Modni fotograf Zvonimir Ferina potpisuje fotografije kreacija čiji su autori Nika Vrbica, koja je ujedno i kustosica izložbe te Ines Bašić, Nera Gržin, Jelena Geštakovski, Paula Sabrina Bojanich, Ivana Stećuk, Nikolina Krističević, Vicko Racetin i Saša Obradović.– Kakve će reakcije izazvati elementi suvremene mode kada se budu iskapali u nekim ruševinama novog i nepoznatog svijeta? Hoće li se koncept njihova stvaranja očuvati zajedno s njima, ili će biti prepušten učenom tumačenju budućih povjesničara i arheologa? Intrigantno kompleksni predmeti djelomično praktične uporabe potencijalno će poprimiti uloge koje danas pridajemo artefaktima drevnih civilizacija. Podijeljene na obredne, sakralne ili svakodnevne, funkcije koje će se nekima pridati možda budu približno adekvatne njihovom stvarnom značaju, dok će se neke zasigurno trajno izmijeniti – pitanja su koja Nika i Zvonimir postavljaju ovom inovativnom izložbom.Konceptualne kreacije imaju društveni okvir, pa je jakna sa 6 ruku nakon pandemije postala outfit za grljenje, odnosno bliskost. Oglavlja podsjećaju na etno kape koje možemo naći i na našim područjima, dok su hlače inspirirane morskim dnom, travama i biljkama koje tamo rastu.Maske evociraju na ritualne elemente, ali i nedavno prekrivanje lica i 'brisanje' karaktera koje ono naglašava. Kaput od rozog satena djeluje utješno, poput romantičnog popluna s kopčama za lakšu uporabu.Ferina ističe kako izložba propitkuje ritualnu upotrebu odjeće, ali i zanimljive teorije i mišljenja, koja svatko stvara za sebe, dok promatra ove predmete. To je čak zabavno, nastavlja autor.Zanimljivo je kako svemu dajemo kontekst te time na koncu mijenjamo priču oko nečega, ovom prilikom odjevnog predmeta kojemu je tijelo tek nositelj. Kroj i forma ovdje su priča za sebe, dio kreacija egzistira i bez obzira na tijelo.Izložba je inspirirana izrazito nabujalim narativima o drevnim vanzemaljcima koje je započeo Erich von Däniken knjigom Chariots of the Gods?, kod nas prevedenom kao 'Sjećanja na budućnost', iz 1968., gdje pronalazi dokaze za drevne kontakte izvanzemaljskih civilizacija s ljudima i za njihov utjecaj na gradnju impozantnih zdanja prošlosti, poput piramida.Današnje je vrijeme ispunjeno brojnim informacijama i dezinformacijama, a ovo dvoje umjetnika ironiziraju tu prezasićenost i nesigurnost u istinu koristeći se lažnom arheologijom kao metodom imaginativne naracije i kreacije umjetničkih djela, poput Damiena Hirsta na čuvenoj izložbi u Zbirci Pinault u Veneciji 2017, objavljeno je u najavi izložbe.Sve fotografije s izložbe "Sjećanja na budućnost – fiktivna arheologija mode" pogledajte u galeriji