Prekrasno, praktički savršeno, ali u stvarnom svijetu potpuno – nepraktično i neupotrebljivo. Tako bi se ukratko mogao opisati svijet lifestyle emisija i profila koji nas uče kako živjeti bolje, ljepše i balansiranije. Radi se zapravo o globalnom trendu koji se širi kroz Netflix, Instagram i TikTok, a savršen život ocrtava se u dizajnu svih segmenata života, od prostora, do tanjura i raspoloženja.Ključni su tako za savršen život, prema navedenom trendu, pažljivo osmišljen kadar, odgovarajuća boja svijeće i savršeno posložena zdjela voća. Pinterest, YouTube i streaming platforme stvaraju cijelu generaciju koja zna kako složiti „capsule wardrobe“, urediti hladnjak u boji mente ili započeti dan najboljim mogućim okusom matche. Postali su to praktički kulturni standardi, a njihove, uglavnom autorice, postale su učiteljice života. Svaka je generacija imala svoju – od Marthe Stewart do Meghan Markle. One pritom nisu samo dijelile savjete o uređenju doma, nego su oblikovale cijelu estetiku svakodnevice, i pritom stvorile industriju u kojoj se prodaje osjećaj kontrole, ravnoteže i smisla. U stvarnosti, one su manje učiteljice, a više uspješne poduzetnice koje su svoju misiju pretvorile u brend. Iako se te slike savršenog života rijetko mogu primijeniti, publika ih itekako rado promatra.Martha Stewart već je 1980-ih shvatila ono što su društvene mreže otkrile tek trideset godina kasnije: da ljudi s jednakim entuzijazmom kao što kupuju proizvode, kupuju i osjećaj reda i savršenstva. Kao bivša manekenka i brokerica na Wall Streetu, u svijet lifestylea ušla je kao prva koja je od domaćinstva napravila biznis. Početkom 1980-ih, kada je televizijski svijet još uvijek bio rezerviran za vijesti i talk showove, ona je uvela novi žanr u čijem je fokusu bilo kako živjeti bolje i uređenije. U emisijama Martha Stewart Living i The Martha Stewart Show gledatelji su dobivali precizne upute kako složiti stol, očistiti srebrninu ili ispeći savršenu pitu, ali i osjećaj da se u tom redu i estetici krije smisao. U analizama kritičara piše kako je riječ o emisijama koje su donijele novi model popularne kulture – onaj u kojem je svaka svakodnevna radnja potencijal za brendiranje.“Bila je savršena, u potpunosti bez mane”, kratko i precizno opisuje se Marthu Stewart u Netflixovu dokumentarcu “Martha” iz 2024. godine redatelja R. J. Cutlera, u kojem su korištene stotine sati arhivskih snimki i intervjua. Ističe se kako je ključno za njezin imidž bilo to što je bila uvijek dotjerana, pripremljena, nikad izvan kadra. Imala je savršenu kuću, savršen vrt, savršeno ispečenu pitu i savršeno isplaniran život. Upravo je ta aura potpune kontrole postala njezin zaštitni znak i razlog fascinacije javnosti. Također, od svojih je početaka gradila sliku žene koja sve može, i poslovno i privatno. U doba kada su žene tek pokušavale pronaći balans između rada i obitelji, ona je ponudila ideju da se sve može ako se dovoljno pažljivo isplanira. I baš po tome Stewart zapravo nije bila klasična domaćica, jer je bila iznimno uspješna direktorica, mentorica i menadžerica, žena koja se nije bojala preuzeti poslovni prostor tradicionalno rezerviran za muškarce.No na vrhuncu slave uslijedio je i pad, i to kada je 2004. godine završila u zatvoru zbog financijskih malverzacija. Pa iako nitko to nije očekivao, vratila se na male ekrane gotovo s istim osmijehom te nastavila točno tamo gdje je stala. Pokazala je ono što je danas gotovo nemoguće: dugotrajnu relevantnost u industriji koja svake dvije godine traži novo lice. „Najteže je zadržati relevantnost kao žena u godinama,“ izjavila je, „a ja sam to uspjela.“Četiri desetljeća kasnije ista se ideja preselila na Netflix, no u glavnoj je ulozi Meghan Markle, bivša glumica i vojvotkinja od Sussexa, koja se nakon napuštanja britanske kraljevske obitelji silno trudi izgraditi vlastiti brend. U travnju 2025. lansirala je Netflixovu seriju “With Love, Meghan”, koja kombinira recepte, vrtlarenje, gostovanja i neformalne razgovore s prijateljima, sve iz savršenog doma u Kaliforniji, koji doduše nije njezin, nego kuća unajmljena za snimanje.„Ono što je nekad radila Martha Stewart, danas radi Meghan Markle. Obje znaju kako urediti prostor, ali i kako od tog prostora stvoriti priču”, napisao je The Guardian. “With Love, Meghan” vizualno je zaista besprijekorna emisija, svaki kadar odiše nedostižnim luksuzom: kuhinja izgleda kao set za modni editorijal koji nikad nije bilo uprljan, ključni sastojak svakog jela umjesto namirnica je dekorativno cvijeće, a svaki detalj – od rezanja kruha do zalijevanja ruža – pažljivo je kadriran. Kod Markle gostuju prijateljice poput Chrissy Teigen i Mindy Kaling, a teme su intimne, ali sigurne: kako se opustiti, kako kuhati s djecom, kako pronaći balans... Markle se u tom prostoru postavlja kao domaćica, ali i kao brend, žena koja je pronašla mir nakon medijskog kaosa i pritom ga znala pretvoriti u sadržaj. Za razliku od Stewart, koju su često opisivali kao hladnu, strogu i poslovnu, Markle je nježnija, emocionalnija i pristupačnija. Stewart su nazivali „tvrdom“ i „poslovnom ženom“, dok Meghan gradi imidž topline i blagosti. Ipak, obje u središte stavljaju istu ideju da se sreća i mir mogu urediti poput stola za večeru. Ali ni Meghan Markle nije prošla bez kritika, i to poprilično oštrih.U svijetu u kojem se teži autentičnosti, Markle je u komentarima veoma često optuživana da je “fejk” te da prikaz njezina života ne prikazuje stvaran pa ni potencijalno stvaran život ili emocije. Kritičari su pak istaknuli da je serija manje o kuhanju i svakodnevnom životu, a više o pažljivo režiranom „novom životu“ Meghan Markle. Prva sezona zabilježila je 12,6 milijuna sati gledanja u prvom tjednu, što ju je privremeno uvelo među deset najgledanijih Netflixovih naslova, no druga sezona znatno je podbacila i nije se našla na ljestvici. Unatoč tome, pokrenula je val interesa za njezin lifestyle brend As Ever, čiji su se proizvodi – minimalističke keramičke šalice, stolnjaci i mirisne svijeće – rasprodali u roku od nekoliko sati.“Cooking with Paris show” izašao je na Netflixu 2021. godine i praktički do apsurda dovodi opsesiju savršenstvom: Paris Hilton kuha u kristalnim rukavicama i svjetlucavim haljinama, dok joj Kim Kardashian pomaže peći kolače. Emisija je trajala samo jednu sezonu, ali kritika se složila kako je poslužila kao ironičan komentar kulture performansa. U nešto ozbiljnijem tonu, “Get Organized with The Home Edit” (2020. – 2022.) prikazuje kako profesionalni organizatori domove slavnih pretvaraju u katalog minimalizma, dok je “Tidying Up with Marie Kondo” (2019.) globalno popularizirala japansku filozofiju smanjenja viška i pitanje „Does it spark joy?“. Svaka od tih emisija koristi isti mehanizam: gledatelj promatra red, čistoću i ravnotežu, i na trenutak osjeća kako i sam sudjeluje u nekom ritualu smirenja.Kada se pogledaju zajedno, Martha Stewart i Meghan Markle predstavljaju kontinuitet jedne kulturne ideje da se smisao života može složiti, urediti i prezentirati. Prva je to učinila kroz recepte i kalupe za kolače, druga kroz svijeće, cvijeće i uredan kalifornijski vrt. I zato, one nisu samo učiteljice života nego i njegovi najbolji marketinški menadžeri. Njihove slike reda i mira funkcioniraju kao suvremeni mitovi te podsjećaju gledatelje na ono što žele, ali znaju da nikada neće dosegnuti. A možda i nije poanta u dosezanju. Možda je dovoljno pogledati njihovu verziju savršenstva i nakratko osjetiti da je, barem negdje, sve posloženo točno kako treba biti.Pročitali ste dio velikog teksta objavljenog u magazinu DIVA STYLE, koji možete pronaći na kioscima: