Marame su bezvremenski modni dodatak kojem se uvijek rado vraćamo. Iako ih najviše nosimo preko ramena i oko vrata, marame su itekako dobrodošle i kao detalj na kosi, još iz davnih dana kada ih je ispromovirala Marilyn Monroe.Marama za kosu postala je senzacija te sinonim za eleganciju, posebice u ljetnim mjesecima, a trendseterice je sve više nose i u hladnim danima. U potrazi za profinjenim maramama, naišli smo na hrvatski brend svilenih marama inspiriran tradicijom naših baka u Hrvatskoj, a posebice Dalmaciji.Riječ je o brendu Facol Design, koji ujedno i označava maramu na čakavskom narječju. Facol marame nose priču i dizajn u čijem središtu je uvijek lik žene. Ova ideja zapravo je sasvim slučajno pala napamet jednoj djevojci iz Zadra koja se odvažila svoju kreativnu zamisao pretočiti u djelo.Njezino ime je Melanie Jane Damjanić i završila je preddiplomski studij medijskog dizajna, bavi se ilustracijom i grafičkim dizajnom, i svoju najveću ljubav, digitalno ilustriranje je pretvorila u brend modnog dizajna – marame.– Skroz slučajno sam odabrala imati brend baš sa maramama. Od malih nogu sam znala da ću jednom imati svoj brend, ali nikad nisam znala što točno, tako da sam se godinama tražila. I onda je na zadnjoj godini faksa dizajna, sasvim slučajno jednog običnog dana pala napamet ideja da će to biti marame, nikad to neću zaboraviti – otkrila nam je Melanie Jane.Kreativni proces vjerojatno svakog umjetnika/stvaraoca leži u slučajnoj inspiraciji. Svaki svoj dizajn ili neku novu ideju otkrila bi '’kako joj dođe'.– To je zapravo i čar tog posla, ne možeš odlučiti sjesti i nacrtati nešto ako taj dan nemaš inspiracije. Ideju za dizajn tada nacrtam/ilustriram u Illustratoru te šaljem grafičku pripremu na digitalni print koji se otiskuje na svilu. Nakon toga materijal šaljem na porubljivanje i šivanje etikete, koje također dajem na izradu. Zapravo sav promo materijal i ambalažu pripremam sama i šaljem na izrade – ispričala je. Kroz cijeli brend se provlače šarene boje i oblici spojeni u ilustracije ženskog lika. Figura žene, kompozicija boja i oblika su te koje krase Facol. No, Melanie Jane najviše voli dinamičnost u radu, tako da dizajnira posebne kolekcije koje su malo drugačije, ali sve skupa tvore jednu priču.– Sve marame su napravljene od stopostotne svile na koju se tiska digitalni print na bazi vode kako bismo osigurali održivost u procesu izrade. Provlači se ime Facol ispisano krivuljama digitalno kroz svaku maramu. No, svaku maramu krase nepravilni oblici koji tvore lik žene, mislim da je to taj element koji odmah podsjeća na Facol Design – objasnila je-Popularnost marama ovisi i o sezoni prodaje, pa tako su ljeti popularnije pastelne boje, u jesen su to tamnije, zemljane nijanse, u Božićno doba Christmas collection, i sada u ovo doba Valentinova i Dana žena, takozvani, Dizajn 6 Women's Day Edition. I što se tiče budućnosti, Melanie Jane nastavlja razvijati svoj brend, ali i kolekcije:– Sada će ubrzo izići Classic kolekcija svilenih marama u raznim bojama s provučenim patternom loga brenda, tu ću malo zaobići svoj uobičajen stil. A nakon nje opet slijedi nova kolekcija s oblicima, nadam se malo prije ljeta Souvenir From Zadar gdje se opet vraćam ilustraciji. Bit će tri dizajna s ilustriranim zadarskim znamenitostima, tu kolekciju posvećujem svom voljenom gradu. A za neke buduće inovacije imam nešto u planu možda sa nekim posebnim dizajnom torbama i remenima, ali želim to dobro isplanirati prvo – otkrila nam je.Cijena marame iznosi 49 eura, zajedno s poklon kutijom, a Melanie nam je objasnila kako se njezine marame razlikuju od standardnih marama na hrvatskom tržištu:– Mislim da je Facol Design nešto drugačije na tržištu, i da se dosta žena pronalazi u njemu, to vidim i po komentarima kupaca. Smatram da jedna svilena marama može ne samo podignuti outfit svake žene, već i osjećaj samopouzdanja i te neke finoće koju svaka žena želi imati. Želim da koliko god se moda mijenja svaki dan i raste, da se ne zaboravi jedna tradicija i ono što nas čini ženama. Ideja brenda je vratiti jednu tradiciju na naše prostore na neki novi moderniji način – zaključila je mlada kreativka.