Modna kuća Maison Margiela, čiji je kreativni direktor John Galliano, prije šest godina ukinula je upotrebu krzna, a ove godine ide korak dalje te će izbaciti i angoru iz svojih kolekcija. Iako je kuća oduvijek bila avangardna i sklona novim društvenim tendencijama, ovim potezom prvenstveno su udovoljili zahtjevu PETA-e. Upravo je ta međunarodna organizacija za zaštitu životinja najavila promjenu: „PETA slavi predanost Maison Margiele da proširi politiku bez krzna na angoru te podsjeća da današnji modni znalci ne žele proizvode iz industrije u kojoj se zečevima krzno čupa u pramenovima, ostavljajući ih prestravljenima i u nezamislivoj agoniji,“ rekao je James Fraser, korporativni predstavnik PETA-e Francuska.Ovaj potez nije neočekivan jer se Maison Margiela oduvijek postavlja kao brend koji izaziva modne norme i moralno upitne prakse. Od početaka, Margiela je slijedio svoja posebna pravila, koja su u to vrijeme bila prilično neobična. Kada je 1988. pokrenuo svoj brend, nije želio stvarati odjeću nalik drugima koristeći tradicionalne materijale. Svoj modni put započeo je izrađivanjem jakni od starih rukavica i čarapa, spajajući ih ljepljivom trakom i ukrašavajući ogrlicama od čepova šampanjca ili fragmentima razbijenih tanjura. To je tada bila čista avangarda, čak i kao sama ideja proizvodnje od otpadaka, jer ekološki pristup nije bio u fokusu proizvodnje odjeće.Pogledajte galeriju novih jesenskih kaputa:Godine 1990., Margiela je predstavio liniju „artisanal” odjeće izrađene isključivo od recikliranih materijala iz second-hand trgovina, inspiriravši se retro stilovima iz četrdesetih godina prošlog stoljeća. Kao vizionar, Margiela je želio prenamijeniti otpad modne industrije, stvarajući snažnu poruku o otpadu, masovnoj potrošnji i magiji preinaka, doslovno primjenjujući izreku „smeće jednog čovjeka je blago drugog”.Ipak, prije dvije godine ispostavilo se da su se stvari promijenile te da brend koristi malo ekološki prihvatljivih materijala i ne daje dokaze da minimizira tekstilni otpad, smanjuje emisije ugljikovog dioksida i drugih stakleničkih plinova u svom lancu opskrbe, niti da poduzima značajnije korake za smanjenje ili uklanjanje štetnih kemikalija.Iako tada nisu koristili krzno ni kožu egzotičnih životinja, brend je i dalje koristio kožu, vunu, angoru (u to vrijeme), perje i dlaku egzotičnih životinja. Najava promjene u odabiru materijala i uklanjanje angore iz kolekcija pokazuje da, unatoč kritikama, brend ipak želi preispitati svoje proizvodne navike i napraviti određene kompromise. Maison se tako pridružuje stotinama drugih vodećih brendova, među kojima su Armani, Valentino, Gucci, Diane von Furstenberg, Calvin Klein, Burberry, Tommy Hilfiger i Stella McCartney, koji su posvećeni dobrobiti životinja i korištenju veganskih materijala.