Logotipi su polako, ali sigurno, postali ključni element u svijetu modnog kodiranja, a u toj igri pobjeđuju oni čija su slova najprepoznatljivija. Danas su inicijali sveprisutni na modnim pistama i u kolekcijama vodećih brendova, dok su nekad tradicija i vrhunska izrada nalagali da ostanu diskretno skriveni. No, povijest je dovela do toga da logotipi postanu zvijezde luksuznih komada, postajući prevoditelji čitave estetike.Prvi logotipi pojavili su se već 1440. godine s početkom tiskarstva, služeći za prepoznavanje različitih autora i tiskara. No, u svijetu mode, prekretnica dolazi kada Louis Vuitton, poznata francuska kuća, uvodi prepoznatljivu smeđu tkaninu koja se lako mogla kopirati. Kako bi spriječio krađu, Georges Vuitton, sin Louisa Vuittona, osmislio je geometrijsku tkaninu prekrivenu inicijalima svog oca, stvarajući tako prvi veliki korak prema današnjoj prepoznatljivosti brenda. Chanel je ubrzo slijedio s dvostrukim C logotipom.Iako se često misli da Chanelov logotip predstavlja inicijale osnivačice Coco Chanel (pravim imenom Gabrielle Bonheur Chanel), dizajn dvostrukog C zapravo vuče korijene iz povijesti, točnije iz dvorca kraljice Katarine de Medici, čiji su urezani inicijali služili kao inspiracija. Danas su logotipi Chanela i Vuittona među najkopiranijima u svijetu.Pogledajte galeriju street-style rujan: Saint Laurent je, pak, za to angažirao francusko-ukrajinskog slikara A.M. Cassandrea, koji je 1961. osmislio jednostavan, ali efektan logo u kojem se isprepliću tri slova imena brenda.Italija također ima svoje ikone. Prvi logo Versacea iz 1978. nosio je jednostavno ime osnivača, Giannija Versacea. Nakon njegove tragične smrti ispred vile u Miamiju 1997., brend je preuzela njegova sestra Donatella, koja ga i danas vodi. Ubrzo nakon toga, 1993. godine, uveden je logo božice Meduze, simbolizirajući Giannijevu fascinaciju mitologijom i želju da njegov brend odiše autoritetom i šarmom.Za Fendi je legendarni logo s dvostrukim F osmislio Karl Lagerfeld, navodno ga skiciravši na salveti kada je preuzeo ulogu kreativnog direktora 1960-ih. Njegov utjecaj je najviše došao do izražaja krajem 90-ih, kada je lansirana slavna torba Baguette, a njena popularnost eksplodirala nakon što ju je Sarah Jessica Parker stavila pod ruku u seriji "Seks i grad".Logotipi su nekad služili kao zaštita od krivotvorenja, što su podržavali dizajneri poput Coco Chanel i Madeleine Vionnet, koja je 1921. osnovala Udrugu za zaštitu primijenjenih umjetnosti. No danas, logotipi prvenstveno imaju estetsku funkciju, stvarajući, iako prvo nenamjerno, ekskluzivne, zatvorene zajednice. Neke modne kuće, poput Maison Margiela, u potpunosti su odbacile logotipe, dok su druge, poput Jacquemusa, učinile svoje ime samim logotipom.Promjene su zahvatile i slavna imena. Hedi Slimane je 2012. godine zamijenio elegantni YSL smjelim crnim "Saint Laurent Paris". Isto je učinio Demna za Balenciagu 2017., Olivier Rousteing za Balmain 2018., a Daniel Lee za Burberry 2023., modernizirajući logotipe i prilagođavajući ih suvremenim trendovima.No, u eri "tihog luksuza", kako ga promoviraju sestre Olsen sa svojim brendom The Row, te rastuće "sramote luksuza" na kineskom tržištu, postavlja se pitanje – je li svijet logomanije pred promjenom? Ono što je sigurno jest da jedan jedini dizajn može prenijeti obrtništvo, povijest i nasljeđe jedne modne kuće u jednom pogledu. Kroz snagu grafike, moda se može osmisliti, sažeti, ispričati i, naravno, prodati.Sve je u redu dok se prodaje. No, kada pozitivan trend postane negativan, jasno je da su promjene neminovne.