Sakoi i blejzeri posljednjih su desetak godina postali relevantan dio jesenske garderobe, zauzeli su ulogu klasične jakne, ponose se raznim licima. Danas modni autori poštuju raznolikost ne samo figure, već i sakoa, nosimo ga s remenom, s dvostrukim kopčanjem, široki, uski... Svaka silueta ima svoj ideal. Nekada je sako bio dio muške garderobe, simbolizirao je svijet poslovnog odijevanja managera i super važnih direktora.U osamdesetima je postao must have i za žene - Giorgio Armani je bio jedan od autora koji je u to doba ispisao važno poglavlje kulture odijevanja. Naime, dok su se žene uspinjale korporativnim svijetom, Talijan je ulovio priliku i shvatio što im treba u smislu odijevanja. Iako je muški sako bio muževan, Armani je zaključio da to ne mora biti baš tako - ubacio je strukirani element i time blejzeru dao nježniju siluetu. Žene su time dobile uvjerljivi stilski element, a poslovno je odijevanje otvorilo novu etapu. Do danas je taj kroj dobio razne forme, igramo se siluetama kako poželimo. Ukrašen uskim strukom, sako nas čini ženstvenima, modna publika obožava taj jednostavan trik - manipulira svakom siluetom. Među popularnijim krojevima posljednjih godina su ti veliki, voluminozni dizajni, s mega ramenima. U svijetu odijevanja taj element daje nam vizualan dojam moći, nosimo ga kad želimo poručiti - vladam svijetom i bitno mi je da to pokažem. Bitan je dojam, ali i unutarnji osjećaj dok nosimo tako nešto.Na top listi je i klasičan kroj od buklea, s džepovima i elegantnim tonovima kao što su plavi i sivi. Iako se u jesen nekako više orijentiramo ka tamnim kombinacijama, čekaju nas i brojne nježne rumene, kao i slične pastelne nijanse. Ovaj tip jakne savršen je u svako doba, to je jakna koju možemo nositi danju u ured i navečer na party. Poznate cool cure uče nas da taj modni moment super izgleda i samo na grudnjak, odnosno one fora majice koje zapravo imaju kroj donjeg rublja. Upravo taj modni moment lijepo omekšava čitavu priču oko sakoa - njegovih jačih ramena i kompaktne forme. Koja zapravo, kad maknemo struk, negira tijelo. Taj je pristup relevantan u moderno doba jer vidimo razne modne identitete koje isfuravamo svaki dan. Pa se podjela na muške i ženske forme čini tako komičnom i zastarjelom. Pomalo dosadnom - jer novo vrijeme ima uistinu niz varijanti koje možemo prigrliti svaki dan. Igramo se vizualima vlastitog tijela, odijevamo ga kako želimo, u koji god stil želimo. Podložan je i promjenama - s biserima podsjeća na dame poput Lady Di, dok mu večernja haljina daje fantastičan modni okvir.Biramo i način kopčanja - dvostruko je bolje za lakše i mekanije forme, karakteristično za uvijek elegantan mornarski stil, dok je jednostruko zahvalno i za deblje materijale. Sako je uglavnom forma koja ‘zatvara’ tijelo, čini ga neutralnim, pa gore i dolje idu sastojci po želji - suknja ili hlače, bluza ili top ili čak uska dolčevita. Kako god ukrasili sako, on uvijek ostaje baza klasične kolekcije, one s kojom nema brige. Fenomenalan kroj nije lako za napraviti, oni kvalitetniji s unutarnje strane imaju kompletan mali svijet koji samo majstori znaju izvesti. Nije čudo da je ta forma dio scene koja promovira ručni rad - mnoge modne kuće nude sakoe po mjeri, tu je riječ o vještinama koje se prenose generacijama. Iako smo u vremenu kad se sve radi mašinama, sako po mjeri i finiširan ručno i dalje je ‘živ’ te ima posebno mjesto u kulturi odijevanja.