Kad je moda početkom milenija ušla u etapu stilskog recikliranja, najednom je sve postalo 'od prije' - referiramo se na razne dekade, stilski se inspiriramo filmovima, umjetnošću i ostalim lifestyle detaljima koji utječu na nas. Internet nas je napravio putnicima kroz vrijeme, pa se svako malo teleportiramo, igramo elementima raznih faca koje su živjele puno prije nas. Hommage je svakodnevica, odijevanjem konstantno nekome odajemo počast. I tako smo došli do dva pojma koji se danas često pojavljuju - retro i vintage koji su slični, ali nisu isti. To nisu sinonimi, pošto je njihovo značenje vrlo jasno - retro je stvar inspirirana povijesnim stilom, dakle ona je nova, nastala u sadašnje vrijeme, ali ima dizajn nekog od stila iz prošloga stoljeća. Izgleda 'staro', ali to nije.S druge strane, vintage je stvar koja nije nova, već smo je pronašli u nekom second hand dućanu ili otkrili u maminom, bakinom ormaru. To je očuvana, originalna i jedinstvena kreacija s pričom. Obično je vintage stvar stara oko 20 do 100 godina, a sve starije od toga je - antikno. Primjerice, originalna minica iz šezdesetih je vintage, minica koja izgleda kao da je iz šezdesetih, ali je iz Zare je retro, a haljina iz 19. stoljeća je antikna.Izmjene stilova su očite, sve su brže, pa se čovjek nekad pogubi u kojoj eri živi. Vintage je općenito postao super popularan paralelno s trendovima po pravilima održivosti i ekologije. Očuvat ćemo svijet ako odijevamo staru robu i ne kupujemo novu, a nje ima brdo - to je otprilike ideja čitave priče. Nadalje, sve smo više opterećeni pretjeranom proizvodnjom odjeće, naročito one jeftine, jer moda je jedan od sektora koji najviše zagađuje okoliš. S time na pameti, sve smo skloniji nositi nešto vintage. Također, ova je scena posljednjih godina postala mega biznis - zvijezde poput Belle Hadid otkrivaju nove cool komade i inspiriraju nas svojim odličnim stilom.Danas su znalci u potrazi za vintage draguljima, a stilistice su u utrci za 'zvijezdom' koju nitko nema. Te vintage stvari su originali, jedinstvene, što ih čini pravim 'zlatom'. Sve je popularnije i traženije imati nešto iz 90-ih ili 80-ih, s potpisom nekog slavnog brenda. Jer nova stvar može se proizvesti u koliko god komada treba, dok je staro jedinstveno, neponovljivo. Ovaj je moment zavladao ne samo street-style sferom, već i onom crvenog tepiha - mnoge glumice na premijere i dodjele obožavaju nositi nekog vintage Valentina, Gucci ili Chanel. I dok je potraga za vintage stvarima sve značajnija, retro je ono sa čime živimo svaki dan - hit sandale iz high-street dućana, ukrašene remenjem i uglatim vrhom inspirirane su šezdesetima, dok su male u špic skopirane iz pedesetih. Minimalizam devedesetih također se vidi svaki dan na ulici i u našim ormarima, dok su mega ramena stvar iz osamdesetih.I tako mi živimo i konstantno se igramo elementima minulih vremena, sve to slažemo kako nam paše, kreiramo vlastiti modni identitet. Prednost današnjice je upravo ta raznolikost silueta i stilova kojima možemo svaki dan baratati po želji, za razliku od primjerice 50-tih kad su apsolutno sve žene izgledale isto. Nitko ne može reći da danas nemamo opciju izgledati drugačije, no to što se priklanjamo stilovima i padamo pod utjecaj globalnih trendova stvar je naše vlastite potrebe da budemo dio grupe. Da budemo dio veće priče. Ipak, dobro je znati da imamo izbora.