Prije točno sedamdeset godina, Coco Chanel ponovno je dokazala da vidi dalje od svog vremena. Nakon što je već oslobodila žene korzeta i strogih haljina, odlučila je promijeniti i način na koji nose torbe.U veljači 1955. godine predstavila je model koji je nazvala jednostavno – 2.55, prema mjesecu i godini lansiranja. Na prvi pogled, izgledala je elegantno, ali ono što je nosila u sebi bilo je revolucionarno. Umjesto da se torba nosi u ruci – što je tada bio jedini prihvaćen način – Coco joj je dodala dugački lančani remen, inspiriran vojničkim torbama koje je viđala tijekom odrastanja u samostanu. Žene su po prvi put mogle torbu objesiti preko ramena i imati slobodne ruke. Taj potez bio je toliko radikalan da je promijenio čitavu industriju.Ali 2.55 bila je više od praktičnog rješenja. Coco je dizajnu udahnula svoju osobnu priču. Prepoznatljivi prošiveni uzorak bio je inspiriran jahačkim kaputima i pokrivačima koje je voljela nositi na utrkama. Unutrašnjost je krila pretinac za ruž i puder – mala beauty oaza za brze popravke make upa – te diskretni džep s patentnim zatvaračem za ljubavna pisma, o kojem je Chanel govorila gotovo šapatom, dodajući mu dozu tajanstvenosti.Originalni model bio je izrađen od kože, pravokutnog oblika, s tzv. Mademoiselle Lock kopčom – naziv koji je odavao njezin neudani status. No, kao i sve velike ikone, i 2.55 se razvijala.U 70-ima je Karl Lagerfeld, tada novi kreativni direktor kuće, odlučio unijeti svoj pečat: zamijenio je Mademoiselle bravu međusobno isprepletenim CC logom i dodao kožne umetke u lančani remen. Time je stvoren i drugi legendarni model, Classic Flap, koji danas mnogi pogrešno poistovjećuju s originalnom 2.55.Za 50. obljetnicu torbe, u veljači 2005., Lagerfeld je lansirao Reissue – vjernu reprodukciju originala, ponovno s Mademoiselle Lock kopčom. Od tada, Chanel nudi obje verzije, a svaka ima svoje poklonike: Classic Flap s modernijim “twistom” i 2.55 koja zadržava duh originala. Dizajner je također kreirao model 11.12, inspiriran Chanelovom torbom za rame.Materijali i boje također su se mijenjali. Osim klasične crne kože, torba se tijekom desetljeća pojavila u svili, antilopu, baršunu, traperu, pa čak i egzotičnih koža. Unatoč svim reinterpretacijama, njezina osnovna silueta ostala je ista – dokaz da je Coco Chanel znala stvoriti bezvremenski dizajn.Kultni status torbe 2.55 potvrđuju i njezine slavne vlasnice: Jacqueline Kennedy, princeza Diana, Jane Fonda, Kate Moss i Penelope Cruz samo su neke od žena koje su je učinile dijelom svoje modne priče.Danas, cijena novog modela 2.55 na Chanelovoj službenoj stranici kreće se između 5200 i 11 700 dolara, ovisno o veličini. No njezina vrijednost daleko nadilazi brojke. Ona je simbol ženske emancipacije, luksuza koji traje desetljećima i modnog naslijeđa koje se prenosi iz generacije u generaciju.