjavaju.Inspiracija je ključni dio njihovog procesa. Ona se ne skriva samo u umjetnosti i prirodi, već i u osobnim iskustvima i kulturama iz kojih dolaze.– Inspiraciju za naše kolekcije pronalazimo u svakodnevnom životu, prirodi, umjetnosti i različitim kulturama, ali i u osobnim iskustvima koja oblikuju naš osjećaj za estetiku i detalj. Mona crpi inspiraciju kroz oblik i materijal, istražujući kako keramika može postati platno za priču, dok ja kroz boje i kombinacije stvaram vizualni identitet svakog komada. Proces izrade počinje idejom ili konceptom – često kroz skice, odabir boja i promišljanje o obliku predmeta. Nakon toga Mona oblikuje i priprema keramiku, oblikujući svaki komad ručno, dok ja radim na odabiru boja, tehnikama oslikavanja i detaljima koji će komad učiniti unikatnim. Sljedeći korak je pečenje u peći, koja fiksira oblik i boje, a na kraju svaki komad prolazi završnu obradu i finalnu provjeru kako bismo osigurali da svaki tanjur, zdjela ili pladanj bude savršen spoj forme i boje. –Posebna pažnja posvećuje se bojama i oblicima – ništa nije slučajno, a opet, svatko u njihovim komadima pronalazi vlastitu priču.– Boje i oblike za naše proizvode biramo pažljivo, s ciljem da svaki komad prenese priču i emociju. Mona oblikuje keramičke predmete, brinući o ravnoteži i proporcijama, dok ja biram boje i kombinacije koje ističu karakter svakog komada. Svaki detalj ima simboliku – od nijansi do motiva, ali taj dio volimo ostaviti ljudima na interpretaciju. Puno se puta dogodilo da različite osobe vide različite stvari u bojama i oblicima koje se nađu na našem posuđu. Zbog toga je svaki komad toliko i poseban jer ne postoje dva ista. –Njihov materijal izbora je keramika – ne samo zbog estetike, već i zbog trajnosti i mogućnosti da spoji funkcionalnost i umjetnost.– U izradi naših proizvoda koristimo visokokvalitetnu keramiku koja omogućuje preciznu izradu, dugotrajnost i lijep završni izgled. Odabrali smo upravo ovaj materijal jer najbolje prenosi našu viziju – omogućuje isticanje detalja i boja te stvaranje proizvoda koji su istovremeno funkcionalni i umjetnički izražajni. Kroz keramiku želimo osigurati da svaki tanjur, zdjela ili pladanj traje i u svakodnevnoj uporabi, ali i da nosi jedinstvenu priču – kažu nam.Naravno, umjetnost i tržište rijetko idu lako ruku pod ruku. No Mona i Martin svjesno balansiraju između izražavanja i komercijalnih zahtjeva.– Balans između umjetničkog izraza i komercijalnih zahtjeva tržišta uvijek je izazov. Natjecati se s velikim brendovima i masovnom proizvodnjom nije jednostavno, ali naša strast prema dizajnu i jasno definirana vizija brenda pomažu nam da ostanemo dosljedni. Trudimo se da svaki proizvod zadrži svoj umjetnički karakter i priču, istovremeno odgovarajući potrebama naših kupaca i svakodnevnoj funkcionalnosti. Upravo kroz tu ravnotežu Monarte Ceramique uspijeva ponuditi proizvode koji su estetski privlačni, kvalitetni i relevantni, unatoč izazovima tržišta. –Iako njihovi proizvodi osvajaju pažnju, put malog brenda uvijek je pun prepreka. Oni ih ne skrivaju – upravo suprotno, vide ih kao priliku za rast.– Kao mali, autentični brend suočavamo se s nizom izazova. Prvenstveno, konkurencija s velikim brendovima i masovnom proizvodnjom zahtijeva da stalno pronalazimo način kako istaknuti našu jedinstvenost i kvalitetu. Također, održavanje visoke razine dizajna i estetike, istovremeno zadovoljavajući potrebe kupaca, zahtijeva stalnu pažnju i kreativno rješenje. Ipak, vjerujemo da upravo ti izazovi oblikuju naš brend i motiviraju nas da kroz svaki proizvod pokažemo strast, posvećenost i autentičnost koja nas izdvaja na tržištu – otkrivaju.Na kraju, otkrivaju svoje planove za budućnost – ambiciozne, ali čvrsto utemeljene u njihovoj viziji da keramika može biti most između estetike i svakodnevnog života.– Za budućnost planiramo dalje razvijati Monarte Ceramique, proširujući ponudu i jačajući prepoznatljivost brenda u Hrvatskoj i inozemstvu. Želimo da naši proizvodi pronađu mjesto u restoranima i ugostiteljskim prostorima, ali i da se na tanjure ne gleda samo kao na umjetničke objekte, nego kao na alat koji spaja ljude i obitelj za stolom. Istovremeno istražujemo nove tehnike, boje i oblike, zadržavajući funkcionalnost, autentičnost i našu strast prema kvalitetnom dizajnu koji prati svjetske trendove – zaključili su Mona i Martin.