U ponedjeljak su u Lidl trgovine došle #LidlbyLidl tenisice čija je cijena i više nego pristupačna – dostupne u veličinama od 41 do 46, prodavale su se za 129,90 kn. Već u jutarnjim satima na mnogim ih prodajnim mjestima više nije bilo, no brzo su osvanule u preprodaji. Tako se u ponedjeljak i u utorak na Njuškalu pojavilo nekoliko oglasa, u kojima se tenisice prodaju po znatno višim cijenama nego što su u Lidlu: od 349 kuna pa do 1400 kuna, što je čak 10 puta veća cijena od redovne.Visoke cijene u preprodaji– Prodajem ekskluzivne Lidl tenisice kupljene 19. rujna. Europski broj 42, nikad nošene. Ako znate kako je prošla prva serija tenisica, znat ćete da je cijena opravdana. Cijena je fiksna, a slanje preporučeno. Samo ozbiljni kupci, kontakt SMS stoji u nekoliko oglasa u kojem prodavač za tenisice traži 1200, odnosno 1350 kuna. Prodavač se u oglasu referira na tenisice iz 2020. godine, koje u domaće Lidl trgovine nisu stigle, već je prava pomama za njima nastala u inozemstvu. Cijena plavo-žuto-crvenog modela u redovnoj je prodaji bila 12,99 eura, dakle svega stotinjak kuna, a u preprodaji su se prodavale za više od nevjerojatnih 2000 eura! Velika potražnja za pristupačnim tenisicama vladala je u Grčkoj, Belgiji, Francuskoj i Finskoj. Ljudi su ispred poslovnica čekali satima u dugačkim redovima, sve kako bi među prvima došli do tenisica koje su se razgrabile u svega nekoliko minuta, pa čak i u manje od 10 sekundi, što se, prema pisanju Forbesa, dogodilo u Finskoj. Tko ih je stvarno želio u svojoj kolekciji, kasnije ih je mogao 'uloviti' na eBayu – i dok je prosječna cijena bila između 50 i 100 eura, što je i dalje znatno više od redovne cijene u trgovini, jedan je preprodavač na eBayu za Lidlove tenisice tražio čak 2480 eura!Forbes je prošle godine pisao kako Michel Biero, voditelj nabave za francuski Lidl, prvo nije bio oduševljen ready-to-wear kolekcijom predstavljenom 2019. te je tad odlučio da ona neće biti dio ponude u francuskim poslovnicama. Međutim, kad je na društvenim mrežama vidio fotografije slavnih osoba u popularnim tenisicama, brzo je promijenio mišljenje. Odlučio je u prodavaonice staviti artikle, ali i u ograničenim količinama i po razumnim cijenama, kako bi potaknuo potražnju. Tako je tada u prodaju pušteno 75 tisuća pari tenisica u 1500 trgovina, odnosno 50 pari u svaku trgovinu.Lidl kao "statement"Slučaj s pomamom za Lidlovim tenisicama prokomentirao je komunikacijski stručnjak Petar Tanta, direktor i suvlasnik u CTA komunikacijama:– Treba uzeti u obzir da je Lidl svoju robnu marku doveo do savršenstva. Ponudio je visoku kvalitetu po niskoj cijeni. Tako su stali na žulj svim proizvođačima jer kupci sad znaju da u Lidlu mogu dobiti određeni proizvod po znatno nižoj cijeni, a prilično dobroj kvaliteti. Dogodio se i moment da su počeli svoje čarape i tenisice prodavati pod brendom Lidl koji je u modnim krugovima postao poprilično cijenjen, i to ne samo zbog kvalitete, koliko i zbog određene vrste 'statementa'.Tanta je podsjetio i na slučaj s 'lidlićima' iz 2017. godine, odnosno na etiketu koju su dobili mališani u vrtićima, a trebao je aludirati na slabiju platežnu moć njihovih roditelja. Nadimak je razljutio javnost, a tada se društvenim mrežama brzo počela širiti rečenica 'I ja sam Lidlić' kojom su mnogi rekli kako i sami rado kupuju u Lidlu jer je odjeća kvalitetna i pristupačna. Sad se, kaže Tanta, dogodilo nešto dijametralno suprotno jer je Lidl ponudio tenisice koje su na neki način modna "poruka" i predmet želje.– Znamo da postoje modni dodaci koji su ikonski, predstavljaju statusni simbol. Ovo je nešto sasvim obrnuto jer si Lidl možeš priuštiti. Nosiš ga i kombiniraš s puno skupljim stvarima. To se ne događa samo kod nas, i na inozemnom tržištu vidimo situaciju 'Nosim Lidlove tenisice, ali smo od njih napravili nešto skupo, poput dizajnerskog'. Dogodila se situacija u kojoj je Lidl pristupačan, ali je posljedično skup, isto kao što se dogodi s nekom vintage torbom – pojašnjava Tanta.Ističe i kako su za taj dio 'krive' društvene mreže koje su prigrlile i tenisice i Lidl, kao i jaka mašinerija koja ih je pretvorila u predmet želje, u stvar koju kupuju fashionisti i ljudi u modnoj industriji. Podsjetimo samo na suradnju s Heidi Klum iz 2017. godine i kolekciju "Esmara by Heidi Klum" čije su jakne, bunde, kaputi i čizme postale hit među ljubiteljicama mode.– Dogodio se, zapravo, paradoks. Nešto je jeftino, ali je cijenjeno, toliko da postiže znatno veću cijenu – kaže Tanta i dodaje da su vjerojatno i količine ograničene jer, kad bi tenisice bile dostupne svima, izostao bi efekt koji se trenutno događa, odnosno želja za njima ne bi bila toliko snažna.– Ponuda je smanjena, a potražnja povećana, one dobivaju na cijeni – zaključio je komunikacijski stručnjak.U utorak popodne provjerili smo i stanje u trgovinama: tenisice su došle na više od 100 prodajnih mjesta diljem Hrvatske, a iz korisničke su nam službe rekli kako ih u većini trgovina 'više nema nego što ima', odnosno uglavnom su - rasprodane!