Trenutno čitate

Opčinjeni cvijećem

Opčinjeni cvijećem

7.kolovoza 2015. u 22:52 diornakit

U Diorovu nakitu cvijeće je konstanta još od prvih prstenova i ogrlica koje je skicirao sam Christian Dior pedesetih godina. Prepoznatljiv je motiv kuće i danas kad ove raskošne komade potpisuje glavna dizajnerica Victoire de Castellane. A cvijeće je najljepše ljeti, zar ne? Tako misli i Eva Misirača

Veliki Christian Dior uvijek je isticao cvijeće kao neizmjernu inspiraciju u stvaranju odjeće, parfema i modnih dodataka, a ono je ubrzo postalo i prepoznatljiv motiv na luksuznom nakitu s Diorovim potpisom. Modna kuća Dior postoji od 1947. godine, a već je nekoliko godina nakon njezina osnutka francuski dizajner imao veliko postrojenje s različitim odjelima. Stvarati samo odjeću nije mu bilo dovoljno, posao je proširio na kozmetiku, modne dodatke – pa tako i nakit.

Isprva je Dior bio samo kreator nakita. Izrađivali su ga drugi, svjetski poznati draguljari. Jedan od prvih partnera bila je draguljarska kuća Kramer u kojoj se prema Christianovim crtežima nakit oblikovao. I prodaja je bila izvan kuće – ogrlice, narukvice i naušnice tih su se godina prodavale u trgovinama renomirane kuće Cartier. Za sve je strane to bila dobra pogodba koja je donosila veću snagu, produktivnost i populariziranje imena. Tih prvih godina Dior je dizajnirao samo limitirane kolekcije. Poslije, kako će mu ugled, a i prepoznatljivost nakita bujati, taj će broj početi vrtoglavo rasti. Tada, a ni poslije, njegov se nakit nije odmicao od stila odjeće i modnih dodataka kuće Dior koja je prepoznata po eleganciji, profinjenosti i ženstvenosti modela. Isti epiteti za cijeli brand Christiana Diora, pa tako i za Diorov nakit s potpisom, mogu se upotrijebiti i danas, mnogo godina nakon smrti osnivača kuće kad kao glavna dizajnerica Diora Joailleriea radi Victoire de Castellane. U međuvremenu Dior je surađivao s nekoliko draguljara. Među njima bila je njemačka kuća Henkel & Grosse, a zatim i Robert Goose, najpoznatiji po izradi nakita za Coco Chanel te Mitchel Maer koji je za Dior radio četiri godine. Već je tada kuća stvarala draguljarski tim koji će i nakitom pratiti planove, no izgleda da će stvari sjesti na svoje mjesto tek 1998. s dolaskom Victoire de Castellane koja se već prvim idejama savršeno uklopila u viziju Johna Galliana, tada glavnog dizajnera.

Victoire, koja je zanat kovala četrnaest godina u Chanelu, jedna je od najvažnijih dizajnerica nakita današnjice. Aristokratske krvi, iz obitelji u kojoj nije nedostajalo ni knezova ni biskupa, majka četvero djece, više je puta govorila kako je kao dijete bila vrlo usamljena i kako je za nju rad na nakitu poput “popravka lošeg djetinjstva”. No i u tom je djetinjstvu bilo lijepih trenutaka pa je tako Victoire ljubav prema finom nakitu razvila uz baku Sylvie Hennessy koja je svoj nakit pomno birala i usklađivala, i nikako nije bila tipična baka. Bila je bliska prijateljica s Barbarom Hutton, suprugom glumca Caryja Granta, družila se s ekscentričnim društvom pisaca, glumaca i modnih dizajnera, uključujući i Christiana Diora. To društvo i način života poslije su inspirirali više kolekcija nakita Victoire de Castellane, a profinjeni komadi u kojima se odražava zaigranost ove dizajnerice i danas su nepogrešivo “diorovski”.

Njezin su zaštitni znak originalnost i bogatstvo stila, a očito je i da dijeli opčinjenost cvijećem s osnivačem modne kuće. Tako ističe kako je glavna misao vodilja svakog njenog komada nakita dizajniranog za Dior poznati vrt Milly-la-Forêt, uz prvu kuću Christiana Diora. Fantastična mašta, floralni motivi i istančan okus zaslužni su što Diorovu nakitu desetljećima nakon smrti Christiana Diora aplau- diraju i branša i zadovoljna klijentela. Victoire pri tom uvijek na- glašava kako ne podnosi trendove u izradi nakita i uvijek stvara nakit za žene svih dobnih skupina i različitih modnih stilova. Bez diskriminacije. Možda samo one prema dubini džepa...

Ključne riječi

moda nakit cvijeće