Coachella je obilježila kraj prošloga, odnosno početak ovog stoljeća – 1999. godine festival je pokrenut je u Kaliforniji te je do danas postao mega popularan. Glazba je postala kulisa, važno je nositi nešto hipi, ludo, oku neočekivano, cool detalj ili neki logo. S vremenom se pretvorio u komercijalnu mega zabavu, moda je postala važna baš kao i glazba. Gotovo svaki online shop ima segment posvećen festivalskom stilu. Dakle, trendovi su tu, odnosno festival je u tih više od dvadeset godina na modnu scenu vratio hipije i one koji su davnih 70-tih željeli bolje doba i nadali se nekom vremenu bez ratova. Inspirirao je modne kuće da naprave posebnu nišu - festivalska moda. To je zapravo super odjeća za izlaske i ljetne koncerte te tulume na otvorenom.No, svijet ide dalje, a s njime i izmjena stilova, pa su ljetni festivali napravili značajan doprinos modnoj sceni i profitu modnih kompanija. Coachella je zapravo vratila neku hibridnu, komercijaliziranu, upakiranu varijantu Woodstocka, bez te ideje o slobodi.Baza je stila, dakle, osmišljena 30 godina ranije, davne 1969., u državi New York. Tada je situacija bila izuzetno drugačija, naime, u početku je moda za festival bila sve ono što modom nisu zvali.Bio je to bunt, ideja je bila odjenuti i odabrati nešto što naglašava protest, nešto drugačije, stil je izražavao individualnost i pobunu protiv diktata ne samo establišmenta, već i mainstream dizajna kao takvog. Sve što ne nosilo neka pravila proglašeno je - bezveznim. Tražile su se resice, tanka pletenina, lepršavi ogrtači, trakice, pa i na kosi, kožnati prsluci, kukičano, marame, traperice u trapez...I tako je na Woodstocku postavljena ta estetika koja je formirala bazu svih festivalskih stilova koji su uslijedili, ali koji se izvorno temeljio na negiranju, buntu protiv nečega. Pa čak i donjeg rublja, jer mnoge su žene tada odbacile grudnjak, smatrale su da im je on nametnut kao modni oblik koji sputava, slično kao nekada korzet. Osim toga, neki su odbacili i – cipele.Na Woodstocku su mnogi hodali bosi, taj je festival postao simbol društvene, a time i modne slobode. Antikomercijalna, antikapitalistička struktura slobodnog identiteta, osmišljena odjećom, zavladala je kao ideja, društvena utopija.I bila je kontrast urednim odijelima i kostimima koji su predstavljali strukturirano, poslovno i društveno uređenje u kojemu svi izgledaju gotovo isto. I žive kako im se kaže, kako bi se što bolje uklopili, 'nestali' u masi.Hipiji su bili skloni prirodi, osim slobode odijevanja uveli su u svakodnevicu i sklonost naturalističkom izričaju te odjeću sami bojali. Tie-dye tehnika poznata je i danas – to je kad na odjeći napravimo čvor i ubacimo je u perilicu s bojom. Naravno, nećemo to vjerojatno raditi kod kuće, no ta nam tehnika daje totalno neočekivane efekte, koje su hipiji ponosno nosili.Uz to, taj je trend naglasio heklanje te pletenje, kao i težnju ručnom radu, a danas baš to definira eko stil života. Hipiji su se pobunili, a sljedeće su generacije to prihvatile. Nosili su i patchwork, slatke jakne i ogrtače koji su bili nalik na stolnjake. Danas je to način življenja, nekada je to bio bunt na Woodstocku.I Evropa ima relativni pandan Woodstocku. Naime, britanski Glastonbury održan je prvi puta krajem ljeta 1970. godine, dan nakon smrti Jimija Hendrixa.Kasnije su organizatori otkrili kako je festival uistinu inspiriran Woodstockom, iako datum održavanja premješten je na ljetni solsticij. Festival se održava i dalje, kroz dekade je donio vlastiti stilski izričaj, a hit su postale i gumene čizme. Upravo je tamo stasao trend gumenjača na minice, naročito kad je svijet obišla fotografija Kate Moss u blatu.Sljedeća velika etapa festivalske mode krajem 80-tih u Londonu, kada se rađa rave supkultura. Prvo je techno bio u klubovima, da bi se pretvorio u festivalski fenomen s odjećom u neon tonovima.S vremenom se širi diljem svijeta te njihova vizualna formula postaje značajna kroz ne samo tonove, već i forme i krojeve. Tu su usko, PVC, šareno i optimistično. I frizure su dio stila – ako su hipiji nosili raspuštenu kosu, rave ekipa je nosila male repove, punđe, pletenice, pramenove su ukrašavali raznim detaljima i šarenim plastičnim elementima koji su stršali na sve strane.Velika rave i techno okupljanja do kraja devedesetih uveli su festivale u novu eru.I tako dolazimo do Coachelle – koja dakle kreće zadnje godine prošlog stoljeća. No, kakav je to sada novi izričaj koji spaja sve ove navedene modne fore i trikove? Eklektičan, sve sa svime, jer vizualima opterećeno vrijeme nema milosti, nikoga nećemo izostaviti, koktel nema granica.Gledamo sve te silne Influencere kako se snimaju na atraktivnim lokacijama u PR-ovskim, očekivanim modnim suradnjama, no ima i onih sa strane, koji su stvarno cool. Jer znaju da kreativnost postoji i u ovo doba opsjednuto profitom te se sjete onog prvog pravila – sloboda, bunt, dinamika i DIY. To je ta formula koja preživljava sve dekade i nanovo nas inspirira.