Ljubav prema odjeći postoji otkad znam za sebe, od prve lutke, do prvog modnog časopisa znala sam čime se želim baviti u životu, započinje svoju priču kostimograkfinja i stilistica Nataša Svekler koja potpisuje gotovo sve odjevne kombinacije na HRT-u. 1983. godine, kad je upisivala Tekstilno-tehnološki fakultet, nije bilo kostimografije kao danas, pa jeupisala studij dizajna, a kostimografiju je magistrirala 2011. godine pa ima MA kostimografije. U svijet kostimografije uvela me Ksenija Jeričević na dramskom projektu "Kanarinčeva ljubovca", gdje sam joj asistirala na izradi stilskih kostima, šešira i cipela. Od nje sam stvarno mnogo naučila i budila sam se sretna u četiri ujutro za snimanja jer sam shvatila da je to posao kojim se želim baviti, priča nam Nataša i dodaje da je prvi dan na HRT-u bio pomalo šokantan jer su je stavili da radi u praonici i pere odjeću na ruke. Ipak, shvaća da je to bio edukativan pristup, iako mu to nije bila namjera, kako bi prošla sve faze rada i jednog dana bila kostimografkinja koja je sve prošla:Kada danas svojim asistentima kažem što treba napraviti, znam sve, jer sam isto prošla i sama.Nakon "Kanarinčeve ljubovce", kao mladi asistent, dobila je priliku sama napraviti i jednu epizodu "Ptica nebeskih", što je bila prva odjavna rola u karijeri koju je napravila i na koju je iznimno ponosna!Pitali smo je i kako danas izgleda "prosječan" dan na poslu. Nataša kaže kako takvo nešto ne postoji jer je svaki projekt priča za sebe i svaki se projekt drugačije priprema:U periodima priprema obilazim trgovine i prebirem po fundusu, a cijeli se proces odvija samo u glavi. Ne postoji tu radno vrijeme u kojem se mogu isključiti nakon završetka posla jer mozak stalno nešto procesuira. Prije svakog projekta, sastaju se urednici i autori i prolaze koncept emisije, a zatim ja razgovaram s voditeljima projekta i pristupamo odabiru odjeće koji mora zadovoljiti format emisije i doba dana kad se emitira. Bitno je i da se voditelji u tome dobro osjećaju te da uopće ne razmišljaju o odjeći kad vode emisiju. Kad nam odobre budžet za cijelu emisiju, prvo sama prođem svu postojeću ponudu u gradu, a onda ciljano vodim voditelje da zajedno isprobamo odjeću za emisiju. No, neki voditelji imaju u nju apsolutno povjerenje, a jedna od njih je Daniela Trbović. Nataša nam kaže da je s njom divno surađivati jer joj Daniela potpuno vjeruje i zna da će Nataša dati sve od sebe da izgleda najbolje u zadanim okvirima budžeta i emisije:Voditelji s kojima dugo radim potpuno se prepuštaju mojem odabiru i mnogima samo donesem odjeću i bez isprobavanja jer se dugo znamo. Povjerenje je osnova dobre suradnje i milijun sam puta ponovila svima da je meni važnije kako vi izgledate, nego vama jer ste vi moja vizit-karta, moje ime stoji iza toga. Prilikom osmišljavanja odjevnih kombinacija, Nataša uvijek ima na umu činjenicu da voditelji nisu u svojstvu manekena u programu, već u svojstvu osobe koja zna svoj posao. Trudi se svakome pronaći najbolju točku i nju staviti u prvi plan te naglasiti uvijek ono što je najbolje. Najteže je raditi s osobama koje mi odbijaju ukazati povjerenje, to je najteži dio i znaju proći mjeseci dok se prepuste. Inspiraciju pronalazim svuda oko sebe, a kao izvor inspiracije posebno volim ulicu i glazbene spotove koji su nepresušni izvor ideja na internetu. Kad su mi oči otvorene, gledam sve oko sebe i jednostavno upijam, govori Nataša. S obzirom na to da trenutačno traje 3. glazbenog showa "The Voice", Nataša ima "pune ruke posla", no sve prolazi bez kaosa jer je Natašin moto "red, rad i disciplina". Uz dobru organizaciju, kaže, sve se može napraviti jer je u kaosu nemoguće raditi, a zadužena je za sve kombinacije - mentore i voditelje odijeva od prve emisije, dok je za kombinacije kandidata zadužena nakon audicija. Ovo mi je zapravo prvi put da radim na The Voiceu pa uživam raditi s mladim ljudima. Zapravo se s njima igram tako da oni unose radost, veselje i mladost u moj život. I ovdje sve kreće od povjerenja koje su mi ti mladi ljudi ukazali, jednostavno uživam raditi s njima. Blažene bile društvene mreže i sve platforme preko kojih se čujemo i preko kojih sve uspijem dogovoriti tako da svaki kandidat ima samo svoj termin za probu kostima. Odjeću isprobavamo sve dok ne vidim osmijeh u njihovim očima jer - u očima piše sve!Kad je riječ o projektima na kojima bi željela raditi, ističe "The Runway Project" pa joj je velika želja da netko otkupi tu emisiju u kojoj mladi dizajneri, vođeni profesionalcima, stvaraju vlastite kolekcije. Što se tiče poznatih osoba čije bi odjevne kombinacije voljela stilizirati, ističe stil Charlize Theron, Cate Blanchett i Nicole Kidman za koje kaže da nikad ne griješe. Od novijih generacija, Nataša je oduševljena stilom Billie Eilish i njezinom potpunom negacijom tijela. Naravno, nismo mogli preskočiti i domaću modnu scenu, kao i stil Hrvata i Hrvatica. Od domaćih dizajneskih imena, Nataša izdvaja Aleksandru Dojčinović i Ivicu Klarića čije radove neizmjerno poštuje te s njima odlično surađuje.Stil Hrvatica uništili su nekakvi ili prejeftini ili preskupi komadi odjeće. Klonovi su na sve strane, a moda bi trebala biti igra koja ne traži savršenstvo, nego zabavu! Najviše cijenim različitost za koju nije potreban novac, nego - mašta, kaže Nataša i dodaje da moda ne bi trebala biti robovanje trendovima, kao i da se domaća moda nalazi "tranzicijskom PTSP-u" u kojem istaknutim brendovima i kloniranim modnim dodacima nastojimo zadiviti okolinu. I njezin je stil vrlo jednostavan, uvijek je to crrno s bijelom košuljom. Kaže kako je najsretnija kad je u "martama" ili tenisicama jer je pripadnica neke rock generacije šezdesetih godina koja nikad nije nosila visoke potpetice, a to se nije promijenilo do danas:Više vollim japanski dizajn, minimalizam i bezvremenski dizajn, ne volim trendove. Nikad ne bih odjenula vulgaran komad odjeće, kakvih je Zagreb prepun, a novoj se generaciji i nameće takav stil.S aktualnih trendova i modne scene u Hrvatskoj, još smo se malo vratili na Natašine projekte. Bila je zadužena za kostime u "Plesu sa zvijezdama" - ne samo da ih je birala, već ih je sama i šivala, a njezin rad pohvalio je i BBC koji je bio u kontroli licence i tom prilikom rekao da su kostimi s njezinim potpisom najbolji od svih licenci.Veći kompliment u životu nisam dobila, kaže Nataša i objašnjava nam kako izgleda proces izrade kostima:Sve započinje skicom kostima, odabirom materijala i dugim konzultacijama u krojačnici. Probe plesnih kostima su dugotrajne jer je to, zapravo, sportski dres koji mora biti u funkciji plesa. Osnova kostima je tzv. plesni bodi koji se zatim nadograđuje. Kad je kostur kostima gotov, asistenti kostimografa kreću s doradom, ručnim lijepljenjem kristala i ukrašavanjem kostima. Inspirirala sam se svim plesovima i stilovima koje sam na bilo koji način mogla pronaći, od knjiga do weba! Osim mode i fotografije, njezina velika ljubav je i glazba pa posebno ističe i svoj rad na spotovima:Najdraža dva spota su mi "U garaži" Psihomodo Popa i "Điha, điha" Dine Dvornika, u režiji Gonza. Počeci MTV-a i kod nas su popraćeni snimanjem nove vrste glazbenih spotova, a ja sam uživala radeći ih!