Kako kreativno koristiti raspoložive, ali ograničene resurse, kako potaknuti publiku na participaciju i interakciju, koji su benefiti međunarodne umjetničke suradnje te može li promjena zakonodavnog okvira potaknuti tržište umjetnina? Samo su neka od aktualnih pitanja na koje su odgovore ponudili brojni hrvatski i europski predstavnici galerijske scene okupljeni na četvrtoj po redu konferenciji Izazovi galerija u razvoju publike održanoj u prostoru Arheološkog muzeja Istre u Puli, a koju je u okviru projekta Jačanje kapaciteta hrvatskih galerija za razvoj publike organizirala Udruga Atanor u partnerstvu s IKA-om - Istarskom kulturnom agencijom i Arheološkim muzejom Istre, uz podršku Ministarstva kulture i medija RH, Grada Pule i Arena Hospitality Groupe.Pozdravnim govorima obratili su se Darko Komšo, ravnatelj Arheološkog muzeja Istre i Vladimir Torbica, pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije naglasivši važnost ove konferencije za privlačenje i razvoj publike te izrazivši želju za ponovnim stavljanjem fokusa na publiku i estetiku koje su zanemarene zbog sve prisutnije hiperprodukcije.Konferenciju je otvorila dr. sc. Mara Ambrožič Verderber, ravnateljica Obalnih galerija Piran predstavivši zanimljive primjere strategije razvoja umjetničkih institucija današnjice. “Kroz naš rad promičemo i ojačavamo politiku otkupa i sakupljanja koja je jedna od najvažnijih tema svjetskih galerija i muzeja. Akvizicije umjetnika i njihovih djela od ključne su važnosti za internacionalizaciju i povezivanje naše regije s europskom kulturnom scenom", istaknula je ova kulturna kritičarka, kustosica i stručnjakinja za strategije međunarodne suradnje.Aoife Fannin, voditeljica projekta u Gallery Climate Coalition, dobrotvorne koalicije kojoj je glavni cilj smanjiti ugljični otisak u sektoru likovnih umjetnosti otkrila je načine na koje umjetnost može biti održiva. A kako može biti profitabilna, otkrio je Bartol Fabijanić, suosnivač Kolekcionarta, prve digitalne platforme za promociju mladih hrvatskih vizualnih umjetnika koja hrvatska djela čini dostupnima svima, a kupnju umjetnina nikad lakšom. Popularizaciji umjetnosti i kulturne baštine među mladima doprinijela je i Tina Širec Džodan iz Arheološkog muzeja Istre, koja je tijekom pandemije, suočena s odgađanjem izložbi, pomoću društvenih mreža javnosti predstavila muzejske djelatnosti i spomeničku baštinu kroz program Prilog uz glavno jelo (edukacija na prepad) koji je u kratkom roku postao omiljen i dobro popraćen. S primjerom dobre prakse nastavila je Marijeta Bradić iz Galerije Novo, novog pulskog prezentacijskog i produkcijskog prostora nastalog upravo kao rezultat suradnje više udruga koje dijele isti cilj promocije mladih umjetnika. Unaprjeđenje suradnje među galerijama i umrežavanje ne samo na nacionalnoj i lokalnoj, već regionalnoj razini, bila je glavna tema okruglog stola na kojem su sudjelovali voditelji hrvatskih i regionalnih galerija, Feđa Gavrilović, povjesničar umjetnosti i voditelj Galerije Forum u Zagrebu, Danka Dimitrijević, umjetnica i članica savjeta galerije TransformArt u Beogradu, Korana Littvay, voditeljica galerije Šira i fundusa umjetnina ALU Zagreb te Nataša Radojević, povjesničarka umjetnosti i umjetnička direktorica galerije Drina u Beogradu, dok su na interaktivnoj radionici Gallery Networking Lab predstavnici galerija i umjetnici razmijenili znanja i iskustva, ali i dogovorili nove suradnje.“Potencijal suradnje na našoj sceni nedovoljno je istražen, a galerijske suradnje uglavnom su kratkoročne i projektno orijentirane. S druge strane, diljem svijeta uočavamo porast trenda u umrežavanju galerija, kao i u osnivanju suradničkih platformi koje su usmjerene na različite ciljeve. Ovom konferencijom tematiziramo suradnju koja može potaknuti kreativnost, povećati produktivnost, izgraditi osjećaj zajedništva, poboljšati rješavanje problema i rezultirati novim idejama. Sudeći po reakcijama publike, u tome smo i uspjeli.”, zaključila je organizatorica Nela Simić iz Udruge Atanor te ujedno predstavila jedinstveni projekt mapiranja galerija i izložbenih prostora Istre kojem je glavni cilj povezati galerijske prostore u neformalnu suradničku mrežu za razvoj publike te pružiti prostor za izlaganje mladim umjetnicima.