One su sestre, poduzetnice, uživaju u zdravoj prehrani, a zajednička im je ljubav i prema matchi. Maja i Zrinka Blažević stoje iza brenda Materia, kako ga same opisuju, modernog well-being brenda koji je nastao iz potrebe za kvalitetnim i funkcionalnim proizvodima za svakodnevni život.– Opisale bismo ga kao lifestyle koncept koji promovira brigu o sebi i dugovječnost kroz inteligentne proizvode, svjesnost i ljubav prema sebi. Jedan od prvih proizvoda koje je Materia lansirala je premium japanska matcha i sve za njezinu pripremu – govore nam sestre i laički objašnjavaju što je zapravo matcha:– Matcha je nježan, fino mljeveni prah dobiven od mladih listića zelenog čaja. Jedinstvena je po okusu, boji i brojnim benefitima za ljudski organizam. Za razliku od drugih čajeva kod kojih se pije samo ekstrakt listova, kad pijemo matchu konzumiramo cijeli list. To znači da unosimo samo čistu, zelenu energiju, kao i obilje antioksidansa, aminokiselina, hranjivih tvari, vitamina i minerala. Matcha je i super zdrava alternativa kavi, s obzirom na to da sadrži kofein. No, taj kofein je drugačiji te daje stabilniju i dugotrajniju energiju od kave. Zbog visokog udjela aminokiselina u matchi, posebno L-teanina, kofein iz matche ulazi u organizam sporije nego kofein iz kave, što znači da nema osjećaja anksioznosti i dehidriranosti. Kaže se, dodaju, da matcha izaziva osjećaj tzv. calm euphorie, odnosno u isto vrijeme smiruje i podiže energiju. Ima titulu jednog od najzdravijih pića na svijetu, a Materia matcha dolazi iz Japana, ravno iz pokrajine Uji pokraj Kyota, koja je poznata po matchi najviše kvalitete. – Intenzivne je zelene boje, ugodnog umami okusa i vrhunske kvalitete. Inače, u Japanu je matcha prisutna gotovo tisuću godina kao neizostavan dio njihove tradicionalne ceremonije čaja, a smatra se i svojevrsnom životnom filozofijom. S obzirom na iznimne prednosti za zdravlja, matcha je ujedno i jedan od najvažnijih razloga svjetski poznate japanske dugovječnosti – pojašnjavaju sestre. Maja se s matchom susrela u Japanu prije sedam godina, kada ju je dočekala kao piće dobrodošlice u jednom ryokanu, tradicionalnom hotelu u Kyotu.Potpuno ju je, kaže, osvojila, toliko da je iz potrage za najboljom mogućom matchom nastala i Materia matcha:– Počela sam više istraživati o tom čudesnom napitku, no nikako nisam mogla pronaći kvalitetnu matchu u Hrvatskoj. Odlučila sam to promijeniti te sam je, nakon opsežnog istraživanja i testiranja uzoraka, pronašla upravo na samom izvoru, u pokrajini Uji. Otada, ni Zrinka ni ja, ne možemo zamisliti da koristimo nijednu drugu matchu. Baš kao što njezino ime kaže, matcha magic, zaista je čudesna. Budući da su Hrvati poznati kao veliki kavoljupci, pitali smo ih koliko je teško "probiti" se na domaćem tržištu s proizvodom kao što je matcha, pogotovo jer je lako naići i na njezine lošije varijante, čime se stvara kriva slika o namirnici.– U početku je bilo malo teže, posebice jer većina ljudi nikad nije ni čula za matchu, a oni koji su ju probali, uglavnom je to bila loša, jeftina i nekvalitetna matcha. Ljudi su skloni stvarati predrasude prema nečemu što je novo i drugačije, no mi ih vrlo brzo razuvjerimo. Prava matcha mora biti iz Japana, intenzivno zelena i ukusna - tada znamo da je vrhunske kvalitete, a Materia matcha je upravo to. Svjetski trendovi pokazuju kako vlada popularizacija zdravog načina života, a time i pronalaženja zdravije alternative dosadašnjim standardnim napicima poput kave. Mnogima je kava jednostavno dosadila, ili im više ne paše fizički. Tu se matcha uklapa savršeno. Iako je sve popularnija, matcha nije samo trend, ona polako postaje dio moderne kulture: ukusna je, funkcionalna, ima dokazane zdravstvene benefite, i omogućuje nam da iskusimo jednu drugačiju vrstu čiste energije – kažu sugovornice. Ideja za Materiju dugo je sazrijevala u Majinoj glavi i kristalizirala se, sve dok nije bila spremna za izlazak. Pokretanje poslovanja uvijek je izazovno, kažu, bez obzira na to o kojem se segmentu radi:– Najvažniji korak u cijelom procesu je postavljanje jasnog cilja i vizije. Zanimljivo je da je inicijalni plan bio izbaciti jedan drugi well-being proizvod, a u međuvremenu se to promijenilo te smo izašli na tržište upravo s matchom. Puno je koraka koji se trebaju napraviti da bi se jedan brend pokrenuo i lansirao proizvode i/ili usluge. Nevjerojatna je količina detalja kojih nismo ni bile svjesne dok nismo krenule u sve to. Toliko smo putem naučile i to je zapravo jedan ongoing proces. Prisutni smo u HoReCa (hoteli, restorani i kafići) i beauty/health segmentima. Nedavno smo lansirali i vlastiti webshop za krajnje korisnike, što je samo po sebi dodatno izazovno ako poslujete u Hrvatskoj, a želite napraviti priču preko profesionalne platforme koja još nije u potpunosti funkcionalna u našoj zemlji. Maja i Zrinka oduvijek su bile bliske i povezane pa im je lako i raditi zajedno. Naravno, premda vrlo slično razmišljaju, postoje trenuci kad imaju različite stavove. Ipak, brzo ih riješe i nastave dalje.– Zaista je divno imati partnericu u poslu s kojom možeš dijeliti sve brige i veseliti se oko uspjeha, a posebno je lijepo kada ti je to ujedno i sestra. Privatno i poslovno nam se skroz pomiješalo, ali zapravo uživamo u svemu što se događa – kažu. Obje well-being shvaćaju kao važnu komponentu svakodnevnog života. Maja je majka troje djece i pomajka još troje pa takve svoje trenutke mora dobro isplanirati. Najčešće je to ujutro, kad se budi prije svih ukućanna i trudi izdvojiti makar desetak minuta za vježbanje i svoj matcha ritual. Uživa i u čitanju knjiga, za što uglavnom pronalazi vremena kasno navečer prije spavanja ili vikendom kad ulovi vremena.Zrinka ne propušta svoj jutarnji trening, bilo da se radi o odlasku u teretanu, kućnoj jogi ili ranojutarnjem rolanju i trčanju po Jarunu.– Volimo se zdravo hraniti i uživamo u isprobavanju novih recepata. Također, volimo prakticirati kratke meditacije i vježbe zahvalnosti – govore sestre i dotiču se planova:– Planovi su raznovrsni, jako smo uzbuđene oko svega. Uskoro ćemo lansirati novi proizvod, a to su chic minimalističke prostirke za vježbanje u off-white boji, koje će se divno uklopiti u svaki interijer te će biti dodatna motivacija za redovito vježbanje. Kako surađujemo s brojnim food blogerima, na webu ćemo imati njihove zdrave i ukusne recepte, ali i smirujuće meditacije i vježbe. Još mnogo toga planiramo, od suradnji s inspirativnim partnerima, sudjelovanja na festivalima, lansiranja novih proizvoda...