Trenutno čitate

Stil u genima

Stil u genima

7.kolovoza 2015. u 23:43 stilugenima

Kad je riječ o Jane Birkin i Charlotte Gainsbourg, Carine i Juliji Roitfeld te Amandi i Tallulah Harlech, moda je pitanje genetskog nasljeđa kaže Kristina Deranja

Uvriježeno je mišljenje kako se stil ne može kupiti niti se može naučiti lijepo oblačiti. Ipak, kada vam je roditelj stilska ikona, modni je odgoj osiguran. A baš takav, modni gen, prenijele su ove tri dame koje su svoje kćeri od malih nogu odijevale po svome ukusu, zbog čega su na kraju izrasle u ikone stila, gotovo poput svojih majki.

Pariz, društvo Sergea Gainsbourga, pjesnici, glumci i dekadentni umjetnici 70-ih – okruženje je u kojem je Charlotte Gainsbourg odrastala, a njezina majka Jane Birkin nesvjesno ju je učila kako ležerno nositi ljepotu. Francuski nemarni šik čine komadi koje ima svaka žena – traperice, bijela pamučna majica, platnene tenisice, mary jane cipele, crvene ili crne boje premazane lakom, maksi haljine jednostavnog kroja, monokromatske ili na prugice i košara. Ona platnena koju je prihvatljivo nositi samo „na plac“, baš nju je Jane nosila i na crvenom tepihu i prilikom šetnje francuskom rivijerom. Čak ni onda kada je kuća Hèrmes za nju dizajnirala famoznu Birkin torbu, glumica i pjevačica nije se lako oprostila od košare.

stilugenima

Janeina najstarija kći Charlotte preuzela je pravila o modnoj neustrašivosti. Savjeti koje je Jane dala svojoj kćeri bili su: kada imaš višak ruža na usti- ma, obriši ga prstima i stavi malo na obraze, kosu se katkada može oprati i Coca Colom ili octom (danas to radi Janeina najmlađa kći, model Lou Doillon), dobro je imati kvalitetnu jednostavnu odjeću, ali i najboljeg prijatelja dizajnera. “Ljubav” između Charlotte i Nicolasa Ghesquierea rodila se dok je dizajner vodio Balenciagu, modni znak Charlotte Gainsbourg. Dok Charlotte i Jane nikad nisu viđene kako nose krzno, perje, gigantske štikle ili životinjski uzorak, to su radosti bivše modne urednice francuskog Voguea, sada urednice luksuznog CR Booka, Carine Roitfeld. Ljubav prema modi otkrila je u dvadesetima, radeći kao stilistica francuskog Ellea, a magija se dogodila 1990., kada je Carine upoznala Marija Testina, fotografa zaslužnog za prvi modni editorijal Carinine tada desetogodišnje kćeri Julije Restoin Roitfeld, danas uspješne poslovne žene.

stilugenima

Carine je s Testinom definirala svoj stil – glomazne bunde, čizme preko koljena i smokey eyes na očima. Za razliku od majke, čija garderoba rijetko od prve prolazi avionsko osiguranje zbog metala i šiljaka, Julia erotične komade kombinira sa smirenim dizajnom Azzedinea Alaije i Jil Sander. Lady Amandu Harlech nazivaju muzom Karla Lagerfelda, s druge strane nitko ne zna što je zapravo njezino zvanje, a sama kaže: „Ako i imam neki dar, onda je to iščitavanje i traženje po datotekama, ne mislim da sam muza. Muza inspirira, a Karla inspiriraju mnoge stvari – druge žene, muškarci, knjige, komad namještaja, glazba....“ Amanda i Karl tim su još od devedesetih, kada je nosila crno-bijele kostimiće, niske tila, svile, tafta i dramatičnu crnu kosu, uz velike količine bisera, ali do 1995. bila je muza Johna Galliana. Njihova zajednička kreativnost najviše se vidjela u kolekciji koju je Galliano predstavio pri završetku studija na Central Saint Martinsu, posvećenoj Francuskoj revoluciji. Parišku raskoš obavijenu tamnim baršunom i broševima Amanda je obožavala od malena, kada se još kao klinka oblačila u ozbiljne kostimiće. Inteligentna studentica engleske književnosti zapela je za oku barunu Harlechu, s kojim je dobila i dvoje djece – Jasseta i Tallulah, glumicu i model. Prekrasnu tamnu sjajnu kosu i savr- šene obrve Tallulah je naslijedila od majke, ali ne i njezine costum made Chanel i Dior komade. Na svoju prvu Chanelovu reviju, kao 12-godišnjakinja odjenula je baršunastu bluzu, traperice i platforme, jer joj majka ni- kad nije posudila ništa iz svoga ormara. Toga je mlada ljepotica svjesna i smatra kako će na svoju prvu pravu torbicu čekati do šezdesete i sama si je zaraditi. U međuvremenu kombinira high-street komade, poput Zare i Top- shopa s pristupačnijim britanskim imenima poput Burberryja i Matthew Williamsona. Koliko god im modni izričaj bio sličan, majke i kćeri trendseterice gradile su svoje putove kako su htjele pa ih danas prepoznajemo kao individue, a ne kao „njezina majka“ ili „njezina kćer“.

Ključne riječi

moda stil nasljeđe