Lucija Vučak, vlasnica brenda PuellaLu, već sedam godina s ponosom kroji priče kroz odjeću. S 30 godina iza sebe, Lucija svoju ljubav prema ručnom radu i kreativnosti pretvara u nosive, unikatne komade koji odražavaju njezinu strast za izradom od malih nogu. Uz vještine naslijeđene od bake i djeda, krojača po profesiji, Lucija je svoju dječju igru s tkaninama pretvorila u prepoznatljiv brend koji svakodnevno iznenađuje novim idejama.– Imam 30 godina, a nešto malo manje od toga obožavam stvarati. Vesti, heklati, šivati i sve sto iz maste mogu realizirati rukama. Od malena gajim ljubav prema izradi i doradi odjeće. Baka i djed su krojači koji su nam još za vrtić šili suknjice i pravili heklane kragne. Tijekom srednje škole uzimala sam odjeću od roditelja i prilagođavala sebi. Nakon par uspješnih projekata, počela sam šivati i vesti sama ‘’from the scratch”. Tada se počelo događati da su me ljudi na ulici ili u kafiću znali pitati gdje sam kupila svoje komade. Na nagovor i bodrenje prijatelja otvaram Instagram profil i kreće PuellaLu priča – otkrila nam je.Odabir imena za brend bio je gotovo jednako kreativan proces kao i stvaranje odjeće. Lucija je željela ime koje će odražavati njezinu viziju – romantičnost, jedinstvenost i nježnost.– U nazivu sam željela objediniti romantiku, jedinstvenost i nježnu zvučnost samog imena, što “Lucija Vučak design” definitivno nije. Kopajući po znanju latinskog iz srednje škole, dolazim do Puella, imenice koja u prijevodu znaci djevojčica, njoj dodajem prva dva slova svoga imena i konačno dobivam sve što sam željela. Izgovaram PuellaLu na glas nekoliko puta i odlučujem se za svoj konačan odabir. –Lucijin kreativni proces vođen je spontanošću. Njezin rad nije podložan modnim trendovima, već potrebama žena koje nosi naziv Puellice. – Samo se stvaranje događa jako spontano. Rijetko izrađujem kolekcije ili slijepo pratim trendove. Već se odlučujem za kreiranje kada se stvori i sama potreba. U svakom procesu dizajniranja razmišljam o mojim Puellicama i koje su njihove potrebe kroz dan i kako im olakšati svakodnevicu. Tijekom ljeta, u Osijeku su grozne vrućine, pa sam nam svima napravila muslin haljine za posao u kojima dišemo, jako slatko izgledamo i ne palimo glačalo ujutro. Dolaskom zabrane plastičnih vrećica, koju uvelike pozdravljam, izrađujem sve više platnenih torbi, neke su elegantnije, neke su šarmantnije. Ali su sve prikladne za nošenje laptopa na posao, skripti za fakultet ili za namirnice s tržnice – ispričala je Lucija.Lucija je, osim po ljubavi prema dizajnu, poznata i po spajanju tradicije s modernim izgledom. Dugi niz godina bavila se folklorom, noseći narodne nošnje iz svih krajeva Hrvatske, što joj je dalo duboko razumijevanje narodnih motiva i njihova značenja. U mnogim svojim kreacijama, Lucija voli kombinirati tradicionalne elemente s modernim dizajnom, dajući tako odjeći poseban pečat:– Plesala sam folklor 15-ak godina, noseći nošnje svih naših krajeva, od Osijeka do Dubrovnika, upoznala sve naše motive i njihova značenja. Nema mi draže nego objediniti tradiciju s modernim izgledom. Jedino što sam u vezi s Puellom skroz sigurna je to da nam nikada neće trebati kreativni direktor jer se ideje rađaju svaki dan. U realizaciji novih proizvoda krećem s ujedno najtežim dijelom što je pronalazak odgovarajućih materijala i tkanina. Pokušavam što više koristiti sirovine domaćih proizvođača i prirodne materijale. Nakon nekoliko dana ili tjedana traženja materijala stvaramo kroj i putem ga prilagođavamo kako bi dobili što idealne mjere i završni izgled. Često se zna dogoditi da zamislim proizvod x, a tijekom izrade sine još nekoliko ideja, izmijenimo par detalja i dobivamo skroz drugi, proizvod y. – Iako dio motiva vuče korijene u tradiciji, inspiracija za dizajn dolazi joj spontano:– Znam da ovo nije najzanimljiviji i ništa posebno inspirirajuć odgovor, ali i ideje i inspiracija zaista dolaze same, bez puno razmišljanja. Često se dogodi da uzmem iglu za heklanje i konac, pa krenem s novim cvjetićem, odmah ga zamišljam na određenom platnu i boji. Nakon par dana imamo novi proizvod. Ponekad moram samu sebe smiriti jer bi najradije krenula praviti 7 novih stvari u isto vrijeme. –Jedan od njezinih najomiljenijih komada je košuljica Blažu, koju izrađuje već četiri godine zaredom bez ikakvih izmjena.– Ovo pitanje ide u kategoriju težine s onim da majka kaže koje dijete najviše voli. Svaki novi proizvod rezultat je višednevnog mozganja, višesatnog heklanja i šivanja, s dozom sekiranja hoće li ispasti dobro, stoga je količina ljubavi, vremena i pažnje utkana u proces izrade prevelika. Najviše sama nosim košuljicu Blažu s višnjama i koraljni kimono u kombinaciji s platnenim torbama. Jer se često mogu poistovjetiti s onom “nosim sve torbe, a nisam magarac”. Sa mnom su u autu vječito nova platna, konci, košulje, majice i još malo konaca. –Svaki komad koji izađe iz njezine radionice nije namijenjen samo jednoj sezoni, već se mogu nositi godinama i biti dugotrajni komadi.– Pri svakom dizajniranju vodim se za komadima koji nisu šivani za jednu sezonu, nego su to komadi koji traju i koji se svake sezone iznova izvlače na prvu policu ormara. Isti model košuljice izrađujem već četvrtu godinu za redom bez ikakvih preinaka. U doba društvenih mreža gdje smo bombardirani i zatrpani oglasima velikih high street brendova nekada je teže doći do potrebnog broja klijentica, ali uvijek se na kraju spojimo – objasnila nam je.Svoj rad, Lucija doživljava kao stalnu potragu za savršenim spojem estetike i praktičnosti. PuellaLu nije samo odjeća – to je spoj ljubavi prema stvaranju, tradiciji i modernom dizajnu, prilagođen svakodnevnim potrebama žena koje biraju jedinstvenost i dugovječnost, a Lucija za budućnost brenda ima velike planove:– Ove godine sam se odvažila i otišla korak dalje s dizajnom i izradom tako da je trenutno pri kraju prvi PuellaLu kaput, šivan od čiste vune i pamuka za nadolazeće hladne dane. Voljela bih da Puella nastavi rasti, da naš mali tim bude još veći, a moje Puellice zadovoljne kao i do sada. –