Trenutno čitate

Rečenica "To nije moguće" najviše me motivirala da pokrenem svoj biznis

Rečenica "To nije moguće" najviše me motivirala da pokrenem svoj biznis

30.listopada 2018. u 12:09 cure
  • foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
  • Podijelite članak

U sklopu projekta "Diva godine" održana je druga tribina pod imenom "Žena mala poduzetnica" u kojem su sudjelovale Ana Šimunović, komunikologinja i vlasnica tvrtke Ais-Mark, Dubravka Prpić Znaor, vlasnica portala ITgirl.hr i modna savjetnica te Andrea Šalinović, komunikacijska konzultanica i suvlasnica Fen Bara

U sklopu projekta "Diva godine" održana je druga tribina pod imenom "Žena mala poduzetnica" u kojem su sudjelovale panelistice Ana Šimunović, komunikologinja i vlasnica tvrtke Ais-Mark, Dubravka Prpić Znaor, vlasnica portala ITgirl.hr i modna savjetnica te Andrea Šalinović, komunikacijska konzultanica i suvlasnica Fen Bara. Raspravu je vodila Vesna Blašković, urednica magazinskih izdanja Večernjeg lista. 

cure

Žene u Hrvatskoj zarađuju i do četvrtinu manje od muških kolega, istovremeno su obrazovanije, ali svejedno ih na Zavodu za zapošljavanje ima više nego muškaraca. Situacija nije bajna, a kroz projekt "Diva godine" pokušavamo osvijestiti o problemima. Nakon posljednje tribine "Žene i stereotipi", na red su došle žene u malom poduzetništvu. 

Andrea Šalinović, osim što je PR stručnjakinja, već dvije i pol godine sa sestrom Kristinom Šalinović vodi Fen Bar:

Sve je krenulo iz potrebe jer Kristina nije htjela samo sjediti na Zavodu za zapošljavanje i htjeli smo nešto otvoriti. Meni je to bio izazov pa smo udružili snage, ona s frizerskog dijela, a ja s promocijskog, business segmenta. Jako smo zadovoljne kako je to ispalo, priča se dobro razvija, ali je teško, moram priznati. Izgubila sam iluzije o poduzetništvu kao takvom jer sam shvatila da se ne može upravljati svojim vremenom kad imaš svoj business jer si stalno u tome, bez obzira na vikend i praznike.

S tom tvrdnjom složila se i Dubravka Prpić Znaor koja je među prvima krenula s privatnim portalom, još prije 7-8 godina. Prije tog je radila u korporaciji, no onda se dogodio switch:

Imala sam divan posao u medijskoj korporaciji, radila sam u printu i otišla sam na porodiljni, a novine su se nakon tog ugasile. Na porodiljnom sam ostala bez posla, a stvarno ga volim i mislim da ga znam raditi jako dobro i željela sam dalje, ali i nešto više od tog. Moj muž je programer pa mi je pomogao napraviti portal, imali smo podršku obitelji pa sam se usudila. Bilo mi je bitno da radim isti posao i da radim s ljudima s kojima sam i prije radila pa sam imala ulaz na mnoga vrata.

Ana Šimunović kaže kako niti u jednom poslu nije uspjela u potpunosti ispuniti svoju svrhu, iako su poslovi bili odlični sami po sebi i bili izvrsno plaćeni:

Dugo sam mislila da nešto sa mnom nije u redu i bježala sam od poduzetničkog momenta. Ali, kad pogledam unatrag, majka poduzetnica, tata vrlo poduzetnog duha, svi moji izbori, vodili su k tome da postanem poduzetnica i mislim da me gurala rečenica "To nije moguće, to se ne može" jer tek tad poludim! Prirodno mi je došlo da krenem sama, krenula sam prije sedam godina, a sad konačno mogu pomoći ljudima da što bolje komuniciraju sebe, svoje ciljeve, rezultate...

cure

U Hrvatskoj ima 50 tisuća poduzetnica i trećina je obrta u vlasništvu žena pa se postavlja pitanje trebaju li žene biti zadovoljne tom brojkom. Andrea je rekla da se žensko poduzetništvo još uvijek kod nas događa iz potrebe jer žene ostanu bez posla i nemaju svoje mjesto u sustavu nakon porodiljnog ili nemaju podršku okoline pa misle da će se kroz poduzetništvo moći bolje organizirati:

Kako radim u marketinškoj agenciji, baš sam razmišljala je li mi ikad došla žena klijentica i ne - uvijek su sve to bili muškarci jer oni u poduzetništvu ostvaruju svoje ambicije, dok žene više idu iz potrebe. Što se tiče podrške okoline, sve ovisi od slučaja do slučaja, ali generalno mislim da brojke govore da ne postoji uvijek podrška. Ipak, mislim da su sve žene koje su se odlučile baciti u poduzetničke vode, imale podršku jer bez tog nije moguće. Što se tiče sustava, on još uvijek ne podržava dovoljno žene u poduzetništvu. 

Dubravka se nadovezala:

Smeta mi sjena nad ženama koja govori da mi ne možemo ovo ili ono - smatram da ne bi trebalo biti tako, već bismo svaku prepreku trebale riješavati kad do nje dođe. Treba razmišljati proaktivno i suočavati se s problemima pred nama, a ne se opterećivati onime što kaže društvo ili što se od nas očekuje.

Ana je rekla kako u životu ne dobijemo ono što zaslužujemo, nego što iskomuniciramo, a kaže kako živi tako da sama sebi kreira uvjete i prilike i svojim djelovanjem si stvara savršene prilike. 

- Ne uče se ljude samo kako komunicirati, već i kako promijeniti neka ograničavajuća uvjerenja. Imamo pravo artikulirati svoje misli i na taj način dati smisao onome što radimo jer upravo rad čini najveći dio našeg dana, a zatim i života, rekla je Ana. Ona tu vidi da uvelike pomaže ljudima, osobito kad je riječ o mikro-poduzetnicima koji nemaju financijska sredstva da se mogu promovirati na razne načine, već imaju samo svoj glas kojim komuniciraju sa zaposlenima, dobavljačima, a na kraju i kupcima i korisnicima. 

Moderatorica Vesna Blašković rekla je kako smo odavno trebali prestati pričati o tome kako se žena, osim o poslu, treba brinuti i o obitelji, no to se i dalje može čuti jer su u mnogim obiteljima uloge podijeljene kao prije 60-70 godina. Andrea je rekla da joj je smiješno što 2017. godine moramo pričati o tome da manje od 20 posto muškaraca uopće pomaže u kućanskim poslovima:

Jako je teško organizirati si vrijeme i razmišljati o poduzetničkim pričama kad nemaš vremena sam za sebe jer si cijelo vrijeme ograničen očekivanjima od doma. Drago mi je da se sve više priča o tome i vidim oko sebe da se mijenja atmosfera, a sebi sam dala u zadatak da svog sina odgojim drugačije. Smiju mi se kad čuju da on mora sam pospremati ili peći palačinke, ali ja uvijek pitam "Tko će za njega?". Trebamo si zadati zadatak da iduća generacija bude ta koja će imati veću jednakost i nadam se da će jednog dana biti samostalna muška osoba i mislim da je to nešto čemu trebamo težiti.

Ana je osoba koja izvrsno komunicira na društvenim mrežama i iz njezinih se statusa puno može naučiti. Rekla je da su društvene mreže bitne za svakog poduzetnika:

Živimo u fascinantno doba jer svoje ciljeve možemo lako i jasno komunicirati, no problem je što ljudi društvene mreže koriste destruktivno, odnosno komuniciraju se frustracije, a ne konstruktivni prijedlozi. Treba početi pričati zašto netko radi to što radi jer se publika s tim najlakše može poistovjetiti i povezati. To je izvrstan način za kvalitetnu identifikaciju i povezivanje s onima s kojima se želite povezati.

klijenti
klijeni
klijeni
klijenti
klijenti

Gosti su se na eventu sladili kolačićima iz slastičarnice Meli.

Ključne riječi

diva godine