Osim što je simbol raskoši, ljepote te kristalne perfekcije, Baccarat je oduvijek predstavljao i bezvremenost koja je zapisana u sjaju svakog pojedinog kristala koji izađe iz tvornice tog poznatog francuskog brenda koji postoji već nekoliko stotina godina. Baccarat je tako svoje povijesno putovanje počeo još 1764. godine kada je francuski kralj Luj XV. dopustio biskupu Metza da sagradi tvornicu stakla u gradiću Baccarat u južnofrancuskoj pokrajini Lorraine. S izuzetnom kolekcijom arhive koja sadržava 65.000 kalupa i 200.000 skica koje datiraju od samih njegovih početaka, Baccarat je puno više od samog imena koje stoji iza tvornice stakla i kristala sa stoljetnom tradicijom. Dizajniran dahom i oživljen vatrom, Baccarat kristal traje vječno, što samo potvrđuje legendu o njegovoj bezvremenosti. Ne začuđuje stoga da je u to vrijeme tvornica Baccarat iz godine u godinu uz pomoć dvadeset pet talentiranih i štoviše najboljih francuskih obrtnika izvlačila inspiraciju iz svojih temeljnih vrijednosti uključujući tradiciju koja se uspjela održati i danas, gotovo tristo godina od osnutka. To nas dovodi do zanimljive priče o procesu izrade legendarnog kristala koja u isto vrijeme djelomično otkriva tajnu uspjeha i dugovječnosti povijesnih i nekih od najsuvremenijih komada koji oduzimaju dah svojim blistavim sjajem, a prije svega dizajnom. Stručnost svojih kreatora Baccarat primjenjuje u tehničkim inovacijama i stilističkim intervencijama od kojih puhači stakla stvaraju umjetnička djela visoke kvalitete, održivog sjaja i neupitne vrijednosti. Iako je od onoga vremena tehnologija znatno napredovala, što potpomaže procesu izrade kristala, većina posla još uvijek se izvodi ručno.Da bi kristali uopće dobili svoj rafinirani, čvrst i oblikovani izgled, prvo se tope na visokih 1450º, prelazeći tako pod snagom topline iz čvrstog stanja u tekuće te se uklanjaju eventualne nečistoće iz kristala. Tada je tekući kristal moguće oblikovati po želji i nacrtima i tu nastupaju puhači stakla. Kada se kristal ohladi i poprimi svoj konačni oblik, slijedi graviranje loga i poliranje mramornom prašinom nakon čega na površini izbija visoki sjaj. Što se tiče boja kristala, ona ovisi o tome koji su metalni oksidi dodani u kristal dok je još u tekućem stanju, ali i o temperaturi i vremenskom trajanju topljenja te debljini kristala. Crna, ružičasta, plava, zelena i crvena samo su neke od osamnaest mogućih boja kristala, a vrijeme izrade konačnog kristalnog proizvoda traje otprilike šest tjedana ili više, ovisno o složenosti dizajna pojedinog komada.Kako bi veliki trud stručnjaka i puhača stakla, poetičnost ovog procesa te vrijednost i ljepota finalnog kristala trajali vječno, Baccarat stalno eksperimentira novim idejama, koje nerijetko proizlaze iz njegovih novih mladih snaga i dosadašnjih talentiranih dizajnera. George Chevalier, Andrée Putman, Philippe Starck, Arik Levy, Jaime Hayon i Marcel Wanders samo su neka od imena dizajnera uključenih u ovaj alkemijski proces izrade kristala koji u konačnici rezultira nevjerojatnim modelima lustera, setova čaša, bočica parfema i nakita što postaju ultimativno nasljedstvo Baccarat izrade. Osim ugraviranog u svaki kristalni komad, Baccarat je svoj neizbrisivi trag ostavio i u različitim sferama društva, a njegov dizajn postao je dio mnogih suvremenih proizvoda od kojih se ponajviše ističu parfemi. Ovaj poznati brend tako je nekoliko puta dizajnirao bočice parfema za poznate parfemske kuće, a francuska modna kuća Dior među prvima je svoju mirisnu tekućinu prodavala u Baccaratovu kristalnog kućištu. Njegove kristale naručivali su i francuski kralj Luj XVIII., američki predsjednik Franklin D. Roosevelt, kraljevi Maroka i Arabije te drugi velikodostojnici, a Baccarat je i neizostavno ime na svim najznačajnijim svjetskim izložbama i primanjima. Ondašnja statusna slika u društvu u međuvremenu se promijenila, i to nabolje, pa je Baccarat i danas lider na tržištu kristala.Od sveukupnog opusa proizašlog iz tvornice Baccarat najviše pozornosti bez sumnje privlače prekrasni lusteri, koji jednostavno ostavljaju bez daha, a prizor prelamanja svjetlosti u blistavim kristalima pojmu unutarnje rasvjete daje sasvim novo značenje. Stoga, sasvim je očekivano da Baccarat svojim kićenim rasvjetnim tijelima i setovima posuđa oprema interijere nekih od najluksuznijih hotela diljem svijeta. No, Baccarat se ne zaustavlja isključivo na lusterima, već svoju inovativnost svestrano distribuira te surađuje s brojnim umjetnicima. Španjolski dizajner Jaime Hayon tako je samo jedan u nizu mnogih Baccaratovih suradnika, što je u ovom slučaju rezultiralo kolekcijom raznobojnih kristalnih kutijica u obliku životinja. Upravo ta raznovrsnost ponude koju povezuje prepoznatljiva nota izrade Baccarat, istančan dizajn praćen stoljetnom tradicijom te sjaj koji se ne zaboravlja čine ime ove tvornice stakala i kristala jednim od onih čija je kristalno čista sudbina zapisana u vremenu.