U subotu će se održati druga konferencija inicijative Career Paths, čiji je cilj usmjeravanje mladih pri odabiru željenih karijera i fakulteta. Edukativan sajam ove će se godine održati u virtualnom obliku, a na panelu "Tvoja karijera je naš cilj" sudjelovat će i Sebastian Suhl, direktor Trussardija s kojim smo porazgovarali ususret ovogodišnjoj konferenciji. Radili ste u Givenchyju, Marc Jacobsu, Pradi... Kako ste započeli karijeru i jeste li se na početku karijere vidjeli u modnim tvrtkama?Prvih pet godina karijere bavio sam se korporativnim uslugama, nisam bio na operativnim pozicijama. Nakon MBA studija na Esadeu, privatnom sveučilištu u Barceloni, bio sam revizor u multinacionalnoj organizaciji Deloitte&Touche; u Barceloni, a zatim sam se preselio u Pariz, gdje sam postao konzultant za strategiju i upravljanja u vodećom francuskoj tvrtki Solving International. U modni svijet došao sam kroz start up, dok sam bio u Parizu. Prijatelju i mladom dizajneru pomogao sam pokrenuti brend koji nosi njegovo ime, Thimister. Rad u kreativnoj industriji oduvijek me oduševljavao, posebno modni svijet, a taj je korak bio zlatna prilika s kojom sam ušao u taj svijet i skupio dragocjeno iskustvo. Pokrenuli ste Pradin izlazak na tržište kapitala (IPO) u Hong Kongu, što je ostvarilo veliki uspjeh - možete li nam reći nešto više o tome?Pradin izlazak na tržište kapitala po prvi put u povijesti u Hong Kongu 2011. godini bio je prvi put da je neka talijanska tvrtka iz bilo koje industrije tamo održala inicijalnu javnu ponudu te prvi put da je luksuzna tvrtka održala IPO u Hong Kongu. Također, Pradina inicijalna javna ponuda bila je vrlo uspješna. Tvrtka je procijenjena na 10 milijardu eura. U to vrijeme, već sam gotovo 10 godina bio u Pradi, a obnašao sam funkciju operativnog direktora. Prethodno sam imao funkciju izvršnog direktora Prade za Kinu, Aziju i Pacifik. Prije toga radio sam kao generalni direktor Prade za Francusku. Vrijeme izlaska na tržište kapitala bilo je odlično jer smo pokazali odlične rezultate u prodaji, kao i rast profita u prethodne 2-3 godine. Ipak, tada smo imali još puno mjesta za usavršavanje i napredak.Nedavno ste preuzeli CEO ulogu u Trussardiju - kako je izgledalo proteklih nekoliko mjeseci, što su planovi za godinu pred nama?U Trussardiju sam na ovoj poziciji posljednja dva mjeseca. To je talijanski brend star 110 godina koje ima vrlo bogato nasljedstvo. Prije nešto više od godinu dana, Quattror, talijanska privatna tvrtka, postala je vlasnik Trussardija, a ja sam se pridružio kako bih vodio kompletan reboot cijelog brenda. Pored operativnih i organizacijskih poboljšanja, fokusiramo se na preuređenju naše ponude, kolekcija, kao i cjelokupnog marketinga. Uspostavljamo jasnu kreativnu strategiju koja se kombinira s moćnim sadržajem na digitalnim platformama. Trussardi je brend s ogromnim potencijalom. Stanje u modi i pandemija koronavirusa - kako komentirate trenutačnu situaciju, što mislite do kojih će promjena doći zbog pandemije i novog odnosa prema kupnji i potrošnji?Covid-19 kriza bila je jako pogubna za većinu brendova, ali ne za sve, postoji nekoliko izuzetaka. Teško su, primjerice, bile pogođene firme koje prodaju građevinski materijal ili specijalizirane prodavaonice, dok s druge strane, online trgovci bilježe veliki rast. Pandemija koronavirusa proći će, prije ili kasnije, a kad prođe, siguran sam da ćemo doživjeti veliki skok u prodaji. Doista, prodaja u Kini nastavlja bilježiti rekordne brojke, a kada je europsko i američko tržište kratko bilo otvoreno u drugom dijelu 2020. godine, mogli smo vidjeti kako se ekonomija "vratila". I dok je Covid-19 kriza iznimni teška, poslužila je za bolju prilagodbu brendova, stavljanju fokusa na digitalno poslovanje, kao i na razvijanje boljeg odnosa s klijentima, odnosno kupcima. Što biste izdvojili kao najveće uspjehe, a što kao najveće izazove u karijeri?Imao sam sreće što sam radio za zadivljujuće brendove i sa stvarno kreativnim i talentiranim ljudima. Primijetio sam da u modnoj industriji postoje aspekti kojima je jednostavnije upravljati nego ostalima. Kad je riječ o poslovnim izazovima, primjerice razvoju online trgovine, imao sam privilegiju uživati u uspjesima različitih brendovima. Teško je, ali izvedivo, čak i kada su uvjeti na tržištu jako izazovni. Najljepši, a istovremeno najizazovniji dio modne industrije je kreativnost. Možete voditi brend, prodaju i razvijati cijele kolekcije bez mnogo poteškoća, ali ključ uspjeha pojedinog brenda leži u kreativnosti - ne samo u stvaranju nove kolekcije ili pojedinog proizvoda, nego u stvaranju cijelog svijeta oko brenda. Taj je svijet ono što potiče emocije i želje kod kupca, ili njihov manjak. Kreativni izazovi uključuju odabir kvalitetnih i talentiranih ljudi za brend, zatim stvaranje produktivnog okruženja u kojem i kreativa i menadžment mogu surađivati, što je jako izazovno. Što biste poručili mladima prema kojima je tek odabir karijere, pogotovo onima neodlučnima?Kao Amerikanac, tijekom studija nisam morao birati smjer u karijeri u kojem želim ići. Sistem obrazovanja u Americi drugačiji je od europskog i smatram da ima mnogo prednosti. Mnogi mladih, uključujući i mene dok sam studirao, kao i nekoliko godina nakon fakulteta, još uvijek ne zna čime se u životu želi baviti. I u redu je ako u tinejdžerskim godinama ili dvadesetima još uvijek ne znate u kojem smjeru želite ići. Ključ je u tome da treba učiti što više, biti dio raznih organizacija, okušati se u što više sektora, probati raditi u različitim državama... Najvažnije od svega je biti strastven oko onoga što radiš - ako osoba voli svoj posao, istovremeno ima i veliku šansu za uspjeh. Toliko je predivan osjećaj uživati u poslu jer on treba biti "produžetak" naše osobnosti, nešto što nam je urođeno i istovremeno jako uzbudljivo. Okruženi ste modom, a kakav stil sami preferirate? Što vam je bitno, praktičnost, udobnost, elegancija, trendovi...?Nisam baš siguran da imam definiran stil. Sigurno nisam klasičar, iako cijenim klasične komade, poput Loro Piana kaputa kojeg mi je nedavno darovao prijatelj. Kad bih morao definirati stil, rekao bih da je to mix trendi ili sportskih komada s klasikom. Preferiram minimalizam u garderobi, ne volim nositi boje. Kad nađem nešto što volim, recimo običnu crnu majicu, kupit ću ih puno. Što sam stariji, sve više primjećujem ležernost u svojem odjevanju, ali mislim da je to globalni trend, da nije samo do mene.