Trenutno čitate

Vrijeme je za promjenu: "Tjedno na toj demonskoj spravi (mobitelu) provedem 24 sata!!"

Vrijeme je za promjenu: "Tjedno na toj demonskoj spravi (mobitelu) provedem 24 sata!!"

13.veljače 2018. u 11:36 nana

Postoji neka blesava aplikacija za mobitele koja mjeri koliko si dnevno vremena proveo na telefonu. S obzirom da sam i sama blesava instalirala sam je na svoj pametni telefon.

Ponedjeljak: 3h i 10min. Utorak: 3h i 42min. Srijeda: 2h i 28min (rano sam zaspala). Četvrtak: 4h i 28min (kasno sam zaspala). Petak: 3h i 55min. Subota: briše aplikaciju.

Nana, sine, jesi ti normalna? Tjedno provedeš na toj demonskoj spravi gotovo 24 sata. Dvadeset i četiri sata! Znaš li ti što se sve može u 24 sata napraviti? U 24 sata Kiefer Sutherland spasi svijet. A taj isti svijet napravi čitav krug oko svoje osi. To je posao, a ne ti koja 24 sata provedeš uspoređujući cijene crvenih čizama iznad koljena. Čizama koje nikad nećeš ni kupiti, jer se ne usudiš, a i zato što imaš golema bedra.

Ne možeš živjeti tako, mora pasti odvikavanje od telefona i privikavanje na stvarni svijet oko sebe. Ne znam kako se to pravilno kaže, ali mislim da Oprah to zove - živjeti u trenutku. Gle, nije bezveze Oprah milijarderka i kućni prijatelj Toma Cruisea i Jennifer Aniston. To sigurno nije postigla viseći na mobitelu po čitav božji dan. Malo sam se konzultirala s Googleom i pronašla neke od navika i savjeta uspješnih ljudi koji žive „u trenutku“ i „prisutni su sada i ovdje“. Zvučalo je prilično jednostavno pa sam pokušala i sama uvesti „svjesnost“ u svoj život kako bih se možda i ja jednog dana našla u dnevnom boravku Toma Cruisea ili lakirala nokte s Jen dok tračamo Angelinu.

 

Skok s votkom!

Objavu dijeli Nana Nadarević (@suddenly_nana)

Prvi savjet: Isključite se s društvenih mreža i mobitela. Duboko dišite i uživajte u trenutku.

Ovo je stvarno pljuga savjet koji ću začas usvojiti. Treba samo disati i spremiti telefon u torbu. Evo jesam. (Udah. Izdah.) Zaboravila sam provjeriti koliko dugo treba disati. (Udah.) I zaboravila sam provjeriti koliko duboko treba disati. (Izdah.) Jel' treba možda malo zadržati dah u sebi? Jel' se izdiše na usta ili nos? (Udah.) Zašto me probada u leđima dok udišem? (Izdah.) Ne, stvarno, jel' to normalno? (Izdah.) Zar to nije jedan od simptoma srčanog udara?! (Uzrujano vadi telefon iz torbe i zove hitnu).

Drugi savjet: Ranije se ustanite, popijte čašu tople vode s limunom i izrazite zahvalnost na novom danu.

6:00: Zvoni alarm. Jedva gledajući dižem rolete. Vani je mrkli mrak, u zgradi preko puta ne gori niti jedno svjetlo. Tamo nitko nije zahvalan za novi dan. Sjedam na krevet i naslanjam glavu kako bih upila ovaj čaroban trenutak…

9:45: Budi me telefon, prislanjam ga na uho i s druge strane čujem uzrujan glas kolegice koja me čeka u uredu. Kojem ured…? KRISTE, zakasnila sam na posao! Grabim crnu dolčevitu i traperice i izlijećem na stubište. Sjedam u auto i jurim do ureda. Uletavam na sastanak, ispričavajući se svima redom dok zadihano sjedam na stolicu. Nakon početnog grča dolazim k sebi i začuđuje me koliko brzo postajem opuštena. „Osjećam se tako lagano. To je sigurno zbog ovih novih navika uspješnih ljudi koje usvajam“ – šapućem kolegici samozadovoljno. „A možda i zbog toga što si zaboravila obući grudnjak“, odgovara ona.

Treći savjet: Razmišljate o hrani koju jedete. Posvetite se svome obroku i uživajte u svakom zalogaju.

Ne kužim. Ovdje doslovno samo treba gledati u tanjur i žvakati. Super. Ajmo! Naručila sam pizzu s divljači. Moglo bi biti dosta dobro. Već prvi griz ukazuje da je ovaj obrok vrhunska odluka. Predivni okusi izmjenjuju mi se u ustima. „Razmišljaj malo o njima, što ti govore ti okusi“ – potičem samu sebe. Okusi mi govore da je ovo tijesto sjajno pečeno i da su sastojci vrhunski. Vidi se da ovo nije GMO uzgoj. Ova divljač je vrhunske kvalitete i vjerojatno je do prekjučer trčkarala obroncima Velebita. Možda je to bio jelen ili srna. Možda se neki mali srndać odvojio od čopora dok je znatiželjno istraživao livadu punu cvijeća. Možda je baš skočio u zrak od veselja kad mu se lovac prikrao… O, Bože, što ja to jedem?! (Plače nad Bambijevim ostatcima.)

Četvrti savjet: Meditirajte i osluškujte intuiciju.

Moram priznati da mi meditacija nije skroz jasna, ali vidjela sam na Instagramu da se za to moraš lijepo obući. Uglavnom, kupila sam kupila lijepi Yoga podmetač i tajice u Adidasu. Jako su fora, imaju neki cvjetni dezen, ali me malo steže guma u struku. Nije bilo mog broja, ali znam da ću se uz ove savjete uspješnih ljudi fizički dovesti u red, pa će mi uskoro biti taman. Sjela sam na podmetač i prekrižila noge. Mislim da moram i s rukama napraviti nešto, pa križam i njih. Ok, nije mi ovo baš udobno, guma me steže, a nije ni lako održavati ravnotežu. Ajde, koncentriraj se, možeš ti to! Sjedi, smiri se i osluškuj svoju intuiciju. Bravo, stara! Što to čuješ? GRRrrr. Čujem samo kruljenje u želucu. (Ustaje i odlazi do frižidera.)

Peti savjet: Pišite dnevnik

Nisam se dobro pripremila za ovaj savjet i zaboravila sam kupiti slatku bilježnicu u koju ću zapisivati svoja opažanja i ideje. Nema veze, zapisivat ću u mobitel, ipak je ovo 21.stoljeće. Podižem mobitel kako bih zapisala prvi unos. Ajme, koliko nepročitanih poruka! Čovječe, koliko mailova! Gle, i Asos mi piše. Imaju online rasprodaju još samo danas? Samo da vidim jel' imaju još one cipele. I torbu. A, Zara? Samo da vidim ima li tamo šta na sniženju…

Šesti savjet: „Budite svjesni“

Ne znam što to znači, ali nakon svih ovih groznih savjeta nije me ni briga. Ne znam kakav bolesnik bi ikad preporučio sve ove užasne stvari. Ako su to navike uspješnih ljudi, onda ne želim biti u njihovom društvu. Neka Jennifer slobodno trača Angelinu bez mene. Meni je sasvim dobro u društvu svog pametnog telefona. Osim toga tračati nije lijepo, Jen!

Nedjelja: 3h i 65min (i svijet je ponovno u ravnoteži).

Ključne riječi

kolumna