Fantastična karijera naše modistice i autorice art šešira nastavlja se izložbama u Opatiji i Rijeci te ona donosi nove kolekcije i dizajn koji otkriva ne samo njezinu maštovitost već i razrađeni autorski potpis.– U današnje “gologlavo” vrijeme vode se polemike vraća li se šešir ili ne, je li šešir puko pokrivanje glave i zaštita ili je on isključivo predmet želje ekskluzivnog statusa s magičnom sposobnošću transformacije – kaže Staša. Iskreno i oduševljeno kaže da bi šešire najradije kreirala od svega što joj je na dohvat ruke.– Ipak, u cilju približavanja nosivom i funkcionalnom, s lakoćom ostajem unutar standarda ovog doista bogatog i čarobnog tradicijskog obrta jer od materijala od kojih se danas izrađuju šeširi doista se zavrti u glavi – komentira.Kreacije izrađuje tradicijskim tehnikama, sve je ručno i pritom unikatno.– Često oslikavam ili bojim materijal. Za hladnije dane tu je pust od ovčje i zečje dlake različitih obrada površina, krzno, koža, vuna, tekstil kao i novi materijali dobiveni tehnološki inovativnim tehnikama. Za ljeto, moji omiljeni materijali su različite slame poput Sisala koji se dobiva od lišća Agave sisalane, Sinamay od prerađenih stabljika vrste palme banane Abaca, rafija, vrlo podatna slama od celuloze, pšenice i konoplje, prerađene morske trave te umjetne sintetske slame. Imam malu kolekciju vintage umjetnih slama ludih tkanja koje sam uspjela prikupiti iz tvornica šešira koje su nestajale u Nizozemskoj – kaže dizajnerica.Ljetne je kreacije predstavila u sklopu Mi.Ona.Coco koja je održana početkom lipnja u Rijeci, a sada njezine radove vidi i publika na Bienalleu Opatija.– Ovu novu modernu nadasve nosivu kolekciju šešira, fascinatora i hatinatora u nekoliko priča, kroz hommage Coco Chanel posvećujem Riječankama. Vjerujem da će biti pravi užitak i osvježenje za sve strastvene nositelje, zaintrigirati pasivne promatrače, a jednima i drugima provocirati želju za odabirom vlastitog unikatnog primjerka – komentirala je Staša.Kad je riječ o inspiraciji, sve oko nje je intrigira.– Inspiracije su svuda, najčešće su u susretima, licima, osobnostima, no ključna je kreativnost. Ona igra “glavnu rolu”. Kreativnost je ta koja neku slučajnost, neko osebujno lice ili nešto prekrasno ružno, melodije koje mi predstavljaju osobu itd. utjelovljuje u ideju koja se vještinama ruku pretače u formu. –Prije je radila skice, no na koncu je shvatila da ih uopće ne prati, jedva čeka uloviti se materijala.– Totalno me zavrti i ponese, želim što prije dodirivati materijal, razvlačiti, oblikovati, vidjeti kako se iz plošnog uzdiže forma. Skice pak radim za assemblage, no to je drukčija priča. Ponekad kreacija nastane u tili čas, zavrti se forma i – voilà! No, to je samo privid. Iza tog čina stoje stotine i stotine šešira, čitava vojska uspjeha i promašaja svega što su ruke zapamtile – kaže Staša.4Neke od kreacija iziskuju čak 50 radnih sati, što je uistinu impresivno.– Koliko sam god ushićena kad je kreacija završena i vidim je pred sobom kako se šepuri, s njom je završio čin. No, pravo zadovoljstvo leži u putovanju kroz nastanak. U procesima u kojima se sljubljuju misli s prstima pa sastavljaju, oblikuju, pretvaraju, slušaju ili ne slušaju, u tome svemu leži mjesto moje istinske slobode i sreće – iskrena je autorica.I imena kolekcija i kreacija su super – osim Be Bold in Black, tu su Tea Time, Alice Garden i Goldilocks in Tartan. Dizajnerica ih zamišlja na predivnim damama, likovima koji šeću promenadom, djevojkama na bazenu, u šetnji šumom ili parkom. Svaki ima svoju namjenu, posebnost i priču. Iako su šeširi danas prilično rijetko prisutni u svakodnevnom životu, oni su kreacije u koje se lako zaljubiti, jer ipak su početak i kraj modne kombinacije.Vole ih u teatru diljem svijeta, nezaobilazni su u tumačenju likova i likovnosti u svijetu art odijevanja. Na našoj sceni Staša je rijetkost jer se bavi upravo šeširima, no njezin dizajn dokazuje da je ovaj element stila i dalje itekako “živ” te da ima publiku. Ako ne kroz svakodnevicu, onda barem u svijetu izložbi. Staša živi svoj san te ga oblikuje i nudi svima koji su spremni uživati u njezinoj veličanstvenoj i vrlo elegantnoj umjetnosti.