Bojice u dugim paletama boja koje daleko nadmašuju dugin spektar, deseci olovaka različita dizajna i različitih tvrdoća, flomići koji glatko klize ostavljajući na papiru gusti sloj boje... Dok u vrtićkoj dobi uživamo tek u crtkanju, iz školske se prisjećamo one uzbuđenosti pri kupnji novog pribora na početku svake školske godine. Flomići sa šljokicama? Mirišljava gumica? Jedva čekam da pokažem prijateljicama... Od dječjeg ushita do zadovoljstva odraslih koji se potpisuju najfinijim nalivperima često stoji jedan od najstarijih i najvećih njemačkih brendova Faber – Castell.Kad govorimo o priboru za pisanje Faber – Castell jedan je od predvodnika u tom segmentu i izvan granica Europe. Njegova nevjerojatna priča o uspjehu započela je prije nešto više od 250 godina u okolici njemačkog grada Nürnberga, točnije 1761. godine, a ime mu se prije svega povezuje s olovkama, no iza njega stoje i mnoge druge revolucionarne zamisli. Flomasteri s dvojakom funkcijom – za pisanje i igru zbog konektora na čepu koji se mogu spajati u razne oblike, otmjena nalivpera prekrasne ambalaže izrađene od hrastovine, zatim pametna olovka kojom se može pisati i po papiru kao i po pametnim uređajima poput tableta, samo su neki od inovativnih produkata proizišlih iz carstva Faber – Castell koje danas čini devet tvornica i stotine trgovina po cijelom svijetu.Teško je zamisliti da je prije 250 i nešto godina sve krenulo od prodaje najobičnijih olovaka u malom mjestu Stein u okoli-ci Nürnberga. U to je vrijeme u Nürnbergu postojalo nekoliko trgovaca olovkama i Kaspar Faber radio je za jednoga od njih, a u svoje slobodno vrijeme izrađivao je vlastite olovke. U kratkom vremenu postao je vrlo uspješan, pa se odlučio posvetiti isključivo vlastitom biznisu. Manufakturni način izrade olovaka uspješno se prenosio generacijama, a danas kompanijom upravlja čak osma generacija potomaka Kaspara Fabera.Mnogi zanimljivi povijesni trenuci vežu se uz ime Faber, a četvrta generacija potomaka stekla je i plemićki naslov baruna zahvaljujući Lotharu von Faberu i njegovim doprinosima razvitku ekonomije i socijalne osjetljivosti, a kojeg je zbog svojih postignuća i Napoleon III. odlikovao titulom viteza. Naime, svjestan posljedica industrijalizacije, osmislio je shemu zdravstvenog osiguranja koja je poslije u Njemačkoj postala standard, a nekoliko godina kasnije osnovao je i svojevrsnu štednu banku za svoje radnike te mirovinski sustav i klub gdje su mogli kupovati hranu po pristupačnim cijenama. Edukacija je Lotharu bila od velike važnosti, pa je tako za zaposlenike osigurao knjižnicu s potrebnim materijalima, a poznat je i po velikodušnim donacijama školama i vrtićima. I prva brendirana olovka u povijesti pripada Lotharu von Faberu koji je, kako bi zaštitio svoje olovke vrhunske kvalitete od imitacije, dao u njih ugravirati ime kompanije „A. W. Faber“. Prvotni naziv kompanije Faber dobio je nastavak Castell kada se unuka baruna Lothara von Fabera, Otillie, udala za grofa iz jedne od najstarijih aristokrat-skih obitelji u Njemačkoj, Alexandera zu Castell – Rüdenhausena. S promjenom imena i brend se modernizirao te je dobio novi logo, a u svijetu su postale poznate zelene „Castell 9000“ olovke.Plemićko imanje preuređeno je u skladu s novim imenom te je dobilo izgled dvorca (Castell), a odaje su postale primjer čistog luksuza s pot-pisom poznatog arhitekta i dizajnera interijera Brune Paula. Kroz duge godine postojanja brend se suočavao s raznim izazovima i svjetskim krizama koje su se događale u svijetu, no uspješno odolijeva svim preprekama svojim domišljatim idejama poput uvoza prvoklasnog grafita iz dalekog Sibira koje-mu nije bilo premca u cijelom svijetu.